Szkółka cyfrowej fotografii Canona

Na swoich międzynarodowych stronach Canon udostępnił interaktywny kurs fotografowania cyfrowymi lustrzankami. Początkujący adepci fotografii mogą poznać zasady budowy i działania cyfrowych lustrzanek oraz nauczyć się jak wykorzystać ich funkcje, żeby robić lepsze zdjęcia.
Pod nazwą Enjoy! Digital SLR Camera japoński koncern uruchomił w Internecie interaktywny kurs dla posiadaczy cyfrowych lustrzanek serii EOS. Z założenia kurs przeznaczony jest dla początkujących użytkowników i omawia bardzo podstawowe zagadnienia. Jednak nawet bardziej zaawansowanym fotografującym szkółka Canona może pomóc w usystematyzowaniu wiedzy. Niestety, kurs dostępny jest tylko po angielsku. Użyto jednak bardzo prostego języka, dzięki czemu nawet osoby średniozaawansowane w angielskim powinny sobie poradzić.



Kurs podzielony został na cztery podstawowe częsci traktujące kolejno o: budowie lustrzanki cyfrowej, zasadach fotografowania, korzystaniu z zaawansowanych funkcji aparatu i drukowaniu zdjęć.

W pierwszej części można poznać zasadę budowy cyfrowej lustrzanki. Dzięki animowanym schematom można od razu zobaczyć w działaniu podstawowe części i układy aparatu. Tak przedstawiono na przykład działanie pryzmatu i układu autofokusa.



W drugiej częsci kursu w bardzo przystępny sposób pokazano podstawowe zasady fotografowania jak dobór przysłony, czasu ekspozycji itp. Wszystko ilustrowane jest przykładowymi ilustracjami i schematami. Działanie niektórych funkcji jak na przykład korekta ekspozycji w następnej części kursu można sprawdzić samodzielnie zmieniając wartości i oceniając zmiany na przykładowej fotografii.

działanie niektórych funkcji aparatu można sprawdzić samodzielnie

Ostatnia z lekcji omawia zasady drukowania zdjęć z aparatów cyfrowych, co jest nowością w tego typu kursach. Z każdego miejsca kursu użytkownik może zajrzeć do interaktywnego słownika zawierającego wyjaśnienie używanych terminów.

Podsumowując, tego typu interaktywny kurs jest z pewnością niezwykle cenny dla wielu użytkowników, którzy wcześniej mieli bardzo niewielkie lub nie mieli wcale doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami. Canonowi należą się gratulację za właściwe podejście do tematu. Lekcje nie są przegadane. W prosty i przystępny sposób przekazują użyteczne informacje. Jednocześnie wykorzystano interaktywność Internetu prezentując symulacje, animowane schematy i diagramy. Miejmy nadzieję, że firma pójdzie za ciosem i przygotuje narodowe wersje kursu, w tym również po polsku. Przydałby się także bardziej przystępny adres internetowy kursu.

Kurs jest dostępny pod adresem: http://web.canon.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
Komentarze
Polecane artykuły
Witold Ziomek i Michał Sadowski nagrodzeni w konkursie fotografii dronowej Skypixel 2018
22 Mar 2019
Poznaliśmy wyniki tegorocznej odsłony jednego z największych konkursów fotografii lotniczej. Wśród laureatów znalazło się dwóch Polaków. Zobaczcie galerię najlepszych podniebnych zdjęć.
0
Poczuj magię natury płynącą ze zdjęć laureatów International Garden Photographer of the Year
21 Mar 2019
Za nami 12. edycja prestiżowego konkursu International Garden Photographer of the Year. Jak zwykle otrzymujemy urok przyrody najdalszych zakątków świata oraz prawdziwy czar natury z całą paletą barw zaprezentowanych na nagrodzonych zdjęciach laureatów.
0
Polacy wśród zwycięzców FEP European Professional Photographer of the Year 2019. Zobacz najlepsze prace
19 Mar 2019
Organizacja FEP od 1999 roku zrzesza i wspiera zawodowych fotografów pracujących na terenie Europy. Od dekady organizuje także konkurs fotograficzny. Miło nam poinformować, że w tym roku na podium stanęli także fotografowie z Polski.
0
“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
4