Partner:

Temat miesiąca

Fotografia studyjna

Przenośne lampy błyskowe - przegląd rynku

0
Michał Chrzanowski
24 Luty 2018
Artykuł na: 29-37 minut

 

Skompletowanie kompaktowego i zarazem wydajnego plenerowego zestawu oświetleniowego może wcale nie być prostym zadaniem. Aby Wam je ułatwić, przejrzeliśmy oferty kilku wiodących producentów i wybraliśmy najciekawsze naszym zdaniem rozwiązania do błysku w terenie.

Rynek oświetlenia fotograficznego rozwija się w zawrotnym tempie. Niemal na każdym kroku możemy natrafić na nowe rozwiązania, akcesoria czy modyfikatory pomagające w realizacji nawet najbardziej skomplikowanych sesji czy zleceń. Jednak jeszcze kilka lat temu nad sztucznym oświetleniem mogliśmy w pełni zapanować wyłącznie w studiu. Natomiast wymagający fotografowie - pracujący w terenie - nie mieli tak naprawdę żadnych alternatyw dla systemowych fleszy. Oczywiście zawsze mogli skorzystać z ogromnych lamp studyjnych typu monoblock i nie mniejszych generatorów - ale w tym przypadku nie ma mowy o mobilności takiego systemu.

Jednak teraz na rynku możemy znaleźć kilka ciekawych produktów, które oferują nie tylko mocny błysk oraz funkcjonalność, lecz także zamykają to wszystko w wyjątkowo kompaktowych budowach z niezależnym źródłem zasilania, co czyni je bardzo uniwersalnymi rozwiązaniami do pracy zarówno w plenerze, jak i niewielkim studiu.

Przygotowując to zestawienia braliśmy pod uwagę wyłącznie rozwiązania, które łączą w sobie te wszystkie cechy. Naszą uwagę skupiliśmy głównie na typowych lampach plenerowych, kompaktowych systemach oświetleniowych składających się z głowicy i niewielkiego akumulatora oraz na urządzeniach typu „all-in-one“. Zapewniają one bowiem zdecydowanie mocniejszy błysk niż reporterskie flesze, a gwarantują przy tym większą wygodę pracy w terenie niż profesjonalne lampy studyjne, które wymagają zresztą zewnętrznego źródła zasilania.

Quadralite Reporter 200 TTL

Ta przenośna lampa Quadralite jest czterokrotnie mocniejsza od standardowych fleszy reporterskich - i to przy zachowaniu zbliżonych wymiarów. Zapewnia moc błysku wynoszącą 200 Ws. Tak więc mamy otrzymać wysoką jakość generowanego światła - porównywalną z mniejszymi studyjnymi lampami.

Co więcej, Reporter 200 TTL zasilany jest z wymiennego akumulatora litowo-jonowego Reporter PowerPack 29 o pojemności 2900 mAh, który pozwala wykonać do 500 błysków z pełną mocą (czas przeładowania wynosi około 0.01 - 2.1 sekundy). Na dodatek lampa jest zgodna z systemami automatycznego pomiaru światła błyskowego TTL używanego w lustrzankach i bezlusterkowcach takich firm jak: Canon, Nikon, Sony, Fujifilm, Olympus i Panasonic. Została również zaopatrzona w odbiornik radiowego systemu sterowania i wyzwalania Quadralite Navigator X.

Oczywiście Reporter 200 TTL jest wyposażony w funkcję High Speed-Sync (HSS), która pozwala na wykorzystanie oświetlenia błyskowego także przy bardzo krótkich czasach ekspozycji (do 1/8000 s). Co więcej HSS działa zarówno w trybie automatycznym TTL, jak i w manualnym. Skorzystać możemy także z funkcji stroboskopu - do 90 błysków w serii (99 Hz).

Zaletą modelu Quadralite jest także dostęp do wielu nasadek i modyfikatorów światła. Wszystko za sprawą uniwersalnego systemu wymiennych głowic, który pozwala wybierać pomiędzy dwoma opcjami: typowym palnikiem korzystającym z soczewki fresnela albo głowicą z palnikiem typu bare-bulb (obie wersje znajdują się w zestawie). Druga z opcji umożliwia zastosowanie bagnetu systemu Reporter, który pozwala przymocować do lampy akcesoria i modyfikatory, a także umożliwia szybką wymianę palnika. Na dodatek dwie lampy Reporter 200 TTL mogą być ze sobą połączone w jedno rozwiązanie o łącznej mocy 400 Ws. Jest to jednak możliwe przy pomocy dodatkowej głowicy Reporter 200 Twin Head S-holder.

Quadralite Reporter 200 TTL: 1300 zł

Fomei Terronic Power Flash 400

Rozwiązanie oferowane przez firmę Fomei wyglądem przypomina typową lampę reporterską z przymocowanym dyfuzorem. Jednak pozory mogą mylić. Model Power Flash 400 zapewnia błysk, który cechuje się liczbą przewodnią 85 Ws, czyli znacznie więcej niż mogą zaoferować konwencjonalne lampy systemowe. Poza tym generowane światło charakteryzuje się stabilną temperaturę barwową wynoszącą około 5600 K - w całym zakresie mocy. Natomiast całkowitą funkcjonalność lampy dopełnia obracana w zakresie od 0 do 270 poziomów głowica, do której jesteśmy w stanie doczepić opcjonalne adaptery do różnych modyfikatorów światła z mocowaniem Bowens.

W skład tego przenośnego zestawu wchodzi także niewielki generator akumulatorowy, dzięki któremu nie musimy martwić się o źródło zasilania podczas realizacji sesji zdjęciowej w plenerze. Co więcej, do generatora można podłączyć jednocześnie dwie lampy Power Flash 400, zaś port radiowy umożliwi dołączenie sterownika bezprzewodowego potrzebnego do zdalnej kontroli lamp. Jednak także z poziomu samego urządzenia jesteśmy w stanie sterować jednocześnie jedną, jak i całą grupą lamp. Te natomiast (podłączone do generatora PB960) mogą pracować w trybie stroboskopowym, wyzwalając serię błysków, których liczbę i częstotliwość można wcześniej zdefiniować. W zależności od ustawionej mocy, czas błysku może wynieść od 1/300 s do 1/10000 s, a w 100% naładowany akumulator umożliwi wykonanie około 450 błyśnięć o pełnej mocy.

Fomei Terronic Power Flash 400: 1845 zł

Powerlux VISICO 5

VISICO 5 to model zaprojektowany z myślą o fotografach potrzebujących wykonać sesje w warunkach, które uniemożliwiają standardowego zasilania z sieci. Lampa plenerowa została wyposażona we wbudowany akumulator o pojemności 6000mAh, który zapewni wykonanie do 500 błysków o pełnej mocy 400 Ws (regulacja od 1/1 do 1/128, czas przeładowania: 0.01-2.8 s). Poza tym bateria (umieszczona na górnej ścianie konstrukcji) wyposażona została w gniazdo ładowarki, dzięki czemu możemy naładować dodatkowy akumulator z sieci 230V lub z gniazda zapalniczki w samochodzie (za pomocą załączonego przewodu / adaptera).

Z ważniejszych rozwiązań znajdziemy oczywiście tryb HSS do 1/8000 s z synchronizacją na pierwszą i drugą kurtynę, funkcję strobo pozwalającą na wyzwolenie wielu błysków w ustalonej częstotliwości występowania - 3, 5, 7, 10, 12 i 15 błysków z częstotliwością 1Hz, 3Hz, 5Hz, 10Hz, 15Hz i 20Hz. Jest także TTL. Niemniej jednak do wyzwalania lampy w tym trybie będzie niezbędny wyzwalacz VC-818TX w wersji Canon lub Nikon. Model VISICO 5 oferuje również czytelny wyświetlacz LCD, system zabezpieczający lampę przed przegrzaniem oraz mocowanie typu Bowens.

Powerlux VISICO 5: 1960 zł

Quadralite Reporter 360 TTL

Reporter 360 TTL to kolejne rozwiązanie przypominające reporterskie flesze. Niemniej jednak jest to mocna i przenośna lampa błyskowa, która jest kompatybilna z systemem automatycznego pomiaru światła Canon E-TTL II oraz Nikon I-TTL. Do tego w pełni współpracuje z radiowym systemem sterowania Quadralite Navigator X.

Dzięki zastosowaniu automatyki TTL pozwala na szybką i wygodną pracę ze światłem błyskowym - nawet w gwałtownie zmieniających się warunkach. Poza tym jest to lampa o 7 razy mocniejsza od typowych lamp speedlite, przy jednoczesnym zachowaniu podobnych rozmiarów i wagi -75 x 95 x 220 i 800 g (bez palnika i czaszy).

Maksymalna moc błysku wynosi 360 Ws, zaś czas potrzebny na przeładowanie waha się od 0.05 do 4.5 sekundy. Natomiast dedykowany i wyjątkowo kompaktowy akumulator Quadralite PowerPack 45 zapewni około 450 błysków przy pełnej mocy lampy.

W zestawie z Reporterem 360 TTL znajdziemy między innymi specjalnie zaprojektowaną czaszę. Jednak jest także możliwość całkowitego odsłonięcia palnika, dzięki czemu zastosujemy szeroką gamę opcjonalnych modyfikatorów.

Quadralite Reporter 360 TTL: 2395 zł

Jinbei Discovery II 1200

Plenerowa lampa błyskowa Jinbei Discovery II z dedykowanym akumulatorem o pojemności 6000mAh pozwoli na wykonanie 250 błysków o pełnej mocy 1200 Ws i stałej temperaturze barwowej 5500 K. Natężenie światła możemy regulować w zakresie 1/1-1/16, zaś czas potrzebny na przeładowanie wynosi od 3 do 5 sekund. Z kolei wbudowane światło pilotujące LED o mocy 6 W możemy ustawić, tak aby było aktywne od 5 sekund do nawet 3.5 minuty.

Jednostkę sterującą wyposażono we wbudowany odbiornik radiowy, a do zestawu dołączony jest dedykowany czterokanałowy wyzwalacz TRS 2,4 GHz, który umożliwia również zdalne zarządzanie oświetleniem pilotującym i mocą błysku. Dzięki temu lampę można obsługiwać zarówno z czytelnego panelu, jak i zdalnie - przy użyciu wyzwalacza radiowego.

Warto także wspomnieć, że do jednostki sterującej Jinbei możemy podłączyć jednocześnie 2 głowice błyskowe (gniazda zasilania A i B). W takim przypadku moc 1200 Ws zostanie rozdysponowana w stosunku 2:1 (800 Ws do 400 Ws). Co więcej, w zestawie znajdziemy także specjalną szynę, dzięki której zamontujemy głowicę przy aparacie.

Poza tym model Discovery II korzysta z mocowania typu Bowens, które jest kompatybilne z całym szeregiem dostępnych na rynku modyfikatorów oświetlenia takich jak strumienice, wrota, softboxy czy beauty dishe.

Jinbei Discovery II 1200: 2885 zł

Fomei Digitalis Pro

W tym przypadku trudno jest mówić tylko o jednej lampie. Bowiem cała seria Fomei Digitalis Pro T to produkty kierowane do wymagających fotografów, którzy pracują zarówno w studiu jak i w plenerze. W jej skład wchodzą trzy modele różniące się mocą i możliwościami: Digitalis PRO T600 (600 Ws), Digitalis PRO T400 (400 Ws) i Digitalis PRO T400 TTL (400 Ws) - jako jedyna z tej linii wspiera TTL i zapewnia precyzyjniejszą kontrole trybu strobo. Każdy z modeli otrzymał pilotującą diodę LED o mocy 10 W, która pozwoli na pracę w czterech trybach: proporcjonalnym do energii błysku, z pełna mocą, wsparcia systemu AF (tylko w wersji TTL) i wyłączonym.

