Martin Parr wprowadza na rynek maseczki ze swoimi zdjęciami. W sieci zawrzało

Autor: Krzysztof Mularczyk

4 Czerwiec 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Gwiazda współczesnego dokumentu, a jednocześnie szef słynnej agencji fotograficznej Magnum Photos rozpoczął sprzedaż maseczek z nadrukami swoich zdjęć. Niestety nie wszystkim się to podoba...

Martin Parr od 1994 roku jest członkiem szanowanej agencji fotograficznej Magnum Photos, a od 3 lat jest jej szefem. Zasłynął dokumentalnymi zdjęciami angielskiego społeczeństwa i obecnie jest jedną z najjaśniejszych gwiazd współczesnego dokumentu. Poprzez swoją fundację “The Martin Parr Foundation” fotograf sprzedaje swoje albumy, odbitki kolekcjonerskie, jego zdjęcia zdobią też koszulki, ale i przeróżne gadżety. W dobie pandemii postanowił jednak pójść dalej i wprowadził na rynek maseczki ze swoimi pracami.

Kup maseczkę...

Jego maseczki dostępne są na stronie fundacji w czterech wersjach. Nadrukowano na nich zdjęcia Mickey Mouse burger i The poodle z serii 'Common Sense', The fry-up z 'British Food' oraz The cheese tent z Think of England.

Niestety jedna kosztuje 20 funtów, czyli około 100 zł, a przy tym zostały wykonane ze zwykłego materiału, bez filtrów i atestów. Środki ze sprzedaży w całości zasilają przy tym konto jego fundacji...

...i w sieci zawrzało

Słynny fotograf został przez wiele osób za to skrytykowany. Zarzuca mu się zarabianie na potrzebujących w okresie pandemii oraz to, że - jako osoba publiczna - nie przekazuje charytatywnie z tego tytułu żadnego wsparcia służbom medycznym.

Z drugiej jednak strony, każdy chyba zdaje sobie sprawę, że maseczki stały się w pewnym sensie elementem codziennego stroju. Jeśli mamy możliwość wyboru, wybierzemy taką, która nam się podoba i w jakiś sposób nas wyraża. Czemu więc nie miałyby mieć nadrukowanego dobrego zdjęcia?

Jesteśmy ciekawi Waszej opinii na ten temat. Napiszcie w komentarzach co o tym sądzicie.

Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły