Fotograficzne pomysły Jacka Chmielewskiego

jc
18 Wrz 2002
Czy można zrealizować swoje fotograficzne pomysły zamykając się w bardzo skromnym budżecie? Wystarczy wyobraźnia i kreatywność. O powstawaniu swojego najnowszego cyklu zdjęć opowiada Jacek Chmielewski.
Nazwisko Jacka Chmielewskiego pojawiało się już w Fotopolis przy okazji organizowanych przez niego Warsztatów Fotografii Cyfrowej, wystawy fotografii Weteranów ulic oraz Galerii Bezdomnej. Jakiś czas temu do redakcji trafił cykl fotografii Jacka z najnowszej serii. Postanowiliśmy poprosić ich autora o opisanie procesu ich powstawania...

Pomysł na zrobienie prezentowanej, nieukończonej jeszcze, serii zdjęć przyszedł mi do głowy na... dachu wieżowca w którym mieszkam. Tam wymyśliłem kadr który pojawi się jako ostatni w kolejności, a przedstawia odfrunięcie modelki jako anioła z tego właśnie dachu. Pomysł na resztę zdjęć zrodził się z czasem, jako krótka opowieść o wizytach w różnych bliskich mi miejscach moich dwóch miast rodzinnych - Torunia i Bydgoszczy.

Korzystając z dobrodziejstw aparatów cyfrowych (Olympus C-3000 Z oraz SONY Cybershot DSC-700) mogłem zrobić jak dotychczas około 200 zdjęć do dalszego wyboru i obróbki. Dzięki temu realny koszt zrealizowania projektu zamknął się w wydatkach typu dojazdy tramwajem i woda mineralna.

Na zdjęciu pierwszym pt. "Narodziny", wyobraziłem sobie modelkę jako postać budzącą się do życia, rozwianą i przezroczystą. Efekt ten uzyskałem robiąc kilka zdjęć z tego samego miejsca

fot. J. Chmielewski

...aby następnie postaci wycięte z dwóch pierwszych wstawić na tło trzeciego. Nie używałem statywu więc "wycinki" zostały dodatkowo dopasowane na półprzezroczystych warstwach. Postaci zostały dodatkowo rozmyte pod odpowiednim kątem (motion blur).

"Narodziny", fot. J. Chmielewski. Nieużywane od kilku lat schody i brama targowiska miejskiego w Toruniu przy Szosie Chełmińskiej za "Uniwersamem". Obecnie za bramą znajduje się parking strzeżony.

0
2
0
0