Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe

Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe

Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.

Tokina postanowiła ostro wkroczyć w świat pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. W połowie 2016 roku zaprezentowała w pełni manualny model FíRIN 20 mm f/2 FE MF. Zaś na początku ubiegłego roku światu ukazała FíRIN 20 mm f/2 FE AF - stałkę o podobnych parametrach wyposażoną w ultradźwiękowy silnik autofokusa, który wspiera sensor GMR. W efekcie mamy cieszyć się wyjątkowo szybkim i cichym przeostrzaniem obrazu - już z minimalnej odległości 28 cm.

Poza tym obiektyw ma być w pełni kompatybilny z systemem Sony Fast Hybrid AF i - jak zapewnia producent - nowa stałka ma gwarantować takie same osiągi (również w trudnych warunkach), jak inne zaawansowane konstrukcje do systemu Sony E.

We wnętrzu znajdziemy rozbudowany układ optyczny, który składa się z 13 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Wśród nich są dwa asferyczne szkła i trzy soczewki Super-low Dispersion o obniżonym współczynniku dyspersji, których zadaniem jest minimalizowanie wszelkich aberracji i zniekształceń obrazu. Oprócz tego soczewki zostały pokryte powłokami artyrefleksyjnymi, które mają poprawić pracę w ostrym i kontrastowym świetle, dzięki czemu bliki i flary nie powinny być widoczne na zdjęciach. Szkło wyposażono w 9-listkową przysłonę, którą będziemy mogli regulować w zakresie od f/2 do f/22. Znalazły się także specjalne złącza, dzięki którym przesłane zostaną informacje EXIF, co umożliwi współpracę między innymi z wbudowanym w aparaty Sony systemem stabilizacji matrycy. To wszystko zamknięto w metalowym tubusie (73.4 x 81.5 mm, 469 g) odznaczającym się minimalistycznym designem.

Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF jest już dostępna w polskiej sieci sprzedaży. Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić 3595 zł. Warto zauważyć, że model ten nie jest następcą starszego brata, a uzupełnieniem rodziny FíRIN do systemu Sony E. Tak więc teraz do wyboru będziemy mieć dwie szerokokątne stałki: z autofokusem lub w pełni manualną konstrukcję. Poniższe zdjęcia przykładowe wykonaliśmy aparatem Sony A7R III.

Zdjęcia przykładowe

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/4000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1250s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/200s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/500s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/5, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/6400s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/500s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/5000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/2500s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/2000s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/400s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1600s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/2, ISO 125, ogniskowa: 20 mm

1/125s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/100s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/50s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/2, ISO 200, ogniskowa: 20 mm

1/400s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/40s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/500s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/160s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

Zakres przysłon

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/400s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/200s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/100s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/50s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/11, ISO 125, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/16, ISO 250, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/22, ISO 500, ogniskowa: 20 mm

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Obiektyw do zadań specjalnych, czyli Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro i powiększenie 5:1 w praktyce
20 Mar 2019
Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro to jedno z niewielu specjalistycznych szkieł kierowanych do miłośników ekstremalnych powiększeń na rynku. Jest przy tym konstrukcją znacznie nowszą i tańszą od swojego konkurenta. Zobaczcie, na co je stać.
6
Galeria zdjęć w twoim salonie? Oto przyjazne dla portfela wydruki, dzięki którym stworzysz prywatną wystawę
6 Mar 2019
Dostępność usług drukowania takich jak MojObraz.pl pozwala nam stworzyć z salony własną salę wystawową. Przyjazne portfelowi, szybkie i łatwe z punktu widzenia klienta - nie ma powodu, dla którego nie warto by było spróbować.
0
Świat z lotu ptaka - przyglądamy się możliwościom drona Yuneec Mantis Q
5 Mar 2019
Filmowanie w 4K, fotografowanie w formacie RAW, wydajny system śledzenia, maksymalna szybkość 72 km/h i aż 33 minuty nieprzerwanego lotu. Zobaczcie czy Yuneec Mantis Q to mocny gracz w segmencie dronów.
2
Lumix S1 i S1R pod lupą!
27 Lut 2019
Pełnoklatkowe matryce, najlepszy wizjer OLED w historii, stabilizacja 6 EV i zaawansowany tryb filmowy 4K - to tylko kilka z długiej listy możliwości korpusów Lumix S. O wszystkich innych przeczytacie w poniższym tekście...
0