"Dialog-Morfy" Magdy Hueckel i Agaty Serafin podczas Dni Judaizmu

Kolejną wystawą fotograficzną prezentowaną w ramach XI Dniowi Judaizmu w Poznaniu jest prezentacja Magdy Hueckel i Agaty Serafin, czyli grupy artystycznej "Hueckelserafin". Wernisaż wystawy "Dialog-Morfy" odbędzie się 9 stycznia 2008 roku w galerii 2piR mieszczącej się w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu.
Magda Hueckel i Agata Serafin grupę fotograficzną "hueckelserafin" założyły w 2002 roku w Bratysławie. Absolwentki Akademii sztuk Pięknych w Gdańsku - Wydział Malarstwa i Grafiki, kierunek - Grafika, specjalizacja - Fotografia w pracowni Witolda Węgrzyna. Studiowały także w szwajcarskiej Schule fuer Geschaltung w St. Gallen oraz w Vysokiej Skole Vytvarnych Umieni w Bratysławie. W 2004 roku obroniły dyplomy z grafiki, którego uzupełnieniem był aneks fotograficzny. Do ważniejszych cykli grupy należy zaliczyć: Polki-Polki, Zamiana I, Zamiana II, Zamiana III, Morfy i Klatka oraz Dysfunkcje. Prace "Hueckelserafin" otrzymały nagrodę Prezydenta Miasta Sopotu "Sopocka Muza dla młodych twórców" (Sopot 2005), a 2003 roku Prezydent Sopotu Wojciech Fułka działalność grupy objął patronatem honorowym.

fot. Magda Hueckel i Agata Serafin "Dialog-Morfy"

Poniżej publikujemy tekst towarzyszący wystawie:

"Morfy" i "Klatka" ukazuje moment, w którym na skutek zacieśniających się kontaktów, z dwóch niezależnych i odmiennych jednostek powstaje morfa, nowa osobowość. Zachodzący proces poznawania się i upodobniania (z początku konstruktywny i stymulujący) prowadzi ostatecznie do utraty cech indywidualnych i zagubienia. Morfa to wypadkowa dwóch osób, ich zachowań, poglądów, sposobu postrzegania. Dwie postaci przenikają się, zlewają w jeden twór. W pewnych kwestiach dominuje jedna, w innych bardziej wyrazista staje się druga. Czasem na moment idealnie do siebie pasują. Jednak wszystkie powstałe Morfy są istotami zmiennymi i nietrwałymi, gdyż nigdy nie może dojść do stałego i absolutnego porozumienia między ludźmi w pewnym momencie pojawia się konflikt, a uwikłane osoby zaczynają walczyć o dominację, bądź niezależność i samoistnienie. Uzupełniający cykl pt. Klatka skupia się na drugim etapie istnienia morf - aspekcie utracenia równowagi wewnętrznej towarzyszącej całemu procesowi. Ukazuje zamęt i niepokój, uczucie uwikłania, osaczenia, a w końcu próbę uwolnienia się, wydostania z pułapki. Mimo iż zjawisko powstawania morf wiąże się z wieloma trudnymi i negatywnymi emocjami, w gruncie rzeczy jest fascynujące. Stworzenie morfy wzbogaca o nowe doświadczenia, odczucia, pozwala spojrzeć na świat oczami drugiej osoby.
Praca powstała na podstawie własnych doświadczeń autorek.



Magda Hueckel i Agata Serafin Dialog-Morfy
Termin wystawy: 9-19.01.2008
Otwarcie: 9 stycznia 2008 godzina 18

Galeria 2piR
ul. gen. Tadeusza Kutrzeby 10, Poznań

słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
11
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0