Samsung NV3 - test

Po pierwszym kontakcie z serią NV Samsunga nie mogliśmy doczekać się egzemplarzy seryjnych, aby można było przeprowadzić ich pełny test. Do redakcji Fotopolis.pl trafił model o najniższym numerze NV3. Czy spełnił nasze oczekiwania? Oto test pierwszego z Samsungów z serii NV.
0
Paweł Ryczkowski
31 Sierpień 2006
Artykuł na: 4-5 minut
5. Właściwości fotograficzne
Pomimo multimedialności testowanej "trójki" jej głównym zadaniem jest wykonywanie zdjęć. Zatem najistotniejsze w naszej ocenie będą parametry związane z fotografowaniem.

Ekspozycja
Do naświetlenia zdjęcia można skorzystać z dwóch pomiarów światła: matrycowego (multi) lub punktowego. Czasy naświetlania w trybie automatycznym mieszczą się w zakresie 2s - 1/2000s. Wystarczy to w codziennym fotografowaniu, jednak tryb Fajerwerki wydłuża czas naświetlania do 4s, a tryb Noc nawet do 15s. Dodatkowo w trybie Noc mamy namiastkę trybu manualnego. Można samemu ustawić czas naświetlania i przysłonę lub skorzystać z automatyki aparatu. W sytuacjach, w których ważna jest precyzja naświetlenia pomocny będzie bracketing działający w funkcji korekcji ekspozycji.

Pomiar ostrości
Autofokus jest dość szybki, jednak spore zastrzeżenia budzi precyzja działania. W czasie testu system AF często gubił się w wydawałoby się prostych sytuacjach i ustawianie ostrości należało zacząć od nowa. Na szczęście w dobrych warunkach oświetleniowych nie było problemów. Do wyboru są dwie metody ustawiania ostrości: centralny autofokus i multi autofokus.

Czas potrzebny na zmianę ogniskowej od najszerszego kąta do pozycji tele wynosi około 1,5 sekundy. Szkoda tylko, że zmiana ogniskowej o najmniejszą wartość nie jest zbyt precyzyjna. Wprawdzie przycisk zmiany ogniskowej działa bez zarzutu, jednak ciężko jest wykorzystać minimalny skok zooma.

Balans bieli, tryby kolorów i korekta obrazu

zdjęcia nocne oddają dobrze charakter nocnego oświetlenia

W NV3, jak przystało na Samsunga, można ustawiać balans bieli w dość szerokim zakresie:
  • Auto
  • Słońce
  • Chmury
  • Jarzeniowe 1, 2
  • Żarowe
  • pomiar ręczny wg wzorca


Jednak w większości sytuacji wystarczy tryb Auto, który dobrze dobiera kolory. Jeśli dodatkowo skorzysta się ze zmian barw RGB, można trafić idealnie w temperaturę barwową źródła światła. Wymaga to jednak pewnej wprawy.

Typowo dla Samsunga rozwiązane są efekty kolorystyczne. Do wyboru są ustawienia:
  • normalne
  • czarno-białe
  • sepia
  • czerwony filtr
  • zielony filtr
  • niebieski filtr
  • negatyw

Tak prezentują się zmiany kolorystyki na tablicy Gretaga:

zdjęcie wykonane w trybie koloru normalny


zdjęcie wykonane w trybie koloru czarno-biały


zdjęcie wykonane w trybie koloru sepia


zdjęcie wykonane w trybie koloru filtr czerwony


zdjęcie wykonane w trybie koloru filtr zielony


zdjęcie wykonane w trybie koloru filtr niebieski


zdjęcie wykonane w trybie koloru negatyw

Aparat nie ma możliwości regulacji nasycenia barw ani kontrastu. Do dyspozycji jest jedynie możliwość ustawienia wyostrzenia w jednym z trzech stopni: miękkim, normalnym i żywym.

Komentarze
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A7R IV - pierwsze wrażenia
Sony A7R IV - pierwsze wrażenia
Czy 60 Mp to za dużo, a może jednak w sam raz? Podczas europejskiej premiery mogliśmy na gorąco sprawdzić możliwości nowego bezlusterkowca Sony A7R IV.
0
6
Sony A7R IV - zdjęcia przykładowe
Sony A7R IV - zdjęcia przykładowe
Dziś Sony pokazało najnowszą bestię ze swojej stajni. Czy 60-milionowy Sony A7R IV rzeczywiście jest w stanie zagrozić pozycji aparatów średniego formatu? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
24
3
Canon PowerShot G5 X Mark II - pierwsze wrażenia
Canon PowerShot G5 X Mark II - pierwsze wrażenia
G5 X Mark II przeszedł kompletną przemianę. Najnowszy model z serii Canon PowerShot w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Otrzymujemy usprawnioną matrycę i...
15
1