Dwumiesięczne kursy fotografii APS terminal - październik 2003

Krakowska szkoła fotografii Agencji Promocji Sztuki terminal zaprasza na nową edycję dwumiesięcznych kursów fotografii czarno-białej oraz portretowej. Zajęcia rozpoczynają się już w październiku. Prezentujemy program kursu.
Krakowska szkoła fotografii Agencji Promocji Sztuki terminal zaprasza na nową edycję dwumiesięcznych kursów fotografii czarno-białej oraz portretowej. Zajęcia rozpoczynają się już w październiku. Prezentujemy program kursu.

KURS FOTOGRAFII CZARNO-BIAŁEJ

Dwumiesięczny kurs zapewnia wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z zakresu klasycznej fotografii czarno-białej. Na kurs składa się 8 spotkań raz w tygodniu po 3 godziny. Dodatkowo każdy ma możliwość korzystania z bezpłatnych konsultacji zdjęć i negatywów, które mogą odbywać się przed lub po zajęciach. Do ciągłej dyspozycji słuchaczy pozostaje w pełni wyposażona ciemnia fotograficzna oraz wszelkie potrzebne chemikalia i akcesoria. Zajęcia prowadzić będą zawodowi fotograficy i wykładowcy fotografii.

Podczas zajęć poruszane będą następujące zagadnienia:
  • rodzaje i budowa aparatów fotograficznych,
  • wykłady teoretyczne z zakresu kompozycji i estetyki fotografii,
  • historia fotografii,
  • materiałoznawstwo,
  • światło i oświetlenie,
  • studio fotograficzne (praca z modelem lub fotografia reklamowa),
  • ciemnia negatywowa,
  • ciemnia pozytywowa,
  • plener fotograficzny,
  • wystawiennictwo,
  • konsultacje zadanych tematów.
Cena kursu wynosi 400 zł.

KURS PORTRET/AKT

Dwumiesięczne warsztaty, mające charakter grupy twórczej, przeznaczone są dla bardziej zaawansowanych, którzy będą pracować nad zagadnieniem związanym z fotografowaniem ludzkiej twarzy i ciała. Na program składa się 7 spotkań raz w tygodniu po 3 godziny (termin spotkań ustalimy indywidualnie z grupą). Zajęcia kończą się ekspozycją fotografii pt. Twarz i ciało. Organizatorzy zapewniają zajęcia z zawodowymi fotografami i wykładowcami fotografii, ciemnię wyposażoną we wszystkie niezbędne urządzenia i akcesoria oraz chemikalia stosowane przy obróbce negatywów i papieru. Konsultacje będą się odbywać na każdym etapie powstawania prac.

plener w Ostrawie, fot. Wojciech Stefanek

Podczas zajęć poruszane będą następujące zagadnienia:
  • zasady estetyki i kompozycji + elementy historii aktu i portretu,
  • światło i oświetlenie ciała i twarzy,
  • portret i akt w plenerze-zasady,
  • portret i akt w studio fotograficznym (praca z modelami),
  • ciemnia negatywowa,
  • ciemnia pozytywowa,
  • zaawansowane techniki specjalne,
  • zasady wystawiennictwa obrazu fotograficznego-przygotowanie prac na wystawę.
Cena kursu wynosi 420 zł.

W przypadku obu kursów organizatorzy zapewniają dyplom ukończenia kursu, który będzie można uzyskać po zrealizowaniu zadanych tematów fotograficznych. Po kursie istnieje możliwość kontynuowania nauki, przez przystąpienie do kursów specjalistycznych (portret, akt, reportaż, reklama - według preferencji uczestnika).

Zajęcia odbywać się będą od początku października w nowej siedzibie AGENCJI PROMOCJI SZTUKI terminal przy ul. Podzamcze 22 w Krakowie,

Pod tym adresem można zgłaszać chęć uczestnictwa w kursie oraz dokonać opłat od poniedziałku do piątku w godzinach 12.00-18.00. Zgłoszenia można kierować także via e-mail: aps.terminal@wp.pl lub telefonicznie: 0 503 050 200.

Nowa siedziba APS terminal jest także biurem informacyjnym festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie
1
0
2
1