Sony HVL-F43M

Sony HVL-F43M to średniej wielkości flesz, dodatkowo wyposażony w diody umożliwiające doświetlenie nagrywanego filmu światłem ciągłym. Lampa ma uszczelnioną obudowę, która chroni wnętrze przed wpływem wilgoci i kurzu.
Koncern Sony pokazał nową lampę błyskową HVL-F43M, która zastępuje model HVL-F43AM. Nowa lampa charakteryzuje się liczbą przewodnią 43, została wyposażona w zoom pokrywający zakres 24-105 milimetrów oraz możliwość sterowania 3 grupami lamp. Podobnie jak poprzedniczka, HVL-F43M ma system Quick Shift Bounce (szybka zmiana pozycji głowicy przy przejściu z układu poziomego na pionowy i na odwót). Ważnym elementem tego flesza są wbudwane LED-y umożliwiające doświetlenie nagrywanego filmu światłem ciągłym. Całość jest zamknięta w uszczelnionej obudowie odpornej na kurz i wilgoć.


Lampa F43M ma standardową stopkę nazywaną przez Sony Multi Interface, pasującą do aparatów Sony SLT-A99, SLT-A58, NEX-6, Cyber-shot HX50, RX1/RX1R i RX100 II oraz kamer HDR-VG900 i HDR-VG30. Po dokupieniu adaptera ADP-AMA może współpracować także z aparatami ze stopką Auto-lock (tzw. minoltowską).

Poniżej prezentujemy informację prasową na temat tego modelu:

Lepsze zdjęcia dzięki nowej, uniwersalnej lampie błyskowej HVL-F43M

{ITL|- Niewielka lampa błyskowa o liczbie przewodniej 43 wyposażona w system szybkiego przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce oraz obudowę odporną na kurz i wilgoć
- Mocne diody LED umożliwiające doświetlenie nagrywanego filmu
- Stopka Multi Interface pasująca do szeregu urządzeń Sony: najnowszych aparatów SLT z mocowaniem typu A, aparatów/kamer z mocowaniem typu E i wybranych modeli Cyber-shot

Z myślą o nabywcach najnowszych aparatów i kamer wyposażonych w stopkę Multi Interface Shoe, firma Sony wprowadza do oferty nową, zewnętrzną lampę błyskową HVL-F43.

Nowa lampa łączy funkcjonalność z dużą mocą błysku. Jest następcą popularnego, cenionego przez fotografów modelu HVL-F43AM i ma z nim wiele cech wspólnych, do których należy między innymi system Quick Shift Bounce, pozwalający na błyskawiczne korygowanie pozycji głowicy przy zmianie układu zdjęcia z pionowego na poziomy lub na odwrót. Zaletą tego systemu jest jednakowy kąt głowicy przy zdjęciach krajobrazowych i portretowych, a co za tym idzie - spójność oświetlenia.

Model F43AM był przeznaczony do stopki Auto-lock stosowanej w starszych aparatach z mocowaniem typu A. Nowa lampa F43M ma bardziej uniwersalną stopkę Multi Interface, pasującą do aparatów Sony SLT-A99, SLT-A58, NEX-6, Cyber-shot HX50, RX1/RX1R i RX100 II oraz kamer HDR-VG900 i HDR-VG30. Po dokupieniu adaptera ADP-AMA może współpracować także z aparatami ze stopką Auto-lock.

Dla amatorów wideofilmowania ważną zaletą będzie możliwość użycia modelu F43M jako diodowej lampy wideo o dużej jasności. Urządzenie pozwoli na uzyskanie naturalnego, zrównoważonego naświetlenia filmów Full HD między innymi przy nagrywaniu wywiadów, filmowaniu pod światło, rejestracji obrazu na przyjęciach itp.

Dzięki solidnej, odpornej na pył i wilgoć konstrukcji lampa HVL-F43M doskonale sprawdza się zarówno podczas codziennego fotografowania, jak i w trudnych warunkach.

Doświadczeni fotografowie z zadowoleniem powitają funkcję bezprzewodowego sterowania błyskiem, która pozwala na tworzenie w prosty sposób zaawansowanych systemów oświetlających z wieloma lampami. Użytkownik może precyzyjnie regulować względną moc błysków emitowanych przez maksymalnie trzy grupy lamp, aby w ten sposób uzyskać doskonale zrównoważone, profesjonalne naświetlenie.

Wśród pozostałych funkcji warto wymienić automatyczne korygowanie balansu na podstawie informacji o temperaturze barwowej. Ułatwia ono uzyskanie jednolitego balansu bieli w różnych warunkach oświetlenia.
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8