Rusza Akademia fotoreportażu

Autor: Marcin Grabowiecki

12 Sierpień 2009
Artykuł na: 4-5 minut
Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego w październiku rozpoczyna się pięciomiesięczne warsztaty fotoreportażu, pod kierunkiem Andrzeja Zygmuntowicza, który wychował kilkunastu fotoreporterów młodego pokolenia. Wśród wykładowców znajdą się członkowie agencji Napo Images. Zapisy już się rozpoczęły.

Jak piszą organizatorzy - Profesjonalna kadra, atrakcyjny przystosowany do realiów rynkowych program, połączenie teorii i praktyki, intensywny tryb zajęć, dogodne terminy zjazdów - w soboty i niedziele oraz przyjazna i życzliwa atmosfera to tylko niektóre elementy nowej oferty Fundacji na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego, działającej przy Instytucie Dziennikarstwa UW.Akademia fotoreportażu obejmuje 85 godzin zajęć zarówno teoretycznych i praktycznych w terminie między październikiem 2009 roku a lutym 2010 roku.

Program zajęć realizowany jest w czasie comiesięcznych zjazdów oraz jednego trzydniowego pleneru i obejmuje dwa bloki:

A.Teoria, estetyka i historia fotoreportażu(Andrzej Zygmuntowicz)

1. Gatunki fotografii rzeczywistości - ilustracja, fotodokument, fotoreportaż, fotoesej.
2. Miejsca publikacji fotografii rzeczywistości - prasa, internet, album.
3. Estetyka współczesnego fotoreportażu a przekaz treści. Między biegłością warsztatową a plastycznym uwodzeniem widza. Od budowy pojedynczego kadru do narracji informacyjno - estetyczno - emocjonalnej w wielozdjęciowej wypowiedzi.
4. Role fotoreportażu informacja, urabianie odbiorcy, dzieło sztuki.
5. Rzeczywistość jako nieskończoność tematów - codzienność, oswajanie innego, wydarzenie, skandal i sensacja.
6. Zarys historii fotoreportażu. Od skromnych możliwości warsztatowych w XIX wieku, przez dominację fotoreportażu w prasie lat 40-70tych XX wieku, po powolne odchodzenie do pozaprasowej przestrzeni na koniec XX wieku i odnajdowanie się w nowej przestrzeni internetu.

B.Warsztat fotoreportera(Filip Ćwik, Maciej Jeziorek, Adam Lach, Piotr Małecki - członkowie Agencji NAPO i ich goście; fotoedycja Monika Bajkowska)

1. Współczesny, techniczny warsztat fotoreportera - aparat, obiektyw, komputer.
2. Praca nad reportażem. Wybór tematu, zbieranie wiadomości, znajdowanie kluczowych momentów i bohatera, wybór właściwych środków do budowy opowieści.
3. Specyfika pracy fotoreportera - w dzienniku ogólnopolskim, tygodniku społeczno-politycznym, agencji fotograficznej, jako wolny strzelec.
4. Fotoedycja - od pojedynczego obrazu do wielozdjęciowej opowieści.
5. Realizacja ćwiczeń i ich wszechstronna analiza.

Koszt warsztatów: 2 500 zł (przy zgłoszeniach do końca sierpnia 2009 roku), 3000 zł (przy zgłoszeniach po 1 września 2009 roku). Zgłoszenia przyjmowane są na wypełnionym formularzu zgłoszeniowym pod adresem e-mail: warsztaty@redakcjapdf.pl.

Konto bankowe: Fundacja na rzecz Rozwoju Szkolnictwa Dziennikarskiego 73 1160 2202 0000 0000 3601 7724.

Potwierdzenia wpłat proszę przesłać mailem na wyżej podany adres. Kurs odbędzie się w sali 51 Instytutu Dziennikarstwa UW (IV piętro, Warszawa, ul. Nowy Świat 69). Po zakończeniu warsztatów uczestnicy otrzymują certyfikat

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
12
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Wybór nośnika pamięci zależy nie tylko od tego, jaki typ kart akceptuje nasz aparat, kamera lub dron, ale także, a może przede wszystkim, od rodzaju materiałów, jakie za pomocą tych urządzeń...
19
Powiązane artykuły