Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe

Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe

Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.

Na układ optyczny obiektywu Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 składa się 18 soczewek w 13 grupach, a dzięki nowym soczewkom aferycznym XGM, elementom o obniżonym współczynniku dyspersji i nowym powłokom antyodblaskowym doskonale radzić ma sobie z dystorsją, aberracją chromatyczną i odbiciami światła. Nowej generacji jest także powłoka fluroynowa chroniąca przednią soczewkę, która zapewnić ma jeszcze lepszą ochronę przed kurzem, wodą i zatłuszczeniem. Według producenta, nowa konstrukcja pozwoli w pełni wykorzystać możliwości matryc o wysokich rozdzielczościach. Szkło wyposażono w 9-listkowa przysłonę.

Usprawnieniu uległ także ultradźwiękowy napęd AF, który dzięki nowym algorytmom i podwójnemu procesorowi ma ustawiać ostrość szybciej i precyzyjniej. W każdej chwili będziemy mogli też manualnie doostrzać przy włączonym systemie AF. Minimalna odległość ostrzenia to z kolei 28 cm. Wydajniejszy ma być również system stabilizacji, który oferować ma skuteczność rzędu 4,5 EV, co może znacznie ułatwić pracę w słabym świetle.

Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2

Wreszcie kosmetycznym poprawkom uległ też sam korpus obiektywu, którego wzornictwo jest teraz spójne z najnowszymi szkłami z profesjonalnej linii SP. Tubus został uszczelniony przed kurzem i zachlapaniami, a przy tylnej soczewce znajdziemy mocowanie na filtry żelowe. Zobaczcie, jak nowa konstrukcja wypada w praktyce.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

Zdjęcia wykonaliśmy aparatem Canon EOS 5D Mark III, korzystając ze standardowych ustawień aparatu, z wyłączonym system odszumiania i korekty wad optyki.

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/50 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/125 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/400 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/60 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/80 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/160 s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 30 mm

1/125 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 30 mm

1/20 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/250 s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 15 mm

1/160 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/160 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 30 mm

1/100 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/100 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/125 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

11 s, f/11, ISO 100, ogniskowa: 26 mm

1/100 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/400 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/320 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/125 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/125 s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/80 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/50 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/100 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/100 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/60 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 30 mm

1/160 s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 15 mm

1/800 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/30 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

1/250 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/80 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/160 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 15 mm

1/125 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 30 mm

1/80 s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 30 mm

1/250 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 15 mm

Przysłony

Rozdzielczość:

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

Rozmycie nieostrości:

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0