Sony HVL-F43M

Sony HVL-F43M to średniej wielkości flesz, dodatkowo wyposażony w diody umożliwiające doświetlenie nagrywanego filmu światłem ciągłym. Lampa ma uszczelnioną obudowę, która chroni wnętrze przed wpływem wilgoci i kurzu.
Koncern Sony pokazał nową lampę błyskową HVL-F43M, która zastępuje model HVL-F43AM. Nowa lampa charakteryzuje się liczbą przewodnią 43, została wyposażona w zoom pokrywający zakres 24-105 milimetrów oraz możliwość sterowania 3 grupami lamp. Podobnie jak poprzedniczka, HVL-F43M ma system Quick Shift Bounce (szybka zmiana pozycji głowicy przy przejściu z układu poziomego na pionowy i na odwót). Ważnym elementem tego flesza są wbudwane LED-y umożliwiające doświetlenie nagrywanego filmu światłem ciągłym. Całość jest zamknięta w uszczelnionej obudowie odpornej na kurz i wilgoć.


Lampa F43M ma standardową stopkę nazywaną przez Sony Multi Interface, pasującą do aparatów Sony SLT-A99, SLT-A58, NEX-6, Cyber-shot HX50, RX1/RX1R i RX100 II oraz kamer HDR-VG900 i HDR-VG30. Po dokupieniu adaptera ADP-AMA może współpracować także z aparatami ze stopką Auto-lock (tzw. minoltowską).

Poniżej prezentujemy informację prasową na temat tego modelu:

Lepsze zdjęcia dzięki nowej, uniwersalnej lampie błyskowej HVL-F43M

{ITL|- Niewielka lampa błyskowa o liczbie przewodniej 43 wyposażona w system szybkiego przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce oraz obudowę odporną na kurz i wilgoć
- Mocne diody LED umożliwiające doświetlenie nagrywanego filmu
- Stopka Multi Interface pasująca do szeregu urządzeń Sony: najnowszych aparatów SLT z mocowaniem typu A, aparatów/kamer z mocowaniem typu E i wybranych modeli Cyber-shot

Z myślą o nabywcach najnowszych aparatów i kamer wyposażonych w stopkę Multi Interface Shoe, firma Sony wprowadza do oferty nową, zewnętrzną lampę błyskową HVL-F43.

Nowa lampa łączy funkcjonalność z dużą mocą błysku. Jest następcą popularnego, cenionego przez fotografów modelu HVL-F43AM i ma z nim wiele cech wspólnych, do których należy między innymi system Quick Shift Bounce, pozwalający na błyskawiczne korygowanie pozycji głowicy przy zmianie układu zdjęcia z pionowego na poziomy lub na odwrót. Zaletą tego systemu jest jednakowy kąt głowicy przy zdjęciach krajobrazowych i portretowych, a co za tym idzie - spójność oświetlenia.

Model F43AM był przeznaczony do stopki Auto-lock stosowanej w starszych aparatach z mocowaniem typu A. Nowa lampa F43M ma bardziej uniwersalną stopkę Multi Interface, pasującą do aparatów Sony SLT-A99, SLT-A58, NEX-6, Cyber-shot HX50, RX1/RX1R i RX100 II oraz kamer HDR-VG900 i HDR-VG30. Po dokupieniu adaptera ADP-AMA może współpracować także z aparatami ze stopką Auto-lock.

Dla amatorów wideofilmowania ważną zaletą będzie możliwość użycia modelu F43M jako diodowej lampy wideo o dużej jasności. Urządzenie pozwoli na uzyskanie naturalnego, zrównoważonego naświetlenia filmów Full HD między innymi przy nagrywaniu wywiadów, filmowaniu pod światło, rejestracji obrazu na przyjęciach itp.

Dzięki solidnej, odpornej na pył i wilgoć konstrukcji lampa HVL-F43M doskonale sprawdza się zarówno podczas codziennego fotografowania, jak i w trudnych warunkach.

Doświadczeni fotografowie z zadowoleniem powitają funkcję bezprzewodowego sterowania błyskiem, która pozwala na tworzenie w prosty sposób zaawansowanych systemów oświetlających z wieloma lampami. Użytkownik może precyzyjnie regulować względną moc błysków emitowanych przez maksymalnie trzy grupy lamp, aby w ten sposób uzyskać doskonale zrównoważone, profesjonalne naświetlenie.

Wśród pozostałych funkcji warto wymienić automatyczne korygowanie balansu na podstawie informacji o temperaturze barwowej. Ułatwia ono uzyskanie jednolitego balansu bieli w różnych warunkach oświetlenia.
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
2
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1
Kilka godzin z Panasonic Lumix S1 - pierwsze wnioski
1 Lut 2019
Podczas dorocznego Digital Imaging Seminar, Panasonic zdradził wreszcie pełną specyfikację swojej pierwszej pełnej klatki, a w ręce dziennikarzy powędrowały pierwsze egzemplarze modeli S1 i S1R...
7
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - test obiektywu
28 Sty 2019
Czy Tokina FíRIN to obiektyw, który rozgrzeje serca fotografów systemu Sony E? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Jednak my dogłębnie przyjrzeliśmy się modelowi 20 mm f/2 FE AF.
0