Black & White Photography - marzec 2003

Marcowy numer miesięcznika Black & White Photography trafił już do sprzedaży w Polsce. Znajdziemy w nim między innymi kolejny felieton niezawodnego Mike'a Johnstona, test Leiki M7 i rozmowę z Janem Saudkiem.
Marcowy numer miesięcznika Black & White Photography trafił już do sprzedaży w Polsce. Znajdziemy w nim między innymi kolejny felieton niezawodnego Mike'a Johnstona, test Leiki M7 i rozmowę z Janem Saudkiem.
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii


  5. 1. Testy
    W marcowym numerze Black & White Photography zamieszczono test bojowy Leiki M7 - najnowszego dalmierzowca z bagnetem M, który ma zastąpić klasyczny już model M6.

    Okładka marcowego numeru "Black & White Photography".


    2. Porady
    W marcowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy stałą rubrykę "The Printer's Art", w której co miesiąc prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują każdy krok tworzenia odbitki. Andy Cross wyjaśnia jak kontrolować kontrast w Photoshopie. Ciekawy jest także tekst o zakresie czułości filmów czarno-białych. W trzeciej części artykułu Lesa McLeana o technice litowej przeczytamy o wpływie stopnia rozcieńczenia wywoływacza na efekty końcowe. Interesujące są rezultaty comiesięcznego pleneru fotograficznego organizowanego przez magazyn dla swoich czytelników. Tym razem Lee Frost i dwójka wybrańców wybrali się na plażę w Suffolk. W trzecim odcinku cyklu zatytułowanego "Contact Sheet" prezentowana jest stykówka portrecisty, Alastaira Thaina. W najnowszym numerze Black & White Photography znajdziemy też kolejną część serii rozmów z laborantami przygotowującymi odbitki dla znanych fotografów. Tym razem jest to wywiad z Robinem Bellem, który w ciemni zdaje się na instynkt. W swoim felietonie Mike Johnston, którego cotygodniowy tekst z cyklu Fotograf niedzielny ukazuje się w Fotopolis, pisze o wpływie wielkości negatywu na jakość odbitki.

    3. Galerie
    W marcowym numerze Black & White Photography jak zwykle znajdziemy ciekawą galerię prac czytelników - od oszczędnych w formie fotografii ulicznych po zdjęcia wykonane cyfrówką (!) podczas wspinaczki skałkowej. W rubryce "County to County" tym razem zamieszczono fotografię z południowego Yorkshire. Warto przeczytać bogato ilustrowany tekst o wystawie prac Julii Margaret Cameron. Elizabeth Roberts rozmawia z Averym Cunliffem, autorem poruszającego fotoreportażu z akcji usuwania skutków tragedii ekologicznej, która wydarzyła się w listopadzie zeszłego roku u wybrzeży Hiszpanii. Interesujący też jest artykuł o Kurcie Huttonie - pionierze brytyjskiego fotoreportażu.

    4. Historia fotografii
    W rubryce "Golden Oldie" przeczytamy o Gordonie Anthonym, który zasłynął w latach trzydziestych swoimi zdjęciami baletu. W piątym odcinku cyklu rozmów ze znanymi fotografami znajdziemy wywiad, który w maju 1987 roku Peter Adams przeprowadził z zawsze kontrowersyjnym Czechem - Janem Saudkiem.

    Cena miesięcznika Black & White Photography w Polsce: 31,40 zł
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
3
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1