Tetenal + Panasonic = panorama 16:9

Tetenal i Panasonic ogłosiły współpracę mającą na celu promocję panoramicznej fotografii cyfrowej. Pierwsza firma wprowadzi do sprzedaży papiery do drukarek atramentowych o proporcjach boków 16:9, druga produkuje model Lumix LX2 wyposażony w panoramiczną matrycę CCD.

Rozwój technologii cyfrowej przyczynił się do popularyzacji formatu panoramicznego 16:9. Coraz większym wzięciem cieszą się szerokoekranowe telewizory, a rok temu Panasonic zaprezentował pierwszą cyfrówkę wyposażoną w panoramiczną matrycę CCD - ceniony model Lumix LX1. W drugiej połowie zeszłego miesiąca pokazano jego następcę, czyli Lumiksa LX2. Jak widać, Panasonic poważnie myśli o zwolennikach panoramy, która nie jest efektem kadrowania zdjęcia o bardziej powszechnych proporcjach boków (zazwyczaj 4:3 lub 3:2), ale wykorzystania pełnych możliwości przetwornika obrazowego.

Jednak osoby, które samodzielnie drukują swoje zdjęcia, musiały do tej pory przycinać drogie arkusze fotograficznych papierów do atramentówek. I tu wkracza Tetenal - niemiecki producent między innymi bardzo dobrych papierów do druku atramentowego. Firma zapowiedziała wprowadzenie do sprzedaży papieru w arkuszach o proporcjach boków 16:9 w formacie 10,2 x 18,1 cm. Należący do linii Spectra Jet błyszczący nośnik będzie miał gramaturę 272 g i ma być sprzedawany w opakowaniach po 20 i 50 sztuk. Papier będzie miał oficjalną premierę na nadchodzących targach Photokina. Tetenal i Panasonic zamierzają wspólnie promować cyfrową fotografię panoramiczną wzajemnie wspierając sprzedaż swoich produktów. Szkoda, że na początek postawiono na tak mały format - wymiary 10 x 18 cm pasują może do pamiątkowych fotek z wakacji, ale niekoniecznie do poważnych zastosowań, o które aż się prosi 10-megowy Lumix LX2. Mamy nadzieję, że Tetenal wprowadzi do swojej oferty również większe formaty panoramicznych nośników.
Komentarze
Polecane artykuły
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Sony FE 600 mm f/4 GM OSS to propozycja dla najbardziej wymagających fotografów sportu i dzikiej przyrody. Zobaczcie jak w praktyce radzi sobie najdłuższe szkło z serii G Master.
2
Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS - zdjęcia przykładowe
11 Cze 2019
Najnowszy tele-zoom Sony FE 200-600 mm f/5.6-6.3 G OSS ma wszystko, by zaspokoić potrzeby fotografów sportu i dzikiej przyrody, którzy szukają zmiennogniskowego obiektywu dalekiego zasięgu w akceptowalnej cenie. Zobaczcie, na co go stać nową konstrukcję w systemie Sony E.
2
Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - test obiektywu
31 Maj 2019
Dziś przyglądamy się bliżej Fujifilm Fujinon XF 16 mm f/2.8 R WR - szkłu, na które długo czekali miłośnicy szerokiego kąta. Kompaktowa i uszczelniona budowa, zaawansowana optyka i szybki AF mają być sporymi zaletami tego modelu.
4
Tenba Shootout II 24L - test plecaka
29 Maj 2019
Dziś sprawdzamy czy plecak Shootout II 24L to propozycja Tenby właściwa dla profesjonalnego fotografa.
0