Test aparatu Panasonic Lumix DMC-FZ20

Zaprezentowany prawie rok temu Lumix DMC-FZ20 został od razu okrzyknięty najciekawszym ultra-zoomem na rynku. Był to pierwszy 5-megapikselowy aparat z 12-krotnym zbliżeniem, stałą jasnością F2.8 i systemem stabilizacji obrazu. Nie są to jedyne zalety tej niezwykle udanej i cieszącej się sporą popularnością konstrukcji.
Zaprezentowany prawie rok temu Lumix DMC-FZ20 został od razu okrzyknięty najciekawszym ultra-zoomem na rynku. Był to pierwszy 5-megapikselowy aparat z 12-krotnym zbliżeniem, stałą jasnością F2.8 i systemem stabilizacji obrazu. Nie są to jedyne zalety tej niezwykle udanej i cieszącej się sporą popularnością konstrukcji.



Nikogo nie trzeba już przekonywać, że Panasonic to jeden z najpoważniejszych graczy na rynku fotografii cyfrowej. Doświadczenie wyniesione z wielu lat projektowania elektroniki użytkowej, w połączeniu z wysokiej jakości komponentami innych producentów (Leica) owocuje w coraz ciekawszych i lepszych produktach. Lumix FZ20 jest najwyższym modelem w serii ultra-zoomów przeznaczonych dla ambitnych amatorów. Zaprezentowano go wraz z 4-megapikselowym DMC-FZ15 (poza rozdzielczością różnią się tym że FZ10 nie posiada on gorącej stopki), a oba modele są następcami popularnego modelu Lumix DMC-FZ10.

Lumix DMC-FZ20 to urządzenie, które "chce się posiąść" tylko po przestudiowaniu parametrów i funkcji. Wyposażono go w wysokiej jakości obiektyw Leica DC Vario-Elmarit o zakresie ogniskowych 36-432mm (odpowiednik dla małego obrazka) i jasności F2.8 w całym zakresie. Poprawną ostrość zapewnić ma udoskonalony system stabilizacji obrazu Mega O.I.S, a za szybkość pracy i koordynację wszystkich systemów przetwarzania obrazu odpowiada procesor Venus II Engine. Aparat oferuje wszystkie tryby pracy i funkcje poszukiwane przez fotografów z ambicjami: 3 tryby pomiaru światła, rozbudowany system strojenia ostrości, tryby manualne ekspozycji i liczne programy tematyczne. FZ20 zapisuje zdjęcia w formatach TIFF i JPEG na kartach Secure Digital.

Test podzielony został na następujące części:

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0