Nokia Trends Lab - półfinały

Firma Nokia, jeden z czołowych producentów telefonów komórkowych, poinformowała dzisiaj o wyłonieniu półfinalistów laboratoriów tematycznych akcji Nokia Trends Lab. Wśród kategorii, w których można było zgłaszać prace jest również fotografia. Oczywiście jako narzędzie trzeba było wykorzystać telefon komórkowy. Już od jutra prace półfinalistów można oceniać na stronach projektu.
Telefony komórkowe stają się przedłużeniem zjawiska jakie zapoczątkowały kilka lat temu aparaty Lomo i Holga. Swoista estetyka nagle uchwyconych chwil, przypadkowości i prostoty technik fotograficznych za sprawą komórek wyposażonych w aparaty fotograficzne wkroczyła w świat cyfrowy. Wystawy zdjęć wykonanych telefonami komórkowymi trafiają już na najpoważniejsze europejskie festiwale fotograficzne. Jednak mimo wciąż rosnącej jakości aparatów cyfrowych wbudowanych w telefony, tego rodzaju twórczość nadal pozostaje nurtem awangardowym, a przez to chętnie uprawianym przez młodych artystów.


Właśnie świeżość i nowatorstwo nowej techniki postanowiła wykorzystać fińska firma tworząc Nokia Trends Lab. Oprócz fotografii inne dziedziny sztuki zawierające się w laboratoriach tematycznych to między innymi: film, moda, muzyka, wideo. Nad każdą z kategorii czuwa mentor, a więc uznany twórca, ekspert w danej dziedzinie sztuki. W przypadku fotografii jest to - znany naszym czytelnikom - Szymon Kobusiński.

Całość polskiej edycji projektu wystartowała 30 lipca 2007. Spośród 600 zgłoszeń do wszystkich kategorii wybrano półfinalistów, na których prace już od jutra (14 września) można głosować na stronie projektu nokiatrendslab.pl. Kategoria fotograficzna - Photo Lab - obejmowała 1-3 zdjęcia o temacie "Moje miasto to moje laboratorium" wykonane telefonem komórkowym Nokia N95.

Jak powiedział redakcji Fotopolis.pl Szymon Kobusiński, prace zakwalifikowane do półfinału fotograficznego zaskakują dojrzałością i wysokim poziomem mimo skromnych możliwości jakie daje telefon komórkow. Ograniczenia techniczne nie były przeszkodą, żeby pokazać własny styl.

Zachecamy do obejrzenia i zagłosowania na prace półfinałowe. Finał odbędzie się 6 października 2007. Więcej informacji w cytowanych poniżej informacjach firmy Nokia.

strona fotograficznej części projektu

Informacja prasowa firmy Nokia:

Warszawa, dnia 13 września 2007 r.

Półfinaliści Nokia Trends Lab wybrani
Podczas konferencji prasowej, która miała miejsce 13 września w warszawskim klubie The Palace firma Nokia podała szczegóły dotyczące imprezy finałowej (6 października w dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek "Koneser") oraz laboratoriów tematycznych odbywających się w ramach Nokia Trends Lab.

Do laboratoriów tematycznych, które wystartowały 30 lipca, zgłosiło się w sumie blisko 600 osób. Nadsyłane prace były na bardzo wysokim, niemal profesjonalnym poziomie. Nie powinien więc dziwić fakt, że jury miało problemy z wyłonieniem najlepszych projektów. Na stronie www.nokiatrendslab.pl można już zobaczyć nazwiska półfinalistów każdego z laboratoriów.

Zadania półfinałowe od 14 września będą pojawiać się na stronie www.nokiatrendslab.pl:

- Film Lab - filmy o temacie "Moje miasto to moje laboratorium" nakręcone komputerami multimedialnymi Nokia N93i

- Photo Lab - 1-3 zdjęcia o temacie "Moje miasto to moje laboratorium" wykonane komputerem multimedialnym Nokia N95

- Fashion Lab - projekt lub szkic kolekcji użytkowej składającej się z 5 sylwetek i przygotowanie moodboardu z inspiracjami dotyczącymi kolekcji

- VJ Lab - wizualizacja inspirowana Nokia Trends Lab

- DJ Lab - nagranie 30-sekundowych setów

- Orange Lab - storyboardy filmu reklamowego i projekty graficzne billboardów do tematu "Orange i moja muzyka".

Na półfinałowe prace umieszczone na stronie internetowej będą mogli głosować internauci i mentorzy. To oni zadecydują o trzech najlepszych pracach artystów z każdego laboratorium, którzy zaprezentują swoje umiejętności podczas imprezy finałowej Nokia Trends Lab. Na scenie swoje talenty pokażą VJ'e i DJ'e, zaś twórczość finalistów Film Lab, Photo Lab, Fashion Lab i Orange Lab będzie można podziwiać w formie specjalnych multimedialnych instalacji. Goście imprezy wybiorą zwycięzców laboratoriów tematycznych, którzy otrzymają atrakcyjne nagrody.

Nad pracą uczestników laboratoriów czuwają mentorzy, doświadczeni artyści: Jacek Borcuch (Film Lab), Szymon Kobusiński (Photo Lab), Bartek Michalec (Fashion Lab), Kinga Kiełczyńska (VJ Lab), Boogie Mafia (DJ Lab) i Paweł Niezgoda (Orange Lab).


O Nokia Trends Lab

Nokia Trends Lab to seria imprez, które odbywają się w 2007 r. w Europie. Każda z nich jest kulminacją trwającej wcześniej przez kilka tygodni lokalnej, mobilnej i internetowej aktywności. Artyści-mentorzy inspirują osoby o otwartych umysłach do tworzenia oryginalnych projektów, które są następnie prezentowane podczas imprezy zgromadzonym fanom muzyki i młodym artystom.
Komentarze
Polecane artykuły
Citymorphosis Marka M. Berezowskiego to fotograficzna podróż w czasie i przestrzeni po byłych komunistycznych miastach
23 Sty 2019
Od Berlina, przez Warszawę i Moskwę, po Pekin - Citymorphosis Marka M. Berezowskiego to poszukiwanie oznak transformacji i fotograficzna opowieść o przemianach miast dawnego Bloku Wschodniego. Wernisaż już 1 lutego w Bielsku-Białej.
0
Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów
23 Sty 2019
O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.
1
Oto jedyne w swoim rodzaju stykówki ukazujące Marilyn Monroe podczas jej ostatniej sesji
23 Sty 2019
Zobacz oryginalne i unikatowe stykówki ukazujące 12 zdjęć Marilyn Monroe w obiektywie legendarnego Berta Sterna podczas serii portretowej „The Last Sitting“, którą wykonano na kilka tygodni przed śmiercią słynnej aktorki.
0
Ta modelka nie istnieje. Czy rendery wykończą rynek fotografii reklamowej?
22 Sty 2019
Weźcie do ręki katalog Ikea i spójrzcie na zdjęcia. Bardzo ładne, prawda? Tyle, że w większości to wizualizacje 3D. Czy grafika komputerowa już wkrótce odmieni także rynek fotografii modowej i reklamowej?
7