Color Vision Print FIX Pro Suite - test

Zestaw Print FIX Pro Suite firmy Color Vision to kompleksowe rozwiązanie jeśli chodzi o domową (ale nie tylko) kalibrację monitora i drukarki. Wypróbowaliśmy je w redakcji. Jak skuteczna jest ta kalibracja? Czy obsługa jest tak łatwa, jak zapewnia producent? Odpowiedzi na te pytania w naszym teście.

Autor: Łukasz Kacperczyk

3 Sierpień 2006
Artykuł na: 17-22 minuty

1. Wstęp

Wielu fotografów wydaje mnóstwo pieniędzy na lustrzanki cyfrowe i kosztowną optykę. I trudno się nie zgodzić z przekonaniem, że wysoka jakość sprzętu przekłada się bezpośrednio na techniczną jakość zdjęć, czyli ostrość, brak zniekształceń itp. Zaskakujące jest jednak to, że często dbałość o ten aspekt warsztatu kończy się na wykonaniu zdjęcia. Tymczasem tak jak trudno sobie wyobrazić właściwe naświetlenie zdjęcia bez skorzystania ze światłomierza, tak nie powinno się brać za obróbkę i druk fotografii bez uprzedniej kalibracji monitora i drukarki. A jednak - wiele osób nie zdaje sobie sprawy ze znaczenia tego etapu. Na szczęście świadomość wzrasta, a dzięki spadającym cenom narzędzia do kalibracji stają się coraz szerzej dostępne. Jednym z zapowiadających się dość ciekawie i możliwych do dostania w naszym kraju jest zestaw Print FIX Pro Suite firmy ColorVision, uhonorowany w tym roku nagrodą TIPA 2006 dla "Najlepszego systemu zarządzania kolorem".

Zestaw łączy dwa produkty sprzedawane też oddzielnie - kalibrator monitorów Sypder 2 PRO oraz kalibrator drukarek Print FIX Pro. Opisywany produkt jest kompatybilny zarówno z systemami Windows, jak i Mac OSX.

Niniejszy test podzieliliśmy na następujące części:

  1. Wstęp
  2. Kalibracja monitora
  3. Kalibracja drukarki
  4. Podsumowanie

Dziękujemy polskiemu oddziałowi firmy Colour Confidence za wypożyczenie sprzętu do testu.

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Pierwsza rolka Harman Phoenix 200 – charakterystyka negatywu i zdjęcia przykładowe
Pierwsza rolka Harman Phoenix 200 – charakterystyka negatywu i zdjęcia przykładowe
Niczym mityczny Fenix, nowy barwny film Harman Technologies symbolizować ma nadzieję, transformację i odrodzenie oferty producenta na rynku analogowej fotografii. Sprawdziliśmy jak w praktyce...
50
Canon Speedlite EL-10 - pierwsze wrażenia
Canon Speedlite EL-10 - pierwsze wrażenia
Najnowsza lampa błyskowa do systemu EOS R to propozycja ekonomiczna. Charakteryzuje się liczbą przewodnią 40, jest zasilana akumulatorkami i ma nową cyfrową stopkę. Jakie zrobiła na nas...
29
Wandrd All-new Prvke 21 - test plecaka dla fotografa
Wandrd All-new Prvke 21 - test plecaka dla fotografa
Czy ten stosunkowo mały plecak z wyjmowanym wkładem, to idealne rozwiązanie dla fotografów z podstawowym zestawem foto? Plecak fotograficzny Wandrd All-new Prvke 21 sprawdziliśmy podczas...
30
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)