Sigma 70-300 f/4-5.6 DG APO Macro oraz Sigma 70-300 f/4-5.6 DG Macro - z silnikiem dla Nikona

Autor: Michal Grzegorczyk

29 Styczeń 2008
Artykuł na: minutę
Sigma wykonała ruch, na który czekało wielu użytkowników Nikona D40 i D40x. Do niezwykle popularnego teleobiektywu swojej produkcji dołożyła wbudowany silnik autofokusa. Innych zmian w konstrukcji obiektywów nie ma.

Obydwa teleobiektywy Sigmy to tanie rozwiązanie problemu braku długich ogniskowych. Szczególną popularnością cieszy się wersja APO, z trzema elementami ze szkła niskodyspersyjnego. Użytkownicy chwalą sobie przede wszystkim zakres 70-200 mm, który jakością obrazu nie ustępuje droższym konstrukcjom. Obydwa obiektywy nie zmieniła swojej budowy ani trochę. Jedyne co różni nową wersję obiektywów od starej, to obecność wbudowanego silnika, tak by mogły w pełni współdziałać z Nikonami D40, D40x oraz nowym D60.

Sigma 70-300 f/4-5.6 DG APO Macro

Przypomnijmy: na konstrukcję obydwu obiektywów składa się 14 elementów w 10 grupach, przy czym w wersji APO trzy z nich wykonano ze szkła niskodyspersyjnego, w wersji bazowej z takiego szkła wykonano jeden element. Oznaczenie "Macro" w nazwie nie jest przypadkowe. Obiektywy dysponują maksymalnym powiększeniem rzędu 1:2 przy minimalnej odległości ostrzenia wynoszącej 95 centymetrów

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wraz z nadejściem wiosny marka Irix zachęca do przyjrzenia się światu z bliska, oferując atrakcyjne rabaty na obiektyw Irix 150 mm f/2.8 1:1 Makro. Rozbuduj swój zestaw fotograficzny o narzędzie,...
1
7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift - supertani obiektyw z regulacją osi
7Artisans 50 mm f/1.4 Tilt-Shift - supertani obiektyw z regulacją osi
Konstrukcje typu Tilt-Shift to domena wąskiej i kosztownej oferty kierowanej dla profesjonalistów. Chińczycy z 7Artisans chcą pokazać, że można inaczej i prezentują jasną stawkę z...
7
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - kompaktowy, jasny, nie za długi
Sony prezentuje kolejny po modelu 24-50 mm kompaktowy zoom ze światłem f/2.8, który łączy niewielkie wymiary ze stosunkowo przystępną ceną. Nowy szeroki kąt celuje w twórców, którym...
6
Powiązane artykuły