Szkółka cyfrowej fotografii Canona

Na swoich międzynarodowych stronach Canon udostępnił interaktywny kurs fotografowania cyfrowymi lustrzankami. Początkujący adepci fotografii mogą poznać zasady budowy i działania cyfrowych lustrzanek oraz nauczyć się jak wykorzystać ich funkcje, żeby robić lepsze zdjęcia.
Pod nazwą Enjoy! Digital SLR Camera japoński koncern uruchomił w Internecie interaktywny kurs dla posiadaczy cyfrowych lustrzanek serii EOS. Z założenia kurs przeznaczony jest dla początkujących użytkowników i omawia bardzo podstawowe zagadnienia. Jednak nawet bardziej zaawansowanym fotografującym szkółka Canona może pomóc w usystematyzowaniu wiedzy. Niestety, kurs dostępny jest tylko po angielsku. Użyto jednak bardzo prostego języka, dzięki czemu nawet osoby średniozaawansowane w angielskim powinny sobie poradzić.

Kurs podzielony został na cztery podstawowe częsci traktujące kolejno o: budowie lustrzanki cyfrowej, zasadach fotografowania, korzystaniu z zaawansowanych funkcji aparatu i drukowaniu zdjęć.

W pierwszej części można poznać zasadę budowy cyfrowej lustrzanki. Dzięki animowanym schematom można od razu zobaczyć w działaniu podstawowe części i układy aparatu. Tak przedstawiono na przykład działanie pryzmatu i układu autofokusa.

W drugiej częsci kursu w bardzo przystępny sposób pokazano podstawowe zasady fotografowania jak dobór przysłony, czasu ekspozycji itp. Wszystko ilustrowane jest przykładowymi ilustracjami i schematami. Działanie niektórych funkcji jak na przykład korekta ekspozycji w następnej części kursu można sprawdzić samodzielnie zmieniając wartości i oceniając zmiany na przykładowej fotografii.

działanie niektórych funkcji aparatu można sprawdzić samodzielnie

Ostatnia z lekcji omawia zasady drukowania zdjęć z aparatów cyfrowych, co jest nowością w tego typu kursach. Z każdego miejsca kursu użytkownik może zajrzeć do interaktywnego słownika zawierającego wyjaśnienie używanych terminów.

Podsumowując, tego typu interaktywny kurs jest z pewnością niezwykle cenny dla wielu użytkowników, którzy wcześniej mieli bardzo niewielkie lub nie mieli wcale doświadczenia z cyfrowymi lustrzankami. Canonowi należą się gratulację za właściwe podejście do tematu. Lekcje nie są przegadane. W prosty i przystępny sposób przekazują użyteczne informacje. Jednocześnie wykorzystano interaktywność Internetu prezentując symulacje, animowane schematy i diagramy. Miejmy nadzieję, że firma pójdzie za ciosem i przygotuje narodowe wersje kursu, w tym również po polsku. Przydałby się także bardziej przystępny adres internetowy kursu.

Kurs jest dostępny pod adresem: http://web.canon.jp/Imaging/enjoydslr/index.html
0
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8