Fujichrome Provia 400X i T64 Professional - nie wszystko stracone?

Konkurencja zrywa niemal wszelkie więzy ze światem fotografii "analogowej", a firma Fujifilm prezentuje dwa nowe slajdy. Najnowsze emlusje są przeznaczone dla zawodowców: pierwsza to czuła Provia 400X (ISO 400) o ziarnie rywalizującym z konkurencją o czułości ISO 100, druga - T64 Professional do światła żarowego. Brawa za konsekwencję.
Tendencja rynkowa (przynajmniej od strony producentów) wskazuje, że im szybciej firma wycofa się z segmentu tradycyjnej fotografii srebrowej i zainwestuje w technologię cyfrową, tym lepiej. Tymczasem Fujifilm konsekwentnie wprowadza do sprzedaży nowe filmy. Co prawda nowości nie pojawiają się w tempie zmian wśród cyfrówek i ograniczają się do materiałów dla profesjonalistów, ale to zawsze coś.

Fujichrome Provia 400X

Najciekawiej zapowiada się Fujichrome Provia 400X. Dzięki zastosowaniu technologii ESC (Epitaxial Sigma Crystal) udało się osiągnąć bardzo małe ziarno jak na materiał o nominalnej czułości ISO 400 - RMS 11 (im niższa wartość, tym mniejsze ziarno) - Provia 400F miała RMS 13. Producent podkreśla, że Provia 400X może pod względem ziarnistości rywalizować z konkurencyjnymi filmami o czułości ISO 100. Fujifilm zapewnia o neutralności oddania barw przez nowy slajd, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego nasycenia. Provia 400X podobno doskonale nadaje się też do wywoływania forsownego - można ją naświetlać od -1/2 do +2 EV (E.I. 280-1600). Nie straszne jej też długie czasy ekspozycji.

Fujichrome T64 Professional

Fujichrome TG 64 Professional to niskoczuły materiał odwracalny przeznaczony do fotografowania w świetle żarowym. Przyda się zwłaszcza zawodowcom specjalizującym się w fotografii wnętrz, architektury itp. Ma niezwykle małe ziarno (RMS 7 - mniejsze od Velvii 100 Professional, która ma RMS 8) i zapewnia niezwykłą wierność oddania kolorów. Producent zapewnia, że TG 64 Professional ma podobne uczulenie spektralne co ludzkie oko. Dodatkową zaletą jest możliwość naświetlania w zakresie od -1/2 do +1 EV od czułości nominalnej (ISO 64).

Film Fujichrome TG 64 Professional będzie dostępny w małym obrazku, średnim formacie i dwóch rozmiarach wielkoformatowych - 4x5 cali i 8x10 cali.

Nie znamy jeszcze ani ceny, ani daty wprowadzenia na rynek opisywanych filmów.
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1