Warsztaty fotografii artystycznej z kolektywem Photosphere Collective

0

Autor: Michał Chrzanowski

22 Wrzesień 2015
Artykuł na: 6-9 minut
Poznanie siebie jako artysty oraz rozpoczęcie lub kontynuacja projektu fotograficznego - to tylko niektóre cele jakie stawiają przed uczestnikami organizatorzy warsztatów z kolektywem Photosphere Collective. Jeśli jesteś więc studentem szkół artystycznych i chcesz wziąć udział w zajęciach, to zostało Ci zaledwie kilka dni na przesłanie swojego zgłoszenia.

Warsztaty to intensywna podróż fotograficzna do wnętrza samego siebie podczas, której będziemy starali się odpowiedzieć wspólnie z Tobą na pytania o dalszy rozwój twojej artystycznej drogi. Fotografia jest dla nas przede wszystkim językiem. Jej siła polega głownie na zdolności do przekazywania uniwersalnych wartości wykraczających poza konkretne miejsce i czas. Niedopowiedzenie, które buduje nastrój i atmosferę nieprzeniknionej tajemnicy. Fotografia to dla nas przeniesienie własnych uczuć i energii w spotkania z ludźmi oraz zestrojeniem się z miejscem, które odwiedzamy. To w gruncie rzeczy porozsypywane mentalne obrazy i wizyty, które istnieją znacznie dłużej niż tylko w chwili wykonania zdjęcia. - mówią organizatorzy warsztatów z kolektywem Photosphere Collective.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Będziemy podróżować z Łodzi zatrzymując się po drodze w Warszawie, aby obejrzeć wystawę w Leica Gallery Warsaw oraz kolekcje albumów fotograficznych. Następnie będziemy kierować się w stronę wschodniej granicy Polski. Podążając śladami szczególnych miejsc powiatu Białostockiego i Podlasia. Wspólnie będziemy szukać wyjątkowych sytuacji – odwiedzając między innymi Białystok, Janów Podlaski, Hajnówkę czy Mieruniszki. Korzystając z tła osobliwego krajobrazu i magicznej aury tej części Polski, chcemy otworzyć się na przypadkowo spotkanych ludzi oraz historie tych miejsc. Magiczne Podlasie to kraina dzika i łagodna. Położona jest wzdłuż Bugu co stanowi idealny plener do pracy jako drugi plan dla wydarzeń, które wystarczy sprowokować, aby stały się inspirującą sytuacją dla fotografii. W drodze powrotnej zatrzymamy się m.in. w Kazimierzu Dolnym, Bełchatowie (kopalnia odkrywkowa), Radomiu. Ostatnim przystankiem będzie Opole, gdzie dotrzemy na rozpoczęcie Opolskiego Festiwalu Fotografii prezentując efekty naszej pracy 3 października w Muzeum Śląska Opolskiego. - dodają organizatorzy warsztatów.

Warsztaty poprowadzą:

Bartłomiej Talaga: fotograf, projektant, wykładowca i doktorant PWSFTviT. Podczas warsztatów postara się w przystępny sposób przybliżyć tajniki praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania barwą i postprodukcji obrazu.

Piotr Zbierski: fotograf, podróżnik, laureat konkursu Leica Oscar Barnack Newcomer Award 2012, twórca prezentujący swoje prace na całym świecie, obecnie doktorant PWSFTviT w Łodzi.

Zajęcia odbędą się w terminie 29 września - 3 października 2015 roku. Ich koszt to 1400 zł. W cenę wliczone są:

  • noclegi (wraz ze śniadaniem)
  • przejazdy
  • wieczorne prezentacje, wykłady i konsultacje podczas trwania warsztatów
  • warsztaty z postprodukcji materiału fotograficznego pod wystawy i portfolio (fine art print)
  • projekcja wykonanych fotografii i podsumowanie warsztatów w formie prezentacji 3 października w Muzeum Śląska Opolskiego

Zgłoszenia na warsztaty z kolektywem Photosphere Collective powinny składać się z 10-20 zdjęć oraz zawierać krótkim tekst opisujący podejście do pracy artystycznej oraz główne cele, jakie stawiacie sobie jako artysta. Wiadomość należy kierować na adres photosphereopole@gmail.com do 25 września. Liczba miejsc jest ograniczona (6-12 osób) - uczestnictwo w zajęciach zależy od oceny nadesłanego portfolio.

Więcej informacji znajdziecie na stronie organizatora photospherecollective.wordpress.com

5
0
34
0
89
0