Ponadto otrzymujemy tryb HSS, umożliwiający synchronizację z czasami migawki do 1/8000 s. Lampy pozwalają także na pracę w trybie stroboskopowym - modele T600 i T400 (5, 10 i 15 błyśnięć w serii), zaś w przypadku T400 TTL maksymalna liczba błysków wynosi 99 (liczba Hz równa jest 99). Do tego zostały wyposażone w bagnet typu Bowens, co otwiera przed użytkownikami szeroki wachlarz modyfikatorów i akcesoriów. Na dodatek lampami można sterować także zdalnie, za pomocą opcjonalnego nadajnika bezprzewodowego, który umożliwia ustawianie energii w każdym modelu osobno lub w grupie lamp.

Ta linia lamp Fomei korzysta także z podwójnego zasilania - z akumulatora lub sieci (ta możliwość wymaga zastosowania opcjonalnego adaptera). W pełni naładowany akumulator pozwoli na wykonanie około 400 błysków z mocą 400 Ws i 350 błysków z mocą 600 Ws. Co ważne, bateria może być ładowana zarówno oddzielnie, jak i wtedy, gdy jest zamocowana w lampie.

Digitalis Pro T to także ciekawa konstrukcja i wygoda obsługi. W lampach zastosowano płaską kopułkę, która chroni palnik przed przypadkowym uszkodzeniem. Oprócz tego otrzymujemy aktywny system chłodzenia oraz otwory wentylacyjne nieprzepuszczające wody. W wygodnej pracy pomoże nam z kolei jasny i kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 7 cm.

Fomei Digitalis Pro T400: 2680 zł
Fomei Digitalis Pro T600: 3075 zł
Fomei Digitalis Pro T400 TTL: 3365 zł

Jinbei HD 610

HD610 to jedna z niewielu zaawansowanych lamp błyskowych producenta, która została specjalnie zaprojektowana z myślą o pracy w plenerze. Wyposażono ją we wbudowany akumulator o pojemności 6600 mAh, który ma pozwolić na wykonanie ponad 450 błysków z pełną mocą 600 Ws (możliwość regulacji od 1/1 do 1/128).

W odróżnieniu od innych modeli, bateria znajduje się na górze całej konstrukcji, co sprawiło, że tylna ściana została rozbudowana między innymi o nowy panel sterowania z większym wyświetlaczem LCD i wygodnym w użyciu pokrętłem do regulacji mocy błysku i innych parametrów lampy. Z kolei w sam akumulator wbudowano także wskaźnik stanu naładowania. Natomiast wewnątrz slotu na baterię znalazło się gniazdo miniUSB, dzięki któremu zaktualizujemy oprogramowanie lampy.

Ta oczywiście współpracuje z pomiarem TTL (zgodność z aparatami Nikon i Canon), a także zapewnia HSS (synchronizacja z prędkościami migawki do 1/8000 s) oraz funkcję stroboskopu (minimalny czas błysku wynosi 1/19000 sekundy). Natomiast czas przeładowania waha się w granicach 0.01-2.5 sekundy.

Poza tym model HD610 może być również zdalnie sterowany (zasięg do 300 m) w trybie TTL i HSS za pomocą dedykowanych nadajników - TR-611 (Canon) i TR-612 (Nikon). Do tego otrzymujemy także modelującą lampę LED (20 W) o temperaturze barwowej 3200 K (odpowiednik 100 W żarówki halogenowej). Natomiast głowica lampy korzysta z mocowania typu Bowens, który jest najpopularniejszym standardem w Europie.

Jinbei HD 610: 3299 zł

Triopo F3-500

Natomiast ten model może okazać się ciekawym konkurentem dla sporo droższych rozwiązań. F3-500 wyposażono zarówno we wbudowany akumulator, jak i w zasilacz, dzięki czemu mamy cieszyć się komfortową pracą w studiu i w plenerze. Lampa oferuje błysk o maksymalnej mocy 500 Ws i światło modelujące LED o sile 20 W, co umożliwi wygodny podgląd sceny bez zbędnego zużycia baterii. Z koeli czas ładowania pomiędzy poszczególnymi błyskami wynosi około 2 sekundy.

Lampa umożliwia synchronizację błysku z krótkimi czasami naświetlania (w zakresie 1/250-1/9000 s) i może pracować w trybie światła stroboskopowego. Na dodatek F3-500 wyposażono w odbiornik radiowy o częstotliwości 2,4 GHz, który umożliwia współpracę z pomiarem TTL i synchronizację z błyskiem na drugą kurtynę migawki. Dodatkowo lampa pozwala na podłączenie dedykowanych modyfikatorów światła, a jej oprogramowanie będzie można aktualizować za pomocą złącza USB.

Triopo F3-500: 3500 zł

Quadralite Atlas 600 Pro TTL

To następca popularnego modelu Atlas 600 TTL i zarazem najnowsza i najbardziej zaawansowana lampa plenerowa Quadralite. Zapewnia moc 600 Ws (8-stopniowa regulacja) i wyposażono ją w nowo zaprojektowany palnik, który dzięki większej szklanej osłonie jest lepiej chroniony przed uszkodzeniami mechanicznymi. Jej front wykonany jest ze szkła o białej powierzchni, co przekłada się na równomierne rozchodzenie się światła.

Otrzymujemy także nowy tryb priorytetu koloru (Color Mode), w którym lampa utrzymuje stałą temperaturą błysku (5600K +/- 75K) w całym zakresie mocy. Jest również HSS (synchronizacja do 1/8000 s, najkrótszy czas błysku 1/10100 s), tryb TLL, gniazdo synchronizacji 3,5 mm, duży, czytelny ekran LCD z wygodnym interfejsem oraz wbudowany odbiornik radiowy systemu Navigator X, który pozwala na zdalne sterowanie lampą i wyzwalanie błysku (do 100 m) - współpracuje z systemami Canon, Nikon, Sony, Fujifilm, Olympus oraz Panasonic.

Nowy akumulator litowo-jonowy o mocy 2,6 Ah gwarantuje wykonanie do 370 błysków z maksymalną mocą, a czas przeładowania ma wynosić poniżej 1 s (w przypadku pełnej siły). Oczywiście wyczerpany akumulator można łatwo wymienić na inny, a jego ładowanie trwa ok 3h (za pomocą ładowarki dostępnej w zestawie). Jednak lampa pozwala również na zasilanie z sieci. W tym celu konieczne będzie dokupienia opcjonalnego adaptera.

Model ten wyposażono w nowy rodzaj czaszy o średnicy około 13 cm. Niemniej jednak można zastąpić ją innym, dowolnym modyfikatorem światła z mocowaniem typu Bowens. Warto także wspomnieć, że Atlas 600 Pro TTL wyposażono również w światło modelujące LED o maksymalnej mocy 38 W, co jest ekwiwalentem żarówki halogenowej o sile około 500 W. Oświetlenie to może być sterowane manualnie lub też działać proporcjonalnie w stosunku do ustawionej energii błysku.

Quadralite Atlas 600 Pro TTL: 3749 zł

Profoto A1

Jak zapewnia producent, jest to najmniejsza studyjna lampa błyskowa, którą dodatkowo można zamocować na gorącej stopce aparatu i korzystać jak z typowego reporterskiego flesza. Duża ruchoma głowica modelu A1 umożliwia swobodną konfigurację i modyfikację oświetlenia w wybranym kierunku. Natomiast dzięki ogromnemu ekranowi LED jest niezwykle łatwa w obsłudze, a wyświetlane parametry są wyraźnie eksponowane.

Do tego lampa Profoto zapewnia moc przewodnią 76 Ws oraz pokrycie ogniskowych w zakresie 32-105 mm lub 14-24 mm z dedykowanym adapterem. Nie zabrakło również trybu HSS (synchronizacja z czasami do 1/8000 s), a także wsparcia pomiaru TTL. Oczywiście istnieje również możliwość w pełni manualnego ustawiania poszczególnych parametrów. Poza tym lampa charakteryzuje się bardzo szybkim czasem przeładowania, który wynosi zaledwie 1.2 sekundy i wydajnym akumulatorem, który ma aż czterokrotnie większą żywotność niż standardowe baterie AA.

Tym, co jednak sprawia, że lampa A1 jest wyjątkowa funkcjonalna, to duże możliwości modyfikacji światła, a tym samym jego wszechstronnego zastosowania w różnego rodzaju sesjach i produkcjach - zarówno tych plenerowych jak i studyjnych. Dzięki magnetycznemu mocowaniu, na lampę szybko założymy szereg akcesoriów - od filtrów żelowych, po różnego rodzaju dyfuzory.

Z kolei okrągły kształt głowicy ma być gwarantem bardziej równomiernego oświetlenia obiektów niż w przypadku zwykłych lamp reporterskich o prostokątnych palnikach. Dodatkowo konstrukcja oferuje światło modelujące LED, a dzięki wbudowanemu odbiornikowi radiowemu, bez problemu możemy ją także wyzwalać zdalnie. Natomiast za sprawą systemu Air Remote, lampę A1 jesteśmy w stanie łączyć w grupy z innymi modelami.

Profoto A1: 4280 zł

Bowens XMT500

Ten model został zaprojektowany specjalnie z myślą o wykorzystaniu w plenerze. Korzysta z wbudowanego i łatwego do wymiany akumulatora litowo-jonowego, który zapewni do 500 błysków przy pełnej mocy. Natomiast czas przeładowania pomiędzy kolejnymi błyskami to raptem 0,01 sekundy, a naładowanie do pełna całkowicie rozładowanej baterii zajmuje około 4 godzin. XMT500 odznacza się mocą wynoszącą 500 Ws i oferuje jej 9-stopniowe sterowanie (od pełnej siły do 1/256).

Poza tym gwarantuje wsparcie dla pomiaru TTL. W tym celu jednak będziemy musieli skorzystać z nadajnika XMTR, który trzeba przymocować do gniazda gorącej stopki. Dopiero wtedy lampa automatycznie dostosuje ilość potrzebnego światła na podstawie danych z aparatu (Canon, Nikon, Sony). Oczywiście otrzymujemy także tryb HSS (do 1/8000 s), jak również synchronizację z drugą kurtyną migawki oraz tryb stroboskopowy (maksymalnie 100 błysków w serii) z minimalnym czasem wynoszącym 1/10309 s. Nie zabrakło również lampy światła modelującego LED, czy możliwości przymocowania dedykowanych modyfikatorów i dyfuzorów.

Bowens XMT500: 4949 zł

Profoto B1X

B1X to w pełni bezprzewodowa lampa plenerowa charakteryzująca się błyskiem o mocy 500 Ws, która może być regulowana w zakresie 9 EV (z krokiem 1/10). Gwarantuje kilka zaawansowanych funkcji i rozwiązań, które sprawdzą się nie tylko w terenie. Nie mogło więc zabraknąć trybu AirTTL, dzięki któremu moc błysku zostanie dobrana automatycznie - niezależnie od zastanych warunków. W ustawieniach lampy znajdziemy także HSS, który umożliwia pracę z czasami naświetlania wynoszącymi 1/8000 s. Poza tym lampa oferuje tryb stroboskopowy z minimalnym czasem 1/19000 s, który zapewnia wykonywanie do nawet 20 błysków w ciągu sekundy, co w zupełności wystarczy do zamrożenia dynamicznie poruszających się obiektów. Natomiast czas przeładowania waha się od 0.05 do 1.9 sekundy (w zależności od ustawionej mocy).

Model B1X został wyposażony we wbudowany akumulator litowo-jonowy (14.4V/3Ah), który pozwoli wykonać do 325 błysków z pełną siłą. Poza tym został on wyposażony w diody LED informujące o poziomie naładowania (4-stopniowa skala). Czas jego ładowania to około 2 godzin. Jednak, gdy w plenerze zabraknie nam energii, to zawsze możemy wymienić baterię na nową. Natomiast głowica lampy korzysta z mocowania pozwalającego na montaż różnego rodzaju softboksów, reflektorów i wielu innych akcesoriów do modelowania światła, których w ofercie Profoto jest w sumie ponad 120.

Profoto B1X: 8390 zł (To-Go Kit)

Profoto B2

To rozwiązanie łączy w sobie wszystkie zalety lampy plenerowej, które zamknięto w jeszcze mniejszej i bardziej kompaktowej obudowie. Ten model Profoto składa się z zasilacza i oddzielnej głowicy, którą możemy zamontować zarówno na statywie, jak i bezpośrednio na aparacie (za pomocą dedykowanego wspornika). Lampa charakteryzuje się mocą błysku 250 Ws o stałej temperaturze barwowej 5500 K. Do tego obsługuje tryb TTL oraz HSS, a dzięki technologii AirTTL możliwe jest bezprzewodowe sterowanie.

Wraz z lampą otrzymamy także niewielki zasilacz, który można nosić na ramieniu lub przy biodrze, co w żaden sposób nie przeszkadza w czasie fotografowania. Akumulator litowo-jonowy pozwoli na wykonanie około 215 błysków z pełną mocą, a jego całkowite naładowanie trwa niespełna godzinę. Na dodatek urządzenie jest kompatybilne z całą gamą modyfikatorów światła Profoto, które rozszerzą możliwości lampy podczas pracy w terenie.

Profoto B2: 8500 zł (zestaw To-go Kit)

Broncolor Siros L

Siros L to profesjonalna linia lamp plenerowych firmy Broncolor. W jej skład wchodzą dwa modele, Siros 800 L o mocy 800 Ws i mniejszy Siros 400 L o sile 400 Ws. Zostały wyposażone w litowo-jonowy akumulator, który zapewni do 440 błysków (model 400 L) lub do 220 błysków (model 800 L) o pełnej mocy. Zastosowana bateria gwarantuje przeładowanie w zaledwie 0.03 – 2.7 s, zaś czas potrzebny na pełne naładowanie akumulatora to około 75 minut. Co więcej, dzięki specjalnej konstrukcji, lamp będzie można używać także w wyjątkowo trudnych i wymagających warunkach - nawet w temperaturach od -10°C do 60°C.

Ponadto modele Siros L korzystają z technologi ECTC, dzięki czemu gwarantują najkrótszy czas błysku wynoszący 1/19000 s oraz stałą temperaturę barwową 5500K. Do tego otrzymujemy także technologię „cut-off”, która skutecznie zamrozi w kadrze wszelki ruch - czasy trwania błysku to zaledwie 0,1 s. Znajdziemy również światło modelujące LED o mocy 25 W, zintegrowany moduł Wi-Fi umożliwiający sterowanie wszystkimi parametrami za pomocą dedykowanej aplikacji (iOS i Android) oraz wbudowany odbiornik sterowania radiowego RFS 2.1. W standardowym zestawie handlowym jest także reflektor „parasolkowy”, który wraz z pokrywą pełni rolę osłony palnika podczas transportu.

Broncolor Siros 400 L: 9400 zł
Broncolor Siros 800 L: 10999 zł

Elinchrom ELB 1200

W tym przypadku możemy mówić o kompletnym systemie oświetlenia plenerowego składającym się z poręcznego generatora, który jest kompatybilny z trzema rodzajami kompaktowych głowic (22,5 x 14 x 23 cm, 2,2 kg) o mocy 1200 Ws. Oprócz podstawowego modelu Pro w ofercie znajdziemy głowicę Action, która obsługuje błysk stroboskopowy oraz pozwalający na synchronizację z krótkimi czasami naświetlania (do 1/8000 s) model Hi-Sync. Światło emitowane przez każdą z głowic charakteryzuje się współczynnikiem CRI 92 oraz temperaturą barwową wynoszącą 5500 K. Oczywiście wyposażono je w standardowe mocowanie Elinchrom pozwalające użytkownikowi na podpięcie modyfikatorów i wielu innych dodatków.

Natomiast wodoodporny generator wraz z baterią waży jedyne 4 kg i mierzy raptem 18 x 13 x 28 cm. Pozwala na podział energii w proporcjach 1:1 lub 2:1 oraz osiągnięcie czasu przeładowania błysku: 1.7 s (tryb Fast) lub 3.0 s (tryb Default). Ponadto został on wyposażony w czytelny ekran LCD, na którym szybko podejrzymy wybrane parametry. Samo urządzenie jest kompatybilne z dwoma rodzajami baterii: Air (215 błysków z pełną mocą) oraz HD (400 błysków z pełną mocą).

Elinchrom ELB 1200: 12500 zł (To-Go Kit)

 

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Powiązane artykuły