Biuletyn Fotograficzny - czerwiec 2005

Zapraszamy na prezentację najnowszego, czerwcowego wydania "Biuletynu Fotograficznego". Znajdziemy w nim między innymi tekst Magdy Pustoły z książki "Przestrzenie fotografii" oraz jak zwykle mnóstwo aktualności.
Zapraszamy na prezentację najnowszego, czerwcowego wydania "Biuletynu Fotograficznego". Znajdziemy w nim między innymi tekst Magdy Pustoły z książki "Przestrzenie fotografii" oraz jak zwykle mnóstwo aktualności.

Okładka czerwcowego "Biuletynu Fotograficznego"

W tym miesiącu oddajemy głos redakcji "Biuletynu", która najlepiej wie, co polecić swoim czytelnikom i na które artykuły zwrócić szczególną uwagę.

Od redakcji

Czerwcowy numer Biuletynu jest trochę po- a trochę przedfestiwalowy, czyli po-łódzki a przed-bielski. W tak zwanym międzyczasie zaglądnęliśmy jeszcze do Poznania na Biennale - o Kwadracie piszemy na str. 5-7.

W Łodzi było zimno i deszczowo na zewnątrz, ale w galeriach, halach pofabrycznych zamienionych - z całym swoim postindustrialnym klimatem - w sale wystawowe i pubach panowała gorąca, twórcza atmosfera. Dla młodej widowni szczególnie ważna była zapewne Fabryka Fotografii, czyli prezentacja wiodących szkół fotograficznych z Polski i zagranicy. Każda z tych ekspozycji wyraźnie określała profil szkoły i charakter uprawianej tam fotografii. Same zaś prace studentów przekraczały w wielu przypadkach próg akademickich ćwiczeń w kierunku dojrzałej twórczości. Do najciekawszych należy zaliczyć wystawy: zbiorową - siedmiu współczesnych fotografów fińskich, Dolores Marat oraz klasyków: Kertesza (BF 5/2005), Dohnanego i Lewczyńskiego (patrz str. 9-10).

Wiersz tureckiego fotografa Ali Taptika (program OPEN) jest idealnym podsumowaniem, a zarazem credo całego Festiwalu - zarówno twórców fotografii, jak i widzów:


Jestem fotografem.
Robię zdjęcia.
Mogę zmienić wszystkie relacje i otoczenie, prowadzić grę z tym, co przedstawione.
Każde zdjęcie, które tworzę jest obrazem rzeczywistości.
Stwarzam formę.
Wszystko jest prawdziwe na tych zdjęciach.
Nie muszę ufać swojej pamięci. Ponadto nie żyję aż tak długo.

Jestem fotografem.
Robię zdjęcia.
Nie pamiętam nic więcej, po prostu patrzę na zdjęcia.

Wydarzeniem Festiwalu była również premiera książki Przestrzenie Fotografii pod redakcją Tomka Ferenca i Krzyśka Makowskiego. Pierwszą część jednego z 22 tekstów antologii publikujemy na str. 16-17. Tylko w BF oryginalna - różna od tej w książce, po ostatecznej korekcie autorskiej Magdy Pustoły - wersja Rebelii w zasięgu wzroku!
O FotoArtFestivalu oraz premierze polskiej edycji Historii Fotografii Światowej piszemy na str. 31-33. Festiwal startuje 10 czerwca jako impreza bardzo międzynarodowa.

Poza festiwalowymi są jeszcze "codzienne" wystawy, na które warto zaglądnąć np. w Krakowie:
Nowa Huta w fotografii Henryka Hermanowicza (str. 22-26) czy Przywieźć Europę do Krakowa ? ligtboxy na przystankach tramwajowych (str. 21); we Wrocławiu Hudon (str. 12) czy fotografie Georgii Krawiec w Luksferze w Warszawie.

Zapraszamy również na plenery, do udziału w konkursach oraz do obejrzenia wystaw rekomendowanych na str. 34-44, pokonkursowych (str. 44-47) i tych wymienionych w Aktualnościach.

A dla nowych prenumeratow BF kolejna atrakcyjna książka (str.5).
Komentarze
Polecane artykuły
Leica Q2 - zdjęcia przykładowe
20 Mar 2019
Nowa pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 47,4 Mp, dobrze znany szerokokątny obiektyw Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, uszczelniony korpus i odświeżona ergonomia - zobaczcie na co stać drugą generację kompaktu Leiki.
0
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D teraz także w wersji z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie
15 Mar 2019
Pokazana w zeszłym roku ultraszerokokątna stałka bez dystorsji doczekała się wariantu z mocowaniem M43. Na sklepowe póki trafi jeszcze w marcu.
0
Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe
11 Mar 2019
O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!
4
Ricoh GR III - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
8 Mar 2019
Najnowszy kompakt Ricoh GR III pretenduje do miana najdoskonalszego stałoogniskowego aparatu kompaktowego w historii. Czy ma szansę podbić tę specyficzną niszę? Sprawdźcie nasze wnioski po jednym dniu spędzonym z aparatem.
1