Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe

Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

8 Styczeń 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Tokina postanowiła ostro wkroczyć w świat pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. W połowie 2016 roku zaprezentowała w pełni manualny model FíRIN 20 mm f/2 FE MF. Zaś na początku ubiegłego roku światu ukazała FíRIN 20 mm f/2 FE AF - stałkę o podobnych parametrach wyposażoną w ultradźwiękowy silnik autofokusa, który wspiera sensor GMR. W efekcie mamy cieszyć się wyjątkowo szybkim i cichym przeostrzaniem obrazu - już z minimalnej odległości 28 cm.

Poza tym obiektyw ma być w pełni kompatybilny z systemem Sony Fast Hybrid AF i - jak zapewnia producent - nowa stałka ma gwarantować takie same osiągi (również w trudnych warunkach), jak inne zaawansowane konstrukcje do systemu Sony E.

We wnętrzu znajdziemy rozbudowany układ optyczny, który składa się z 13 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Wśród nich są dwa asferyczne szkła i trzy soczewki Super-low Dispersion o obniżonym współczynniku dyspersji, których zadaniem jest minimalizowanie wszelkich aberracji i zniekształceń obrazu. Oprócz tego soczewki zostały pokryte powłokami artyrefleksyjnymi, które mają poprawić pracę w ostrym i kontrastowym świetle, dzięki czemu bliki i flary nie powinny być widoczne na zdjęciach. Szkło wyposażono w 9-listkową przysłonę, którą będziemy mogli regulować w zakresie od f/2 do f/22. Znalazły się także specjalne złącza, dzięki którym przesłane zostaną informacje EXIF, co umożliwi współpracę między innymi z wbudowanym w aparaty Sony systemem stabilizacji matrycy. To wszystko zamknięto w metalowym tubusie (73.4 x 81.5 mm, 469 g) odznaczającym się minimalistycznym designem.

Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF jest już dostępna w polskiej sieci sprzedaży. Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić 3595 zł. Warto zauważyć, że model ten nie jest następcą starszego brata, a uzupełnieniem rodziny FíRIN do systemu Sony E. Tak więc teraz do wyboru będziemy mieć dwie szerokokątne stałki: z autofokusem lub w pełni manualną konstrukcję. Poniższe zdjęcia przykładowe wykonaliśmy aparatem Sony A7R III.

Zdjęcia przykładowe

1/320s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/4000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1250s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/200s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/500s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/5, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/6400s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/500s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/5000s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/2500s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/2000s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/400s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/1600s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/2, ISO 125, ogniskowa: 20 mm

1/125s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/100s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/50s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/2, ISO 200, ogniskowa: 20 mm

1/400s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/40s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/500s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/160s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/320s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

Zakres przysłon

1/800s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/400s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/200s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/100s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/50s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/11, ISO 125, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/16, ISO 250, ogniskowa: 20 mm

1/30s, f/22, ISO 500, ogniskowa: 20 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
35
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
17
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39