Warsztaty Akademii Fotografii

0
Marta Majewska
14 Sierpień 2003
Artykuł na: 4-5 minut
Akademia Fotografii przygotowała ciekawy cykl kilkudniowych warsztatów fotograficznych, które będą organizowane do końca września. Do wyboru pozostaje jeden z modułów: Ciemnia, Fotografia Cyfrowa, Fotoreportaż i Fotografia Studyjna, każdy w cenie 600 zł.
Akademia Fotografii przygotowała cykl kilkudniowych warsztatów fotograficznych, które będą organizowane do końca września. Do wyboru pozostaje jeden z modułów: Ciemnia, Fotografia Cyfrowa, Fotoreportaż i Fotografia Studyjna, każdy w cenie 600 zł.

Ciemnia
W ciągu siedmiu dni organizatorzy obiecują nauczyć, jak wykonać prawidłową technicznie odbitkę czarno-białą. Uczestnicy zapoznani zostaną z dostępnymi na naszym rynku materiałami potrzebnymi do pracy w ciemni: chemią, papierem i sprzętem (będzie możliwość samodzielnego wywołania negatywu, wykonania stykówki i wyboru zdjęcia do powiększenia). Na koniec uczestnicy sami dopracują odbitkę pod powiększalnikiem.
Akademia dysponuje wielostanowiskową ciemnią fotograficzną, zapewnia materiały, których koszt wliczony jest w cenę warsztatów. Spotkania odbywają się od poniedziałku do niedzieli: w tygodniu między 17.00 a 19.00, a w weekendy od godziny 15.00 do 19.00. Dostępne są następujące terminy:
25 - 31 sierpnia 2003
8 - 14 września 2003
22 - 28 września 2003

fot. Łukasz Sakowski

Fotografia Cyfrowa
Siedem dni kursu obejmuje naukę tworzenia zdjęć cyfrowych od ujęcia kadru, poprzez ściągnięcie zdjęć na komputer lub zeskanowanie, po obróbkę i przeniesienie obrazu na papier. Spotkania odbywają się od poniedziałku do niedzieli: w tygodniu między 17.00 a 19.00, a w weekendy od godziny 15.00 do 17.00. Dostępne są następujące terminy:
25 - 31 sierpnia 2003
8 - 14 września 2003
22 - 28 września 2003

Fotoreportaż
W ciągu trzech pierwszych dni odbędzie się cykl wykładów prowadzonych przez fotografa, który opowie, jak umiejętnie dobrać aparat i materiały potrzebne do wykonywania fotografii reportażowej i prasowej, zapozna uczestników kursu z rodzajami reportażu i nauczy traktowania fotografii jako opowieści. Czwartego dnia przewidzianego na zajęcia praktyczne w plenerze (wyjście "w miasto"), uczestnicy będą próbować swoich sił w fotografowaniu obcych, przypadkowo spotkanych ludzi, wyszukiwaniu ciekawych tematów do zdjęć, wyborze najlepszego kadru i kompozycji. Spotkania będą odbywać się w czwartek i piątek w godzinach: 17.00-19.00, w sobotę między 14.00 a 16.00, zaś w niedzielę od godziny 14.00. Dostępne są następujące terminy:
21 - 24 sierpnia 2003
4 - 7 września 2003
18 - 21 września 2003

fot. Jan Wajszczuk

Fotografia Studyjna
Do dyspozycji uczestników oddane zostaną trzy profesjonalnie wyposażone studia fotograficzne. Podczas tygodniowego kursu będzie można dowiedzieć się jak prawidłowo ustawiać oświetlenie, aranżować plan zdjęciowy, stosować różne tricki. Organizatorzy zapewniają udział profesjonalnych modeli, których - na oczach uczestników - do sesji zdjęciowej przygotuje zawodowa wizażystka i stylistka. Ponadto uczestnicy kursu dowiedzą się o możliwościach aparatu wielkoformatowego, zarówno w studio, jak i w plenerze. Podczas siedmiu dni będzie okazja poznać podstawy fotografii portretowej, mody oraz reklamowej. Spotkania odbywają się od poniedziałku do niedzieli: w tygodniu między 17.00 a 19.00, w sobotę od godziny 15.00 do 17.00, zaś w niedzielę od 15.00 do 19.00. Dostępne są następujące terminy:
18 - 24 sierpnia 2003
1 - 7 września 2003
15 - 21 września 2003.

Na zakończenie każdego z bloków tematycznych kursanci otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie w warsztatach. Organizatorzy planują także zorganizowanie wystawy zdjęć wykonanych w trakcie nauki oraz umieszczenie najlepszych prac na stronie internetowej Akademii Fotografii.

Cena każdego modułu warsztatów wynosi 600 zł. Informacje i zapisy w sekretariacie szkoły (Marszałkowska 3/5) od poniedziałku do piątku w godzinach 10-17 oraz pod numerem tel. 22/ 692 09 20 lub 0601 383 876 lub via e-mail: sekretariat@akademiafotografii.pl

Szczegółowy plan każdego kursu można znaleźć na stronie akademiafotografii.com.pl

Przeczytaj w Fotopolis o Akademii Fotografii

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Na początku przygody z fotografią analogową zorientowanie się w dostępnych materiałach i ich właściwościach może przysporzyć bólu głowy. Z pomocą przychodzi nowa...
60
0
62
0
3
0