HOYA PENTAX HD Corporation - już od października 2007

Firmy Hoya i Pentax ogłosiły, że jesienią przyszłego roku połączą się w jedną spółkę. Nowa firma będzie nosiła nazwę HOYA PENTAX HD Corporation i powstanie w celu skutecznej walki z prężnie rozwijającą się konkurencją obu japońskich producentów. Oficjalnie połączenie jest nazywane fuzją, ale w praktyce oznacza, że Hoya przejmuje Pentaksa.
Niewiele ponad rok temu (dokładnie w połowie października 2005 r.) informowaliśmy o połączeniu sił Pentaksa i Samsunga - firmy ogłosiły bliską współpracę przy tworzeniu lustrzanek cyfrowych. Wszyscy mający słabość do japońskiej firmy uznali to za dobrą wiadomość, ponieważ, jak przypuszczano, wiązała się ona z poważnym zastrzykiem funduszy od prężnie rozwijającego się Samsunga. Dla konsumenta współpraca ta oznaczała pojawianie się na rynku lustrzanek firmowanych marką Samsung niedługo po premierze pierwowzoru z logiem Pentaksa. Branżę dziwiła jednak tak duża zażyłość między firmą japońską i koreańską.


Dzisiejsza wiadomość może oznaczać poważne ochłodzenie stosunków między Pentaksem i Samsungiem, a prawdopodobnie również zakończenie współpracy. Fuzja Pentaksa z koncernem Hoya to duże zaskoczenie, ale jest to krok w pewnym stopniu zrozumiały. Mamy bowiem do czynienia z firmami japońskimi, z których każda jest w stanie wnieść do wspólnej puli wiele znaczących doświadczeń i osiągnięć, i - co ważne dla fotoamatorów - aktywnie działa na rynku fotograficznym. Hoya to jeden z największych producentów szkła optycznego, a Pentax to marka niezwykle zasłużona dla fotografii i jednocześnie jeden z ważniejszych graczy rynku aparatury medycznej. Firmy podkreślają, że jeśli chodzi o systemy obrazowania (aparaty cyfrowe, lornetki itp.) zamierzają się skupić na produktach z najwyższych półek, opartych na unikalnych technologiach i obszarach, na których liczy się innowacyjne podejście do tematu.

Mimo pozornie równorzędnej pozycji obu firm w fuzji, w praktyce to Hoya przejmuje Pentaksa - udziałowcy tej drugiej firmy za jedną posiadaną akcję otrzymają 0,158 akcji nowego koncernu. W niezwykle obszernej informacji prasowej kilkakrotnie podkreślono, że fuzja jest efektem strategii przeciwstawienia się prężnie rozwijającej się "azjatyckiej konkurencji" (nie trzeba być Sherlockiem Holmesem, żeby zgadnąć, że w dużej mierze chodzi o marki Koreańskie...). Podpisanie ostatecznej umowy przewidziano na początek kwietnia 2007 r., a na datę przeprowadzenia fuzji wybrano 1 października 2007 r. Od wtedy będziemy już pisali o HOYA PENTAX HD Corporation.

Zapowiada się ciekawie - mamy nadzieję, że nie są to jedynie zmiany na górze, ale poważny krok w stronę wzmocnienia pozycji na rynku, co musi być spowodowane zdobyciem zaufania nowych konsumentów, a tym samym wprowadzaniem do sprzedaży coraz ciekawszych produktów. Trzymamy kciuki.
Komentarze
Polecane artykuły
Tenba Fulton 14L - test plecaka
21 Maj 2019
Nowa linia Fulton to miejskie plecaki fotograficzne dla osób, które oprócz sprzętu chcą zabrać także rzeczy codziennego użytku i akcesoria, a przy tym zadbać o bezpieczeństwo i dobrze się prezentować. Sprawdzamy czy rzeczywiście spełniają te oczekiwania.
1
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12