Test aparatu Panasonic Lumix DMC-FZ20

Zaprezentowany prawie rok temu Lumix DMC-FZ20 został od razu okrzyknięty najciekawszym ultra-zoomem na rynku. Był to pierwszy 5-megapikselowy aparat z 12-krotnym zbliżeniem, stałą jasnością F2.8 i systemem stabilizacji obrazu. Nie są to jedyne zalety tej niezwykle udanej i cieszącej się sporą popularnością konstrukcji.
Zaprezentowany prawie rok temu Lumix DMC-FZ20 został od razu okrzyknięty najciekawszym ultra-zoomem na rynku. Był to pierwszy 5-megapikselowy aparat z 12-krotnym zbliżeniem, stałą jasnością F2.8 i systemem stabilizacji obrazu. Nie są to jedyne zalety tej niezwykle udanej i cieszącej się sporą popularnością konstrukcji.



Nikogo nie trzeba już przekonywać, że Panasonic to jeden z najpoważniejszych graczy na rynku fotografii cyfrowej. Doświadczenie wyniesione z wielu lat projektowania elektroniki użytkowej, w połączeniu z wysokiej jakości komponentami innych producentów (Leica) owocuje w coraz ciekawszych i lepszych produktach. Lumix FZ20 jest najwyższym modelem w serii ultra-zoomów przeznaczonych dla ambitnych amatorów. Zaprezentowano go wraz z 4-megapikselowym DMC-FZ15 (poza rozdzielczością różnią się tym że FZ10 nie posiada on gorącej stopki), a oba modele są następcami popularnego modelu Lumix DMC-FZ10.

Lumix DMC-FZ20 to urządzenie, które "chce się posiąść" tylko po przestudiowaniu parametrów i funkcji. Wyposażono go w wysokiej jakości obiektyw Leica DC Vario-Elmarit o zakresie ogniskowych 36-432mm (odpowiednik dla małego obrazka) i jasności F2.8 w całym zakresie. Poprawną ostrość zapewnić ma udoskonalony system stabilizacji obrazu Mega O.I.S, a za szybkość pracy i koordynację wszystkich systemów przetwarzania obrazu odpowiada procesor Venus II Engine. Aparat oferuje wszystkie tryby pracy i funkcje poszukiwane przez fotografów z ambicjami: 3 tryby pomiaru światła, rozbudowany system strojenia ostrości, tryby manualne ekspozycji i liczne programy tematyczne. FZ20 zapisuje zdjęcia w formatach TIFF i JPEG na kartach Secure Digital.

Test podzielony został na następujące części:

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0