New Sensia 100 i ulepszone wysokoczułe negatywy Fujicolor z serii Superia

Fuji zapowiada wprowadzenie na rynek slajdu New Sensia 100 i zastąpienie starych emulsji Superia X-TRA 400 i Superia 1600 ulepszonymi wersjami.
Fuji zapowiada wprowadzenie na rynek slajdu New Sensia 100 i zastąpienie starych emulsji Superia X-TRA 400 i Superia 1600 ulepszonymi wersjami.

New Fujichrome Sensia 100.


New Sensia 100

Dzięki użyciu opatentowanej przez Fujifilm technologii Multi-Structured Sigma Crystal nowa Sensia ma mieć jeszcze mniejsze ziarno niż jej poprzedniczka. Technologia Multi-Color-Correction Layer sprawia, że nowa emulsja powinna wiernie oddawać kolory. Producent zapewnia, że New Sensia 100 świetnie się zachowuje przy różnych rodzajach światła, przy jednoczesnym wiernym oddaniu koloru skóry i miękkich przejściach tonalnych w całym zakresie czułości. W U.S.A. New Sensia 100 zacznie zastępować swoją poprzedniczkę w 3 kwartale tego roku.

Nowe negatywy Fujicolor Superia X-TRA 400 i Superia 1600.


Ulepszone Fujicolor Superia X-TRA i Superia 1600

Ostatnimi (przynajmniej na razie) nowościami Fuji są poprawione wersje dwóch wysokoczułych filmów negatywowych Fujicolor Superia X-TRA 400 i Superia 1600. Jak twierdzi producent, połączenie stosowanej już przez Fuji technologii 4 warstwy czułej na kolory (sprawiającej, że film "widzi" kolory tak jak ludzkie oko) i nowych rozwiązań zapewnia wierne oddanie kolorów nawet przy świetle jarzeniowym.

Nowa Superia X-TRA 400 ma najmniejsze ziarno spośród filmów ISO 400 dostępnych na rynku (dane na styczeń 2003). Było to możliwe dzięki zastosowaniu technologii Super Fine-Sigma Grain, której poprzednia wersja została wykorzystana w produkcji Superii X-TRA 800. Pozwoliła ona na niemal dwukrotne zmniejszenie grubości sześciokątnych kryształków użytych w obecnej na rynku Superii X-TRA 400. Również Superia 1600 ma mieć drobne ziarno niespotykane dotychczas w filmach o tej czułości. Grubość kryształków użytych w dotychczasowej Superii 1600 zmniejszyła się o 60% (!). Oba negatywy mają się pojawić w sprzedaży w U.S.A. latem tego roku. Nie znamy jeszcze daty ich oficjalnej polskiej premiery.

Jak widać film jeszcze nie umarł i zwolennicy fotografii tradycyjnej mogą spać spokojnie - przez pewien czas nie będą się musieli martwić o nowe produkty, ponieważ wielcy potentaci nie zamierzają zwalniać tempa i wciąż inwestują w nowe technologie.

O poprzednich nowościach Fujifilm przeczytasz tutaj.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
13
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0