Irix z nowym tajemniczym projektem. Czego możemy się spodziewać?

Autor: Maciej Luśtyk

15 Kwiecień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Irix wystartował z kampanią teaserową nowego produktu. Odgadniecie, co szykuje dla nas producent?

Podobnie jak w przypadku ostatniej produkcji - obiektywu Irix 150 mm f/2.8 Macro 1:1 - producent postawił na zagadkowe zapowiedzi, które podsycić mają ciekawość użytkowników. Tym razem jednak wyjątkowo trudno wywnioskować, co takiego ma w zanadrzu producent.

Opublikowany niedawno film ukazuje zdjęcie Ziemi wykonane z niskiej orbity oraz tajemniczą walizkę z logiem Irix. Do tego przebijające poszczególne ujęcia hasło: “Zawsze mierzyliśmy wysoko, ale ten projekt przerósł wszystkie nasze oczekiwania”.

Optyka do drona, szkła filmowe czy może coś zupełnie innego?

 

To w zasadzie tyle. Co takiego więc trzyma w zanadrzu producent? Wśród internautów pojawiły się oczywiste skojarzenia z rynkiem dronów, jak jednak pokazuje historia to segment wyjątkowo trudny, na którym początkujący gracze mają nikłe szanse z hegemonią DJI. Od firmy produkującej głównie optykę raczej więc nie należy spodziewać się maszyny latającej.

Co innego w przypadku zestawu wysokiej jakości szkieł skierowanych do użytkowników "wielowirnikowców". Coraz większa popularność dronów oferujących możliwość wymiany obiektywów oraz oczekiwana już od dłuższego czasu premiera modelu Phantom 5 (który według plotek taką funkcjonalność ma oferować) mogłyby potwierdzać tego rodzaju przypuszczenia.

Z drugiej strony zdjęcie wykonane z kosmosu wydaje się przeczyć idei komercyjnych dronów. Być może należy więc traktować je metaforycznie? Atrakcyjnie ujęta krzywizna planety rodzi skojarzenia z wejściówkami popularnych hollywoodzkich produkcji, z kolei odporny futerał mógłby wskazywać, że mamy do czynienia z drogim, profesjonalnym sprzętem. Czy więc Irix przygotowuje filmowe wersje swoich dotychczasowych obiektywów?

Oczywiście jest to możliwe, choć biorąc pod uwagę aktualnie oferowane ogniskowe, nie byłyby to raczej szkła, które mogłyby na stałe trafić do arsenału operatorów. Być może więc nowe przedsięwzięcie producenta nie ma związku z premierą konkretnego produktu, a jest jedynie częścią większej akcji marketingowej?

O tym przekonamy się zapewne już niedługo. A co według was może skrywać przed nami Irix?

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)