Szkółka cyfrowej fotografii Canona

Na swoich międzynarodowych stronach Canon udostępnił interaktywny kurs fotografowania cyfrowymi lustrzankami. Początkujący adepci fotografii mogą poznać zasady budowy i działania cyfrowych lustrzanek oraz nauczyć się jak wykorzystać ich funkcje, żeby robić lepsze zdjęcia.
Pod nazwą Enjoy! Digital SLR Camera japoński koncern uruchomił w Internecie interaktywny kurs dla posiadaczy cyfrowych lustrzanek serii EOS. Z założenia kurs przeznaczony jest dla początkujących użytkowników i omawia bardzo podstawowe zagadnienia. Jednak nawet bardziej zaawansowanym fotografującym szkółka Canona może pomóc w usystematyzowaniu wiedzy. Niestety, kurs dostępny jest tylko po angielsku. Użyto jednak bardzo prostego języka, dzięki czemu nawet osoby średniozaawansowane w angielskim powinny sobie poradzić.



Kurs podzielony został na cztery podstawowe częsci traktujące kolejno o: budowie lustrzanki cyfrowej, zasadach fotografowania, korzystaniu z zaawansowanych funkcji aparatu i drukowaniu zdjęć.

W pierwszej części można poznać zasadę budowy cyfrowej lustrzanki. Dzięki animowanym schematom można od razu zobaczyć w działaniu podstawowe części i układy aparatu. Tak przedstawiono na przykład działanie pryzmatu i układu autofokusa.



W drugiej częsci kursu w bardzo przystępny sposób pokazano podstawowe zasady fotografowania jak dobór przysłony, czasu ekspozycji itp. Wszystko ilustrowane jest przykładowymi ilustracjami i schematami. Działanie niektórych funkcji jak na przykład korekta ekspozycji w następnej części kursu można sprawdzić samodzielnie zmieniając wartości i oceniając zmiany na przykładowej fotografii.

działanie niektórych funkcji aparatu można sprawdzić samodzielnie

Ostatnia z lekcji omawia zasady drukowania zdjęć z aparatów cyfrowych, co jest nowością w tego typu kursach. Z każdego miejsca kursu użytkownik może zajrzeć do interaktywnego słownika zawierającego wyjaśnienie używanych terminów.

Podsumowując, tego typu interaktywny kurs jest z pewnością niezwykle cenny dla wielu użytkowników, którzy wcześniej mieli bardzo niewielkie lub nie mieli wcale doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami. Canonowi należą się gratulację za właściwe podejście do tematu. Lekcje nie są przegadane. W prosty i przystępny sposób przekazują użyteczne informacje. Jednocześnie wykorzystano interaktywność Internetu prezentując symulacje, animowane schematy i diagramy. Miejmy nadzieję, że firma pójdzie za ciosem i przygotuje narodowe wersje kursu, w tym również po polsku. Przydałby się także bardziej przystępny adres internetowy kursu.

Kurs jest dostępny pod adresem: http://web.canon.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
 
Komentarze
Polecane artykuły
Polacy wśród finalistów Urban Photo Awards 2018. Zobaczcie nagrodzone zdjęcia
20 Wrz 2018
Międzynarodowy konkurs fotografii miejskiej Urban 2018 wchodzi w fazę finałową. Poznaliśmy nagrodzone cykle i nazwiska finalistów sekcji pojedynczej. Wśród nich znalazło się aż 5 Polaków.
0
Leica Oskar Barnack Award 2018 - oto zwycięskie prace
18 Wrz 2018
Poznaliśmy wyniki jednego z najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii dokumentalnej. Tegoroczną nagrodę główną Leica Oskar Barnack Award otrzymał belgijski fotograf Max Pinckers. Natomiast wyróżnienie dla wschodzącego talentu powędrowało w ręce pochodzącej z Rosji Mary Gelman. Niestety w tym roku na podium zabrakło Polaków.
1
Fotografia przyrodnicza na luzie. Oto najlepsze zdjęcia z konkursu Comedy Wildlife Photography Awards 2018
17 Wrz 2018
Naturze nie brakuje poczucia humoru! Jeśli nie wierzycie, zobaczcie zdjęcia finalistów konkursu Comedy Wildlife Photography Awards, który od 4 lat nagradza najzabawniejsze zdjęcia przyrodnicze.
1
Eduardo Asenjo Matus: “Na zdjęciach staram się pokazać swoją rzeczywistość”
12 Wrz 2018
Przed wejściem do świata fotografii Chilijczyk Eduardo Asenjo Matus zajmował się malarstwem, ale wkrótce w jego domu zaczęło brakować już ścian do powieszenia obrazów. Dziś jako fotograf mierzy się ze swoją chorobą, starając się opowiedzieć o niej za pomocą zdjęć.
0