Historia pewnego projektu, czyli spotkanie z Karolem Tomaszewskim w ramach Fomei LIVE!

0

Autor: Redakcja Fotopolis

25 Maj 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Już 27 maja będziecie mogli posłuchać o kulisach powstawania „neonowych” zdjęć fotografa, producenta oraz dyrektora kreatywnego warszawskiego studia Vidoq.

Fomei LIVE! to cykl spotkań z fotografami i ludźmi branży, którzy podczas transmisji na żywo opowiadają o wybranym autorskim projekcie ale także o inspiracjach, pracy w studio, backstage, sprzęcie, postprodukcji itd. „Formuła spotkania ma być przyjacielska i luźna, chcemy też wchodzić w interakcje z widzami na czacie - tak by mogli również zadawać pytania gościom spotkania”- tłumaczy Michał Przybylski z Fomei Polska. O to czego będziemy mogli dowiedzieć się podczas live’a, zapytaliśmy samego Karola Tomaszewskiego

Czym na co dzień się zajmujesz?

Robieniem obrazków. Zaczęło się od miłości do fotografii, skończyło na budowaniu domu produkcyjnego i założeniu dużego studia. Teraz pracuję jako dyrektor kreatywny, ale nie przestałem brudzić sobie rąk na planach. Robię sesje do kampanii, zdarza się też reżyserować spoty do TV i Digitalu.

Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Daria Novoderozhkina

W ramach Fomei LIVE! będziesz opowiadał m.in. o swoim „neonowym” projekcie VH118. Zdradzisz kuchnię powstawania takich ujęć? Czy to generalnie trudna technika?

To złożone pytanie, przy VH118 pracuje na świetle stałym, więc jest łatwiej bo gołym okiem widać efekt, trudniej jest dlatego, że to światło kolorowe, a ilość jedocześnie użytych jednostek sięga 15. Do tego przysłony f/1.8-f/2.2 w zadymionym pomieszczeniu.

Największym problemem jest też to, jak nasze oko kompensuje balans bieli. Po jakimś czasie w przestrzeni oświetlonej wyłącznie kolorowym światłem, traci się obiektywną ocenę barw i kontrastów.

Czego jeszcze widzowie będą mogli się dowiedzieć? liczymy na sporo inspiracji, ale również nieco technicznych, warsztatowych wskazówek.

Opowiem o tym jak używam muzyki dla zachowania spójności klimatu, dlaczego mam moodboard’y po 200 zdjęć, jaką kolejność ustawiania sprzętu zalecam przy kolorowym świetle, dlaczego używam małych jednostek, jak ważny jest dobry asystent i dlaczego w tych zdjęciach make-up okazuje się kluczowy. Oraz dlaczego każdy fotograf powinien mieć chromowanego manekina.

Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Model Albert Bloomen

I na koniec - Studio Vidoq pracuje już pełną parą? Jakie są Twoje prognozy dla branży fotografii studyjnej?

Kończy się sezon studyjny, Ci co mogą pracują w plenerze. Powoli i nieśmiało wracają komercyjne produkcje. Reżim bezpieczeństwa jest bardzo różny i zależy od wielu czynników. Ekipy są mniejsze, agencje i domy produkcyjne wybierają lepiej zabezpieczone studia, bardzo liczy się przestrzeń kliencka. Przy kampaniach już od dawna obserwujmy trend łączenia w jednym planie nagrań video, i sesji foto. Dziś liczy się kontent, a właściwie ilość jednostek kontentu. Trzeba tak pracować by nie rezygnując z jakości dostarczać więcej zdjęć, więcej klipów, żeby ich jednostkowy koszt był bardziej przystępny.

Dziękujemy i do zobaczenia!

Spotkanie z Karolem Tomaszewskim transmitowane będzie w środę 27 maja na kanale YouTube oraz profilu facebookowym Fomei Polska. Planowany start godz. 19!

Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Agata Borowiak (Specto Models)

Karol Tomaszewski

Rocznik 83. na początku umysł ścisły, chemia biologia i droga na medycynę. Później Dom Kultury "Dorożkarnia" i zwrot o 180 stopni. Trochę z przypadku WSR, potem psychologia, orientalistyka i praca zupełnie nie artystyczna. Gdzieś po drodze czas spędzony w Szwajcarii gdzie dostaje z perspektywy czasu, najważniejszy prezent Nikona D100. Tak się zaczyna: koleżanki, modelki, celebryci, aż do prezydenta Polski...

Aktualnie dyrektor kreatywny w Grupe Vidoq. Odpowiada za spójność i egzekucje wielu kampanii. Często sam reżyseruje spoty, ale, jak mówi „każdy fotograf jest po części reżyserem więc to nic zaskakującego…”.

(fot. okładkowa: Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Nejka)

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Wydarzenia
Warsztaty fotografii ulicznej z Pawłem Kosickim i Maciejem Jeziorkiem
Warsztaty fotografii ulicznej z Pawłem Kosickim i Maciejem Jeziorkiem
Pod znakiem fotografii miejskiej Paweł Kosicki i Maciej Jeziorek poprowadzą warsztaty fotograficzne Fujifilm w największych miastach Polski
0
0
Rusza wystawa Grand Press Photo 2020. Najpierw Warszawa, później Gdańsk
Rusza wystawa Grand Press Photo 2020. Najpierw Warszawa, później Gdańsk
266 najlepszych polskich zdjęć prasowych z tegorocznej edycji konkursu Grand Press Photo od dzisiaj można oglądać na wystawie w Warszawie. W te wakacje wystawa zawita...
0
0
„Jak widać” - darmowy program mentorski Sputnik Photos dla kobiet
„Jak widać” - darmowy program mentorski Sputnik Photos dla kobiet
Jesteś debiutującą fotografką? Chcesz rozwijać swój cykl pod okiem doświadczonych artystek? Zgłoś się do projektu "Jak widać".
0
0