Canon EF 85mm f/1.8 USM - test

Canon EF 85mm f/1.8 USM to bardzo ciekawa propozycja zarówno dla użytkowników pełnych klatek jak i lustrzanek APS-C. Stosunkowo nieduży, lekki obiektyw świetnie sprawdzi się w portrecie. Pytanie tylko jak konstrukcja zaprezentowana w 1992 roku będzie współpracowała z cyfrową matrycą.

Autor: Patryk Wiśniewski

12 Wrzesień 2013
Artykuł na: 17-22 minuty

3. Konstrukcja

W pudełku firmowym oprócz obiektywu znajdziemy dekielki: przedni oraz tylny. Przedni jest dobrze wykonany, ale niestety niezbyt ciasno przylega do frontu obiektywu w związku z czym łatwo go zgubić.

Jasny teleobiektyw ma stosunkowo niewielkie wymiary 75 x 71,5 mm przy wadze 425 gramów. Dzięki temu bardzo dobrze sprawdza się z dużymi, pełno klatkowymi korpusami jak i z mniejszymi braćmi z matrycą APS-C. Obiektyw był testowany na korpusie Canon EOS 5D mark III, z którym tworzy bardzo dobrze wyważony zestaw. Średnica mocowania filtra wynosi 58mm i jest taka sama jak w przypadku dwóch innych USM-ów czyli 28mm f/1,8 i 50mm f/1,4.

Tył obiektywu został zakończony metalowym bagnetem. Miejsce mocowania producent oznaczył tradycyjną czerwoną kropką. Oprócz tego elementu na korpusie znajdują się wygodny pierścień ostrości oraz przełącznik: AF/MF. Obiektyw oferuje także okienko z podziałką odległości ostrzenia.

Pierścień wyłożono antypoślizgowym materiałem z rowkami, dzięki czemu nie musimy obawiać się o przypadkowe ześlizgnięcie dłoni przy manualnym ostrzeniu. Dzięki zastosowaniu silnika ultradźwiękowego możemy ręcznie przeostrzać po zastosowaniu autofokusa. Przełączniki działa z wyraźnym oporem. Nie ma możliwości aby przypadkowo się przesunęły.

Obudowa została wykonana z dobrej klasy plastiku, dzięki temu obiektyw sprawia solidne wrażenie. Krótkie tele Canona składa się z 9 elementów w 7 grupach. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 85 centymetrów.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)