Nudne tło to nie problem. Zobacz jak w prosty i niedrogi sposób odmienić swoje zdjęcia

0

Autor: Michał Chrzanowski

6 Wrzesień 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Co zrobić, gdy nie mamy ciekawego tła, a chcemy wykonać przykuwający uwagę portret. Jak pokazuje Svitlana Vronska wystarczy trochę pomysłowości i kreatywności, by osiągnąć ciekawe efekty.

Wykonywanie sesji fotograficznych w pomieszczeniach - zwłaszcza u kogoś w domu - może być nie lada wyzwaniem dla niejednego fotografa. Jak wiadomo, na intrygujący portret składa się nie tylko stylizacja, lecz także tło i - przede wszystkim - oświetlenie, które może nadać klimatu i niebywałego charakteru powstałym zdjęciom.

Pomysłowość to podstawa

Jednak, by osiągnąć spektakularne efekty, często trzeba improwizować oraz wykorzystywać to co możemy znaleźć pod ręką. Czasem też warto pomyśleć nad niedrogimi rozwiązaniami, które na pierwszy rzut oka mogą okazać się w ogóle nieprzydatne w czasie sesji, ale ich odpowiednie przygotowanie może wpłynąć na oświetlenie i odmienić nudny pokój w ciekawe pomieszczenie pełne tajemnic.

W swoim najnowszym poradniku Svitlana Vronska z pewnością nie zaproponowała nic innowacyjnego. Przypomniała za to, że odrobina pomysłowości może być kluczowa dla naszych zdjęć. Pokazała także, że wcale nie musimy wydawać dużych pieniędzy na akcesoria oświetleniowe. Często wystarczy kreatywność, karton oraz para nożyczek.

Oczywiście do wykonania tego typu zdjęć będzie potrzeba dodatkowego źródła światła, na przykład lampy błyskowej. Ale kwestia wykonanych przez siebie „akcesoriów“ należy już do naszej inwencji twórczej. Po więcej ciekawych filmów, poradników i tutoriali odsyłamy na kanał Svitlany Vronskiej.

A być może masz jakieś ciekawe pomysły, w jaki sposób odmienić zdjęcia i portrety? Jeśli tak, to koniecznie podziel się nimi w komentarzach.

5
0
34
0
89
0