Fujichrome Provia 400X i T64 Professional - nie wszystko stracone?

Konkurencja zrywa niemal wszelkie więzy ze światem fotografii "analogowej", a firma Fujifilm prezentuje dwa nowe slajdy. Najnowsze emlusje są przeznaczone dla zawodowców: pierwsza to czuła Provia 400X (ISO 400) o ziarnie rywalizującym z konkurencją o czułości ISO 100, druga - T64 Professional do światła żarowego. Brawa za konsekwencję.
Tendencja rynkowa (przynajmniej od strony producentów) wskazuje, że im szybciej firma wycofa się z segmentu tradycyjnej fotografii srebrowej i zainwestuje w technologię cyfrową, tym lepiej. Tymczasem Fujifilm konsekwentnie wprowadza do sprzedaży nowe filmy. Co prawda nowości nie pojawiają się w tempie zmian wśród cyfrówek i ograniczają się do materiałów dla profesjonalistów, ale to zawsze coś.

Fujichrome Provia 400X

Najciekawiej zapowiada się Fujichrome Provia 400X. Dzięki zastosowaniu technologii ESC (Epitaxial Sigma Crystal) udało się osiągnąć bardzo małe ziarno jak na materiał o nominalnej czułości ISO 400 - RMS 11 (im niższa wartość, tym mniejsze ziarno) - Provia 400F miała RMS 13. Producent podkreśla, że Provia 400X może pod względem ziarnistości rywalizować z konkurencyjnymi filmami o czułości ISO 100. Fujifilm zapewnia o neutralności oddania barw przez nowy slajd, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego nasycenia. Provia 400X podobno doskonale nadaje się też do wywoływania forsownego - można ją naświetlać od -1/2 do +2 EV (E.I. 280-1600). Nie straszne jej też długie czasy ekspozycji.

Fujichrome T64 Professional

Fujichrome TG 64 Professional to niskoczuły materiał odwracalny przeznaczony do fotografowania w świetle żarowym. Przyda się zwłaszcza zawodowcom specjalizującym się w fotografii wnętrz, architektury itp. Ma niezwykle małe ziarno (RMS 7 - mniejsze od Velvii 100 Professional, która ma RMS 8) i zapewnia niezwykłą wierność oddania kolorów. Producent zapewnia, że TG 64 Professional ma podobne uczulenie spektralne co ludzkie oko. Dodatkową zaletą jest możliwość naświetlania w zakresie od -1/2 do +1 EV od czułości nominalnej (ISO 64).

Film Fujichrome TG 64 Professional będzie dostępny w małym obrazku, średnim formacie i dwóch rozmiarach wielkoformatowych - 4x5 cali i 8x10 cali.

Nie znamy jeszcze ani ceny, ani daty wprowadzenia na rynek opisywanych filmów.
Komentarze
Polecane artykuły
Sony A9 i FE 400 mm f/2.8 GM OSS - jak radzą sobie w wymagającej fotografii sportowej?
21 Sty 2019
Topowy korpus systemu E pretenduje do miana najlepszego reporterskiego aparatu na rynku. Wraz z niezbędnym w fotografii sportowej obiektywem 400 mm f/2.8 tworzy obecnie najlżejszy tego typu pełnoklatkowy zestaw na rynku. Zobaczcie, jak poradził sobie w wymagających warunkach.
2
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1