Szkółka cyfrowej fotografii Canona

0
Michał Sułkiewicz
19 Lipiec 2005
Artykuł na: 2-3 minuty
Na swoich międzynarodowych stronach Canon udostępnił interaktywny kurs fotografowania cyfrowymi lustrzankami. Początkujący adepci fotografii mogą poznać zasady budowy i działania cyfrowych lustrzanek oraz nauczyć się jak wykorzystać ich funkcje, żeby robić lepsze zdjęcia.
Pod nazwą Enjoy! Digital SLR Camera japoński koncern uruchomił w Internecie interaktywny kurs dla posiadaczy cyfrowych lustrzanek serii EOS. Z założenia kurs przeznaczony jest dla początkujących użytkowników i omawia bardzo podstawowe zagadnienia. Jednak nawet bardziej zaawansowanym fotografującym szkółka Canona może pomóc w usystematyzowaniu wiedzy. Niestety, kurs dostępny jest tylko po angielsku. Użyto jednak bardzo prostego języka, dzięki czemu nawet osoby średniozaawansowane w angielskim powinny sobie poradzić.

Kurs podzielony został na cztery podstawowe częsci traktujące kolejno o: budowie lustrzanki cyfrowej, zasadach fotografowania, korzystaniu z zaawansowanych funkcji aparatu i drukowaniu zdjęć.

W pierwszej części można poznać zasadę budowy cyfrowej lustrzanki. Dzięki animowanym schematom można od razu zobaczyć w działaniu podstawowe części i układy aparatu. Tak przedstawiono na przykład działanie pryzmatu i układu autofokusa.

W drugiej częsci kursu w bardzo przystępny sposób pokazano podstawowe zasady fotografowania jak dobór przysłony, czasu ekspozycji itp. Wszystko ilustrowane jest przykładowymi ilustracjami i schematami. Działanie niektórych funkcji jak na przykład korekta ekspozycji w następnej części kursu można sprawdzić samodzielnie zmieniając wartości i oceniając zmiany na przykładowej fotografii.

działanie niektórych funkcji aparatu można sprawdzić samodzielnie

Ostatnia z lekcji omawia zasady drukowania zdjęć z aparatów cyfrowych, co jest nowością w tego typu kursach. Z każdego miejsca kursu użytkownik może zajrzeć do interaktywnego słownika zawierającego wyjaśnienie używanych terminów.

Podsumowując, tego typu interaktywny kurs jest z pewnością niezwykle cenny dla wielu użytkowników, którzy wcześniej mieli bardzo niewielkie lub nie mieli wcale doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami. Canonowi należą się gratulację za właściwe podejście do tematu. Lekcje nie są przegadane. W prosty i przystępny sposób przekazują użyteczne informacje. Jednocześnie wykorzystano interaktywność Internetu prezentując symulacje, animowane schematy i diagramy. Miejmy nadzieję, że firma pójdzie za ciosem i przygotuje narodowe wersje kursu, w tym również po polsku. Przydałby się także bardziej przystępny adres internetowy kursu.

Kurs jest dostępny pod adresem: http://web.canon.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
0
1
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
0
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1