Agfa zrywa z filmem

0

Autor: Tomasz Gutkowski

21 Sierpień 2004
Artykuł na: 4-5 minut
Ta wiadomość stoi z w całkowitej sprzeczności z tytułem naszego poprzedniego newsa. Jeden z największych producentów materiałów światłoczułych, Agfa-Gevaert, sprzedaje przynoszący straty dział produkujący błony, aparaty jednorazowe i chemię laboratoryjną.

Ta wiadomość stoi z w całkowitej sprzeczności z tytułem naszego poprzedniego newsa. Jeden z największych producentów materiałów światłoczułych, Agfa-Gevaert, sprzedaje przynoszący straty dział produkujący błony, aparaty jednorazowe i chemię laboratoryjną.

Ton informacji opublikowanej przez światowe serwisy ekonomiczne jest... radosny i odarty z wszelkich sentymentów. Agfa pozbywa się nierentownego działu i być może dzięki temu - takie są zapowiedzi - uda jej się wykazać zysk w ostatniej kwarcie tego roku lub na początku następnego. Inwestorzy przyjęli tę wiadomość z zadowoleniem i kurs akcji Agfy skoczył w czwartek o 14% osiągając najwyższy poziom od niemal pół roku.

Koncern wykazał w pierwszej połowie tego roku 346 milionów Euro straty (przed opodatkowaniem), a dochody spadły o ok. 11% (do 1,9 mld Euro). Dział "obrazowania konsumenckiego" zostanie sprzedany do końca listopada za 175.5 mln Euro (216 mln $USD). Kupcem będzie "belgijska firma z branży fotograficznej" wspierana przez fundusze inwestycyjne wysokiego ryzyka Abrams Capital i Highfiels Capital.

Szef koncernu, Ludo Verhoeven, powiedział, że produkcja materiałów fotograficznych była ważna częścią historii Agfy i podjęcie decyzji o pozbyciu się działu fotograficznego nie było łatwe. Wynika z tego, że belgijska firma, założona 150 lat temu w Niemczech, nie będzie miała już nic wspólnego z produkcją materiałów fotograficznych dla odbiorców indywidualnych. Firma zamierza się skupić na systemach graficznych i materiałach medycznych, które są obecnie podstawą jej działalności.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły