Historia pewnego projektu, czyli spotkanie z Karolem Tomaszewskim w ramach Fomei LIVE!

0

Autor: Redakcja Fotopolis

25 Maj 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Już 27 maja będziecie mogli posłuchać o kulisach powstawania „neonowych” zdjęć fotografa, producenta oraz dyrektora kreatywnego warszawskiego studia Vidoq.

Fomei LIVE! to cykl spotkań z fotografami i ludźmi branży, którzy podczas transmisji na żywo opowiadają o wybranym autorskim projekcie ale także o inspiracjach, pracy w studio, backstage, sprzęcie, postprodukcji itd. „Formuła spotkania ma być przyjacielska i luźna, chcemy też wchodzić w interakcje z widzami na czacie - tak by mogli również zadawać pytania gościom spotkania”- tłumaczy Michał Przybylski z Fomei Polska. O to czego będziemy mogli dowiedzieć się podczas live’a, zapytaliśmy samego Karola Tomaszewskiego

Czym na co dzień się zajmujesz?

Robieniem obrazków. Zaczęło się od miłości do fotografii, skończyło na budowaniu domu produkcyjnego i założeniu dużego studia. Teraz pracuję jako dyrektor kreatywny, ale nie przestałem brudzić sobie rąk na planach. Robię sesje do kampanii, zdarza się też reżyserować spoty do TV i Digitalu.

Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Daria Novoderozhkina

W ramach Fomei LIVE! będziesz opowiadał m.in. o swoim „neonowym” projekcie VH118. Zdradzisz kuchnię powstawania takich ujęć? Czy to generalnie trudna technika?

To złożone pytanie, przy VH118 pracuje na świetle stałym, więc jest łatwiej bo gołym okiem widać efekt, trudniej jest dlatego, że to światło kolorowe, a ilość jedocześnie użytych jednostek sięga 15. Do tego przysłony f/1.8-f/2.2 w zadymionym pomieszczeniu.

Największym problemem jest też to, jak nasze oko kompensuje balans bieli. Po jakimś czasie w przestrzeni oświetlonej wyłącznie kolorowym światłem, traci się obiektywną ocenę barw i kontrastów.

Czego jeszcze widzowie będą mogli się dowiedzieć? liczymy na sporo inspiracji, ale również nieco technicznych, warsztatowych wskazówek.

Opowiem o tym jak używam muzyki dla zachowania spójności klimatu, dlaczego mam moodboard’y po 200 zdjęć, jaką kolejność ustawiania sprzętu zalecam przy kolorowym świetle, dlaczego używam małych jednostek, jak ważny jest dobry asystent i dlaczego w tych zdjęciach make-up okazuje się kluczowy. Oraz dlaczego każdy fotograf powinien mieć chromowanego manekina.

Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Model Albert Bloomen

I na koniec - Studio Vidoq pracuje już pełną parą? Jakie są Twoje prognozy dla branży fotografii studyjnej?

Kończy się sezon studyjny, Ci co mogą pracują w plenerze. Powoli i nieśmiało wracają komercyjne produkcje. Reżim bezpieczeństwa jest bardzo różny i zależy od wielu czynników. Ekipy są mniejsze, agencje i domy produkcyjne wybierają lepiej zabezpieczone studia, bardzo liczy się przestrzeń kliencka. Przy kampaniach już od dawna obserwujmy trend łączenia w jednym planie nagrań video, i sesji foto. Dziś liczy się kontent, a właściwie ilość jednostek kontentu. Trzeba tak pracować by nie rezygnując z jakości dostarczać więcej zdjęć, więcej klipów, żeby ich jednostkowy koszt był bardziej przystępny.

Dziękujemy i do zobaczenia!

Spotkanie z Karolem Tomaszewskim transmitowane będzie w środę 27 maja na kanale YouTube oraz profilu facebookowym Fomei Polska. Planowany start godz. 19!

Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Agata Borowiak (Specto Models)

Karol Tomaszewski

Rocznik 83. na początku umysł ścisły, chemia biologia i droga na medycynę. Później Dom Kultury "Dorożkarnia" i zwrot o 180 stopni. Trochę z przypadku WSR, potem psychologia, orientalistyka i praca zupełnie nie artystyczna. Gdzieś po drodze czas spędzony w Szwajcarii gdzie dostaje z perspektywy czasu, najważniejszy prezent Nikona D100. Tak się zaczyna: koleżanki, modelki, celebryci, aż do prezydenta Polski...

Aktualnie dyrektor kreatywny w Grupe Vidoq. Odpowiada za spójność i egzekucje wielu kampanii. Często sam reżyseruje spoty, ale, jak mówi „każdy fotograf jest po części reżyserem więc to nic zaskakującego…”.

(fot. okładkowa: Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Nejka)

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Wydarzenia
Polki nagrodzone w konkursie Female in Focus 2020!
Polki nagrodzone w konkursie Female in Focus 2020!
Kasia Trojak i Natalia Poniatowska znalazły się w gronie finalistek konkursu organizowanego przez prestiżowy magazyn British Journal of Photography. Jego celem jest promocja kobiet pracujących w...
44
0
Open Box - fotografia czasu pandemii na ulicach Warszawy
Open Box - fotografia czasu pandemii na ulicach Warszawy
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski wystartowało z serią plenerowych wystaw, które pozwolą nam spojrzeć na rzeczywistość ostatnich kilku miesięcy okiem...
23
2
Najlepsze zdjęcia  konkursu Luminar Bug Photography Awards 2020
Najlepsze zdjęcia konkursu Luminar Bug Photography Awards 2020
Organizowany przez platformę Photocrowd i fundację charytatywną Buglife konkurs, daje nam wgląd w świat, którego na co dzień nie zauważamy. I przypomina, że wymaga on również ochrony.
18
0