Warsztaty Maćka Stępińskiego w Galerii Luksfera

Autor: Marta Sinior

19 Grudzień 2007
Artykuł na: 4-5 minut
Warszawska Galeria Luksfera zaprasza do wzięcia udziału w warsztatach fotograficznych prowadzonych przez Maćka Stępińskiego. Warsztaty odbędą się w styczniu 2008 roku pod hasłem "Fotografia modyfikowana i portret".

Maciek Stępiński (ur. 1972) studiował na akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1991-1999) i w Ecole Nationale de la Photographie w Arles we Francji (2000-2002). Zajmuje się fotografią i wideo. Mieszka i pracuje w Warszawie i Arles. Obecnie jest wykładowcą Akademii Fotografii w Warszawie i "ATEC" we Francji. Maciek Stępiński reprezentowany jest przez: Galerie AL/MA (Francja) i LETO (Polska).

Galeria fotografii: www.photographie.com/?pubid=101859

Galeria wideo: www.theoneminutes.org/public/index.php?e_expo_id=9

Strona internetowa Maćka Stępińskiego: www.stepinski.com/

Wykorzystanie techniki cyfrowej we współczesnej fotografii jest powszechne od wielu lat. Jednak od niedawna ingerencja w obraz fotograficzny stała się praktycznie dostępna dla każdego. Istnieje wiele możliwości manipulacji obrazem, kolorem, kompozycja i elementami przedstawienia. Fotografia jest bardzo wszechstronnym i "szybkim" medium, a współcześni twórcy wykorzystują ja powszechnie do tworzenia zarówno obrazów, jak i prac przestrzennych, projekcji, wideo instalacji. Korzystając z materiałów, które składają się na moja prace doktorska p.t. "Fotografia modyfikowana po 1980 roku", pragnę przedstawić uczestnikom warsztatów czołowe sylwetki twórców posługujących sie fotografia na przełomie XX i XXI wieku. Podczas zajęć teoretycznych przedstawię diaporamy prezentujące najnowsze zjawiska fotografii współczesnej. Wybrane przykłady prac artystów, którzy w rożny sposób ingerują w obraz fotograficzny, maja posłużyć za inspiracje do realizacji własnych projektów.

Podczas zajęć praktycznych (wykonanie zdjęć o raz postprodukcja - modyfikacje w Photoshopie), korzystając z własnego doświadczenia (jako artysta tworzące obrazy manipulowane cyfrowo) będę zachęcał do twórczego wykorzystania fotografii cyfrowej i obróbki komputerowej, jako narzędzi dających nieograniczone możliwości kreacji. Podczas przeglądu portfolio, pragnę zainicjować dyskusje o anty dokumentalnym charakterze współczesnej fotografii artystycznej, reklamowej i portrecie modyfikowanym. Drugi dzień zajęć praktycznych zakończy się "zadaniem domowym", którego wyniki przedyskutujemy wspólnie podczas ostatniego spotkania, dwa tygodnie później.
- materiał dostarczony przez organizatorów

PROGRAM WARSZTATÓW

sobota, 19.01.2008

  • Część I - 10:00 - 13:00 [LST

]

  • Część II - 13:00 - 17:00 [LST

] niedziela, 20.01.2008

  • Część I -10:00 - 13:00[LST

]

  • Część II - 13:00 - 17:00 [LST

] sobota, 02.02.2008

  • 10:00-15:00 - Analiza prac oraz indywidualne konsultacje. Prezentacja własnych fotografii. Dyskusja.

Uczestnicy warsztatów proszeni są o przyniesienie na zajęcia:

  • aparatu cyfrowego lub analogowego (filmy kolor lub CZ-B lub Polaroid)
  • Laptopa z Photoshopem
  • Pendrajwa lub bluetootha

Warsztaty odbędą się 19, 20 stycznia oraz 2 lutego 2008 w Galerii Luksfera. Początek zajęć o godz. 10:00.

Koszt warsztatów wynosi: 450 zł od osoby.

Uwaga! - maksymalna liczba uczestników to 15 osób.

Zapisy i informacje

GALERIA LUKSFERA

ul. Ząbkowska 27/31, Warszawa

tel./faks (0-22) 619-91-63

tel. kom. 692-306-300

e-mail: p.kilman@luksfera.pl

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
12
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Jak wybrać kartę pamięci – pojemną, szybką, niekoniecznie drogą
Wybór nośnika pamięci zależy nie tylko od tego, jaki typ kart akceptuje nasz aparat, kamera lub dron, ale także, a może przede wszystkim, od rodzaju materiałów, jakie za pomocą tych urządzeń...
19
Powiązane artykuły