Black & White Photography - sierpień 2004

Przeglądamy sierpniowy numer brytyjskiego miesięcznika "Black & White Photography". Znajdziemy w nim między innymi artykuł o papierowych negatywach, prezentację zdjęć Eugene'a Richardsa i kolejny felieton Mike'a Johnstona.
Przeglądamy sierpniowy numer brytyjskiego miesięcznika "Black & White Photography". Znajdziemy w nim między innymi artykuł o papierowych negatywach, prezentację zdjęć Eugene'a Richardsa i kolejny felieton Mike'a Johnstona.
  1. Testy
  2. Porady
  3. Galerie
  4. Historia fotografii
  5. Okładka sierpniowego numeru "Black & White Photography".
    1. Testy
    Po aparatach zabawkowych z poprzedniego numeru przyszedł czas na kolejną ciekawostkę. Tym razem redaktorzy "Black & White Photography" przetestowali produkt o nazwie Lensbaby, który pozwala osiągnąć ciekawy efekt przypominający rezultaty fotografowania szkłem typu soft-focus.

    2. Porady
    Osoby szukające porad fotograficznych zaczną zapewne lekturę od strony 30., na której rozpoczyna się kolejny materiał z cyklu "Monochrome workshop". Zamieszczono w nim wyniki pleneru, podczas którego Paul Harris i trójka czytelników magazynu fotografowali w Cambridge. W numerze znajdziemy też oczywiście stałą rubrykę "The Printer's Art", w której prezentowane są trzy zdjęcia, których autorzy szczegółowo opisują poszczególne etapy tworzenia odbitki. Ciekawy jest tekst pochodzący z książki Approaching Photography - Paul Hill pisze o wpływie, jaki wywierają na fotografię inne dziedziny sztuki. Warto przeczytać tekst Frances Schultz poświęcony projektowaniu ciemni i tekst Jerry'ego Lebensa, który uczy, jak najbardziej bezboleśnie spróbować swoich sił w tworzeniu negatywów z papieru fotograficznego. Dla miłośników cyfrowej obróbki obrazu przygotowano tekst na temat możliwości Photoshopa jeśli chodzi o dodawanie do zdjęcia ciekawej ramki. W swoim felietonie Mike Johnston (jego comiesięczny tekst z cyklu Fotograf niedzielny publikujemy w Fotopolis) pisze, w jakim świetle należy oceniać dopiero co wykonane odbitki - wbrew pozorom nie jest to takie łatwe.

    3. Galerie
    W galerii zdjęć czytelników miesięcznika obejrzymy głównie portrety (jeden z nich trafił nawet na okładkę!) i fotografię "miejską". Bardzo ciekawa jest prezentacja prac Jorge Lewinskiego, którzy przez 30 lat portretował największych artystów XX wieku. Warto zwrócić uwagę na galerię zdjęć związanego z agencją Magnum Eugene'a Richardsa, który uwiecznia na kliszy życie ludzi egzystujących na obrzeżach społeczeństwa. Interesujący jest też fotoreportaż Simona Robertsa ukazujący ogromny wysiłek, jaki wkładają w treningi najmłodsi adepci pięściarstwa.

    4. Historia fotografii
    Jak zwykle warto przeczytać rubrykę "Golden Oldie", w której tym razem zamieszczono tekst przybliżający sylwetkę związanego z dziennikiem "Daily Express" reportera Harry'ego Bensona.

    Cena miesięcznika "Black & White Photography" w Polsce: 33,30 zł
Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1