Szkółka cyfrowej fotografii Canona

Na swoich międzynarodowych stronach Canon udostępnił interaktywny kurs fotografowania cyfrowymi lustrzankami. Początkujący adepci fotografii mogą poznać zasady budowy i działania cyfrowych lustrzanek oraz nauczyć się jak wykorzystać ich funkcje, żeby robić lepsze zdjęcia.
Pod nazwą Enjoy! Digital SLR Camera japoński koncern uruchomił w Internecie interaktywny kurs dla posiadaczy cyfrowych lustrzanek serii EOS. Z założenia kurs przeznaczony jest dla początkujących użytkowników i omawia bardzo podstawowe zagadnienia. Jednak nawet bardziej zaawansowanym fotografującym szkółka Canona może pomóc w usystematyzowaniu wiedzy. Niestety, kurs dostępny jest tylko po angielsku. Użyto jednak bardzo prostego języka, dzięki czemu nawet osoby średniozaawansowane w angielskim powinny sobie poradzić.

Kurs podzielony został na cztery podstawowe częsci traktujące kolejno o: budowie lustrzanki cyfrowej, zasadach fotografowania, korzystaniu z zaawansowanych funkcji aparatu i drukowaniu zdjęć.

W pierwszej części można poznać zasadę budowy cyfrowej lustrzanki. Dzięki animowanym schematom można od razu zobaczyć w działaniu podstawowe części i układy aparatu. Tak przedstawiono na przykład działanie pryzmatu i układu autofokusa.

W drugiej częsci kursu w bardzo przystępny sposób pokazano podstawowe zasady fotografowania jak dobór przysłony, czasu ekspozycji itp. Wszystko ilustrowane jest przykładowymi ilustracjami i schematami. Działanie niektórych funkcji jak na przykład korekta ekspozycji w następnej części kursu można sprawdzić samodzielnie zmieniając wartości i oceniając zmiany na przykładowej fotografii.

działanie niektórych funkcji aparatu można sprawdzić samodzielnie

Ostatnia z lekcji omawia zasady drukowania zdjęć z aparatów cyfrowych, co jest nowością w tego typu kursach. Z każdego miejsca kursu użytkownik może zajrzeć do interaktywnego słownika zawierającego wyjaśnienie używanych terminów.

Podsumowując, tego typu interaktywny kurs jest z pewnością niezwykle cenny dla wielu użytkowników, którzy wcześniej mieli bardzo niewielkie lub nie mieli wcale doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami. Canonowi należą się gratulację za właściwe podejście do tematu. Lekcje nie są przegadane. W prosty i przystępny sposób przekazują użyteczne informacje. Jednocześnie wykorzystano interaktywność Internetu prezentując symulacje, animowane schematy i diagramy. Miejmy nadzieję, że firma pójdzie za ciosem i przygotuje narodowe wersje kursu, w tym również po polsku. Przydałby się także bardziej przystępny adres internetowy kursu.

Kurs jest dostępny pod adresem: http://web.canon.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

1
0
0
0