Ten film pokaże Ci, jak szybko i efektywnie poprawić kolorystykę w Photoshopie

Ten film pokaże Ci, jak szybko i efektywnie poprawić kolorystykę w Photoshopie

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zrobić zdjęcie, na którym barwy nie były właściwie odwzorowane?Jeśli tak to najnowszy wideoporadnik przygotowany przez PiXimperfect jest właśnie dla Ciebie. Dowiesz się z niego, jak w kilka chwil optymalnie wyrównać kolorystykę.

Co zrobić jeśli zarejestrowane przez aparat kolory mocno odbiegają od tych, które widzieliśmy w rzeczywistości? Czy jest jakaś szansa, by szybko uratować zdjęcia - bez potrzeby poświęcania długich chwil na żmudnej edycji w programach graficznych? Jest pewna technika, która może Ci się spodobać. W niespełna 10 minutowym filmie Unmesh Dinda podpowiada, jak szybko i efektywnie wyrównać tonację oraz sprawić, by fotografia była jak najbliższa ideałowi.

Pokazuje on dosyć prostą technikę - użycia pipety i zaznaczenia obszaru, który powinie być szary (50% szarości). Po kliknięciu w taki fragment, Photoshop automatycznie dostosuje zdjęcie i wyrówna jego kolorystykę. Warto także pamiętać, by wielkość pipety (próbkowanej części kadru) nie była zbyt duża - najlepiej 3x3. Ale to nie wszystko.

Natychmiastowa korekta kolorystyki w Photoshopie

Jednak nie wszystkie wykonane fotografie mają wyraźnie zaakcentowany obszar szarości. Co wtedy? Jak odpowiednio ustawić barwę fotografii. W takim przypadku zastosowanie pipety będzie bezowocne. Na szczęście Dinda pokazuje kolejny sposób. Tym razem skorzystać będziemy musieli z warstw - a dokładniej odmiennych trybów mieszania. W ten sposób algorytmy Photoshopa zaznaczą nam, który z kolorów znajdujących się na zdjęciu jest najbliższy 50% szarości (dany fragment zostanie zaznaczony na czarno). Następnie trzeba ponownie użyć pipety klikając w zaznaczoną część kadru, a program automatycznie wyrówna tonację. Jeżeli efekt będzie niewystarczający, to zawsze możemy sami zmienić kolorystykę za pomocą krzywych.

Unmesh Dinda zaprezentował wyjątkowo szybką i efektywną technikę poprawy ogólnej kolorystyki. Jeśli chcecie zobaczyć więcej ciekawych poradników i nieco lepiej poznać Photoshopa, to odsyłamy na youtubowy kanał PiXimperfect. Znajdziecie tam mnóstwo wideoporadników, w których omawiane są różne techniki.

1
0
2
1