Konica Minolta Dynax 5D - Budowa i właściwości fizyczne

W połowie lipca z okazji światowej premiery cyfrowej lustrzanki Konica Minolta Dynax 5D opublikowaliśmy pierwsze wrażenia z użytkowania przedprodukcyjnego egzemplarza tego aparatu. Zapraszamy do lektury pełnego testu uzupełnionego m.in. oceną jakości zdjęć i przede wszystkim zdjęciami przykładowymi.

Autor: Łukasz Kacperczyk

22 Wrzesień 2005
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Kiedy bierzemy Konikę Minoltę Dynax 5D do ręki, możemy się początkowo nieco zawieść. Zwłaszcza jeśli mieliśmy przedtem bliższy kontakt ze starszym modelem 7D. Ale znów - nie należy porównywać 5D z aparatami z wyższej półki, ale z bezpośrednią konkurencją, czyli Canonem 350D, Nikonem D50, Olympusem E-300. I w takim towarzystwie propozycja Koniki Minolty trzyma fason, choć nie jest idealnie. Nie chodzi nawet o jakoś wykonania (patrz niżej), co o sposób, w jaki aparat leży w ręku. Grip jest co prawda dość duży i do tego gumowany, ale nieco inne wyprofilowanie znacznie zwiększyłoby komfort trzymania aparatu, zmniejszając jednocześnie ryzyko wypadnięcia 5D z dłoni. Ale jak już wspomniałem - pod tym względem z pewnością nie jest gorzej niż u konkurencji.

Konica Minolta Dynax 5D w środku. Zdjęcie dzięki uprzejmości firmy Konica Minolta Polska

Aparat sprawia wrażenie solidnie wykonanego - zewnętrzna powłoka została wykonana z poliwęglanów wzmacnianych włóknem szklanym, ale w konstrukcji wewnętrznej wykorzystano metalowy szkielet (patrz zdjęcie powyżej). I znów, biorąc pod uwagę "pozycjonowanie" Dynaksa 5D na rynku, nie ma się do czego przyczepić. Wszystkie przyciski działają pewnie, nic nie lata i nie trzeszczy. Wygodę obsługi omówię w dalszej części testu.

Poniżej szczegółowy opis wszystkich elementów sterujących oraz zdjęcia aparatu.

border=1;sizex=2;sizey=9;headersx=0;headersy=0;|1. Lampka samowyzwalacza;10. Gniazdo wężyka;2. Kółko nastawcze;11. Przełącznik AF/MF;3. Spust migawki;12. Bagnet;4. Tarcza trybów ekspozycji;13. Lustro;5. Lampa błyskowa;14. Styki komunikacji korpus-obiektyw;6. Tarcza balansu bieli;15. Przycisk podglądu głębi ostrości;7. Przycisk balansu bieli;16. Gniazdo statywu;8. Zaczep paska;17. Blokada komory akumulatora;9. Przycisk zwolnienia blokady obiektywu;18. Pokrywa komory akumulatora

border=1;sizex=2;sizey=11;headersx=0;headersy=0;|1. Główny włącznik;12. Przycisk blokady ekspozycji;2. Czujniki zasłonięcia wizjera;13. Dioda dostępu;3. Okular wizjera;14. Gniazdo kart CF, USB i AV;4. Muszla oczna;15. Włącznik systemu Anti-Shake;5. Gorąca stopka;16. Gniazdo zasilacza sieciowego;6. Regulacja dioptrii;17. 4-pozycyjny kontroler;7. Przycisk wywołujący menu funkcyjne;18. Wyświetlacz LCD;8. Przycisk kompensacji ekspozycji;19. Przycisk odtwarzania;9. Przycisk trybów "przesuwu filmu";20. Przycisk kasowania;10. Przycisk czułości;21. Przycisk trybów wyświetlania;11. Zaczep paska;22. Przycisk menu

Zdjęcia aparatu

Uwaga - następna strona testu zawiera wieloklatkowe pliki GIF i może się nieco dłużej ładować. Prosimy o cierpliwość.

Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ta sama niemiecka precyzja, ale teraz z 60 Mp na pokładzie, szybszym autofokusem i odchylanym wyświetlaczem. Sprawdziliśmy, jak Leica SL3 spisuje się w praktyce.
23
Canon EOS R8 - test aparatu
Canon EOS R8 - test aparatu
Najnowsza kompaktowa pełna klatka Canona przełamuje schemat tego, co może oferować aparat dla amatorów. Specyfikacja zapożyczona z wyższego modelu R6 Mark II i przystępna cena...
41
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Szósta generacja jednego z najbardziej oryginalnych aparatów na rynku wprowadza do serii stabilizowaną matrycę o wysokiej rozdzielczości 40 Mp. To nowe możliwości kadrowania i pracy ze...
41
Powiązane artykuły