Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Fujifilm XF 50 mm f/1 R WR - zdjęcia przykładowe

5

Autor: Redakcja Fotopolis

4 Wrzesień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Najnowszy obiektyw Fujifilm, Fujinon XF 50 mm f/1 R WR to najjaśniejszy obiektyw stworzony przez producenta, a także najjaśniejsze szkło z systemem AF na rynku fotograficznym w ogóle. Zobaczcie czego oczekiwać po tej wyjątkowej konstrukcji.

Po wieloletnich plotkach na temat obiektywu Fujifilm ze swiatłem f/1, otrzymaliśmy wreszcie model Fujinon XF 50 mm f/1 R WR, który z miejsca zgarnia tytuł najjaśniejszego obiektywu do systemów bezlusterkowych, wyposażonego w silnik AF. Układ optyczny nowego obiektywu składa się z 12 elementów w 9 grupach i zawiera jedną soczewkę asferyczną oraz dwie soczewki ED o obniżonej dyspersji. Do tego 9-listkowa przysłona, którą domkniemy maksymalnie do wartości f/16 i minimalna odległość ostrzenia wynosząca 70 cm.

Otrzymujmy też wewnętrzny system ogniskowania, oparty o silnik DC, który pozwalać ma na wykorzystanie pełnego potencjału systemu detekcji fazy, a tym samym szybkie i skuteczne ostrzenie, nawet mimo sporych gabarytów samego obiektywu (103,5 x 87 mm, 845 g). Według zapewnień producenta, z obiektywem f/1 korpusami X-T3 i X-T4 mamy być w stanie skutecznie pracować w warunkach do - 7 EV.

Z jednej strony to ciekawy pokaz możliwości inżynierskich, z drugiej pozycja, która przy obecności znacznie mniejszego modelu XF 56 mm f/1.2, niektórym może wydawać się zbędna. O jego popularności ostatecznie zadecyduje jednak jakość zdjęć. Jak więc nowy obiektyw radzi sobie w praktyce? Zobaczcie zdjęcia przykładowe

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/3984 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/750 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/5997 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/18691 s, f/1.1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/2257 s, f/1.8, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/29329 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/7968 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/3374 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/4183 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/3192 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/27555 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/7591 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/2557 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/520 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/990 s, f/5.6, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/32768 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/26433 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/21770 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/31652 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/10587 s, f/1.4, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/577 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/11586 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/42 s, f/2, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/8249 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/996 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/185 s, f/1, ISO 160, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/10587 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

Przysłony:

1/234 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/1.4, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/2.8, ISO 1250, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/5.6, ISO 5000, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/4212 s, f/1, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/1553 s, f/1.8, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/690 s, f/2.8, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/320 s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/166 s, f/5.6, ISO 320, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/11, ISO 800, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)

1/98 s, f/16, ISO 1600, ogniskowa: 50 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki: 75 mm)
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III VC RXD -najbardziej uniwersalny obiektyw do APS-C?
Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III VC RXD -najbardziej uniwersalny obiektyw do APS-C?
Najnowszy Tamron do bezlusterkowców Sony wreszcie został oficjalnie pokazany. Ekwiwalent obiektywu 25-105 mm, ze względu na możliwości i dobrą cenę ma szansę stać się...
3
0
Sigma 65 mm f/2 DG DN Contemporary - kompaktowa, ale solidna stałka do szerszych portretów
Sigma 65 mm f/2 DG DN Contemporary - kompaktowa, ale solidna stałka do szerszych portretów
Jest dopracowany pod względem wykonania i optyki. Przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony, nowy obiektyw Sigma 65 mm f/2 DG DN Contemporary ma gwarantować udane ujęcia portretowe na...
0
0
Sigma 35 mm f/2 DG DN Contemporary - kompaktowa stałka klasy premium do bezlusterkowców
Sigma 35 mm f/2 DG DN Contemporary - kompaktowa stałka klasy premium do bezlusterkowców
Jest niewielki, ale solidny. Sigma 35 mm f/2 DG DN Contemporary to kolejny obiektyw z nowej serii Sigma I, przeznaczony do pełnoklatkowych aparatów bez lustra.
0
0
Powiązane artykuły