Nagrody Fotofestiwalu 2007

0

Autor: Marta Sinior

23 Maj 2007
Artykuł na: 4-5 minut
MFF 07. W minioną niedzielę, 20 maja 2007 roku w Łódź Art Center odbyła się uroczystość wręczenia Nagród Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi. Statuetkami nagrodzono najlepszą wystawę z Programu Otwartego, Młody Talent, Najlepszą studentkę Fabryki Fotografii oraz artystę za Całokształt Dorobku Artystycznego.
statuetka Fotofetiwalu 2007

Prezentujemy laureatów nagród w czterech kategoriach:

Grand Prix Fotofestiwalu i tytuł najlepszej wystawy Programu Open otrzymała Arja Hyytiainen za wystawę Dystans-Teraz.

Fińska artystka zaprezentowała bardzo osobisty projekt opowiadający o okresie swojego życia po rozstaniu. Wystawę tworzą fotografie barwne i srebrowe oraz instalacja - walizka z osobistymi pamiątkami, rysunkami, listami i zdjęciami.

zdobywczyni Grand Prix Fotofestiwalu i tytułu najlepszej wystawy Programu Open, Arja Hyytiainen

Tytuł Nikon Młody Talent zdobył duet Zorka Projekt czyli Monika Redzisz i Monika Berezecka.

Artystki poznały się na wydziale fotografii poznańskiej ASP. W 2000 roku postanowiły założyć grupę artystyczną "Zorka Project". Od tamtej pory razem fotografują i piszą reportaże. W cyklach portretów pokazały już: warszawskie tramwajarki, zakonnice, kulturystów, uchodźców, drag queen oraz bezdomne matki z dziećmii.

Statuetką za Całokształt Dorobku Artystycznego uhonorowany został Jerzy Lewczyński, jeden z najbardziej zasłużonych dla powojennej historii fotografii polskiej artystów. Uważany jest za prekursora tendencji konceptualnej i postmodernistycznej. Lewczyński zaistniał w historii fotografii polskiej m.in jako autor zestawów tworzonych od końca lat 60., z których zrodziła się ważna, również dla fotografii światowej, idea archeologii fotografii.

Najlepszą studentką Fabryki Fotografii okazała się Manuela Dąbkowska z ASP Kraków, gdzie ukończyła studia na Wydziale Grafiki. Dyplom z fotografii obroniła w pracowni u adj. Agaty Pankiewicz. Poza fotografią zajmuje się grafiką warsztatową, malarstwem i projektowaniem graficznym.

Na wystawie w Fabryce Fotografii Dąbkowska zaprezentowała swój dyplom Bloki. Całą ekspozycję można obejrzeć na filmiku dołączonym do relacji z Festiwalu.

Gratulujemy wszystkim laureatom i zapraszamy do oglądania wystaw Fotofestiwalu. Więcej o MFF można znaleźć w dziale wydarzenia.

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Co musisz wiedzieć o kartach pamięci? Tłumaczymy oznaczenia i formaty
Nie ma sensu kupować karty, która nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału aparatu. Ale nie warto też przepłacać za parametry, których raczej nie wykorzystamy. Oto...
67
0
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Darmowe presety i e-booki o fotografii - akt, street, portret, fotografia smartfonowa i wiele więcej
Aby robić dobre zdjęcia, trzeba najpierw wiele zainwestować w sprzęt i umiejętności. Jesteśmy tu jednak by pomóc. Oto lista darmowych materiałów, które pomogą wam...
10
0
Backup zdjęć i filmów w podróży - poradnik fotografa ślubnego Kamila Głowackiego
Backup zdjęć i filmów w podróży - poradnik fotografa ślubnego Kamila Głowackiego
Jak tworzyć kopie zapasowe zdjęć, aby ich bezpowrotnie nie utracić? O rozwiązaniach sprzętowych i programowych, które sam stosuje pisze Kamil Głowacki - fotograf, który zrealizował setki...
48
2