Fujichrome Provia 400X i T64 Professional - nie wszystko stracone?

Konkurencja zrywa niemal wszelkie więzy ze światem fotografii "analogowej", a firma Fujifilm prezentuje dwa nowe slajdy. Najnowsze emlusje są przeznaczone dla zawodowców: pierwsza to czuła Provia 400X (ISO 400) o ziarnie rywalizującym z konkurencją o czułości ISO 100, druga - T64 Professional do światła żarowego. Brawa za konsekwencję.
Tendencja rynkowa (przynajmniej od strony producentów) wskazuje, że im szybciej firma wycofa się z segmentu tradycyjnej fotografii srebrowej i zainwestuje w technologię cyfrową, tym lepiej. Tymczasem Fujifilm konsekwentnie wprowadza do sprzedaży nowe filmy. Co prawda nowości nie pojawiają się w tempie zmian wśród cyfrówek i ograniczają się do materiałów dla profesjonalistów, ale to zawsze coś.

Fujichrome Provia 400X

Najciekawiej zapowiada się Fujichrome Provia 400X. Dzięki zastosowaniu technologii ESC (Epitaxial Sigma Crystal) udało się osiągnąć bardzo małe ziarno jak na materiał o nominalnej czułości ISO 400 - RMS 11 (im niższa wartość, tym mniejsze ziarno) - Provia 400F miała RMS 13. Producent podkreśla, że Provia 400X może pod względem ziarnistości rywalizować z konkurencyjnymi filmami o czułości ISO 100. Fujifilm zapewnia o neutralności oddania barw przez nowy slajd, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego nasycenia. Provia 400X podobno doskonale nadaje się też do wywoływania forsownego - można ją naświetlać od -1/2 do +2 EV (E.I. 280-1600). Nie straszne jej też długie czasy ekspozycji.

Fujichrome T64 Professional

Fujichrome TG 64 Professional to niskoczuły materiał odwracalny przeznaczony do fotografowania w świetle żarowym. Przyda się zwłaszcza zawodowcom specjalizującym się w fotografii wnętrz, architektury itp. Ma niezwykle małe ziarno (RMS 7 - mniejsze od Velvii 100 Professional, która ma RMS 8) i zapewnia niezwykłą wierność oddania kolorów. Producent zapewnia, że TG 64 Professional ma podobne uczulenie spektralne co ludzkie oko. Dodatkową zaletą jest możliwość naświetlania w zakresie od -1/2 do +1 EV od czułości nominalnej (ISO 64).

Film Fujichrome TG 64 Professional będzie dostępny w małym obrazku, średnim formacie i dwóch rozmiarach wielkoformatowych - 4x5 cali i 8x10 cali.

Nie znamy jeszcze ani ceny, ani daty wprowadzenia na rynek opisywanych filmów.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0