Panasonic Lumix DMC-LZ6 i DMC-LZ7 - inteligentna stabilizacja

0
Paweł Ryczkowski
31 Styczeń 2007
Artykuł na: 6-9 minut
Kolejnymi premierami Panasonica w dniu dzisiejszym są dwa bardzo podobne do siebie modele Lumix DMC-LZ6 oraz Lumix DMC-LZ7. W porównaniu do poprzedników popularnej serii LZ podniesiono w nich rozdzielczość matrycy do 7,2 Mp oraz zmieniono procesor na Venus Engine III. Między sobą różnią się jedynie wielkością monitora.
Nowe aparaty Panasonica Lumix DMC-LZ6 i LumixDMC-LZ7 rozszerzają serię tej popularnej linii. Między sobą różnią się jedynie wielkością monitora. Wyższy model wyposażono w ekran o przekątnej 2,5 cala i rozdzielczości 115 tys. punktów, natomiast niższy otrzymał monitor 2-calowy o rozdzielczości 86 tys. punktów.

Panasonic Lumix DMC-LZ7 - widok z przodu...

... i z tyłu

Najważniejsze pod względem fotograficznym zmiany w porównaniu z poprzednikami dotyczą procesora. W obu modelach zainstalowano procesor obrazu Venus Engine III, który zapewnia wyższą jakość oraz większą prędkość zapisu i obróbki zdjęć. Umożliwił on także wprowadzenie inteligentnego systemu stabilizacji obrazu (Intelligent Image Stabilization system), który łączy w sobie znakomitą stabilizację optyczną Mega O.I.S. (Optical Image Stabilizer) oraz inteligentną kontrolę czułości ISO (Intelligent ISO Control). Mechaniczna stabilizacja likwiduje podczas fotografowania efekt drgania rąk, natomiast podniesienie czułości pozwala na utrwalenie poruszających się obiektów bez rozmycia. Procesor rozpoznaje, czy fotografowany przedmiot jest w ruchu i w razie potrzeby podnosi czułość oraz dopasowuje czas otwarcia migawki, tak aby zminimalizować efekt poruszenia. Takie połączenie prawdziwej stabilizacji z rozwiązaniami programowymi analizującymi ruch może dać bardzo dobre efekty fotograficzne.

Panasonic Lumix DMC-LZ6

Panasonic Lumix DMC-LZ6 - tylna ścianka

Kolejne nowe funkcje umożliwiają szybki dostęp do najczęściej używanych trybów fotograficznych (Quick Setting ) oraz natychmiastowe wysunięcie zooma na sześciokrotne powiększenie po naciśnięciu dedykowanego przycisku.

Lumix DMC-LZ7 - górna ścianka

Oba Lumiksy wyposażono w matrycę o rozdzielczości 7,2 Mp efektywnych. Wykonane zdjęcia zapisywane są na kartach pamięci typu SDHC. Znany już z wcześniejszych modeli obiektyw Leica DC Vario o 6-krotnym zoomie i zakresie ogniskowych 37-222 mm (w przeliczeniu na mały obrazek) dopełnia dobrego wizerunku dzisiejszych nowości.

Oba aparaty powinny trafić do sprzedaży w marcu 2007. DMC-LZ7 dostępny będzie w kolorze srebrnym i czarnym, DMC-LZ6 jedynie w srebrnym.

Specyfikacje techniczne:
NazwaPanasonic Lumix DMC-LZ7
Typamatorski cyfrowy aparat kompaktowy
Efektywna rozdzielczość7,2 Mp
Sensor
  • 1/2,5 cala CCD
  • 7,2 Megapikseli efektywnych (7,38 Mp całkowicie)
  • filtr kolorów podstawowych
Pamięć
  • ok. 27 MB wbudowanej
  • karty pamięci SD/SDHC/MMC
Rozdzielczość
  • format 4:3:{LST
;format 3:2:
  • 3072 x 2048
  • 2048 x 1360
;format 16:9:
  • 3072 x 1728
  • 1920 x 1080
}
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.21), DPOF, Motion JPEG (film)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresji
  • Fine
  • Standard
Obiektyw
  • Leica DC Vario
  • 37-222 mm (nominalnie 6,1-36,6 mm), 6x
  • F2.8 (F8.0) - F4.5 (F12.7)
  • 8 elementów w 7 grupach
  • 2 soczewki asferyczne / 3 powierzchnie asferyczne
  • optyczny stabilizator obrazu MEGA O.I.S (2 tryby)
Stabilizacja obrazutak, optyczna MEGA O.I.S (Tryb 1/Tryb 2)
Zoom cyfrowy4x
PrzysłonaF2.8 - F4.5
Migawka
  • 1/2000 - 8 s
  • 15, 30 lub 60 s w trybie Gwieździste niebo
Tryby ekspozycji
  • Program AE
  • Normalny
  • Prosty
  • Makro
  • programy tematyczne:{LST
;Intelligent ISO}
Pomiar światłainteligentny wielosegmentowy
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościautofocus
Tryby pracy autofocusa
  • 1-punktowy/1 punktowy szybki
  • 3-punktowy szybki
  • 5-punktowy
  • punktowy
  • Sytem AF, Ustawienia normalne
  • normalny: 50 cm - nieskończoność (W), 120 cm - nieskończoność (T)
  • makro: 5 cm - nieskończoność (W), 30 cm - nieskończoność (T)
Manual focusbrak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • Auto
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1250
  • Tryb wysokiej czułości: ISO 3200
Balans bieli
  • Auto
  • Światło dzienne
  • Pochmurno
  • Cień
  • Światło halogenowe
  • Ustawienie balansu bieli (+/- 1500 K, krok 150 K, oprócz ustawienia automatycznego)
Efekty
  • czarno-białe
  • sepia
Korekta obrazu
  • naturalny
  • standardowy
  • wyrazisty
Zdjęcia seryjne3 lub 2 kl/s do 7 zdjęć (jakość Standard), do 5 zdjęć (jakość Fine)
Rejestracja filmu
  • format 4:3:{LST
;format 16:9:
  • 848 x 480
;30 kl/s lub 10 kl/s;do zapełnienia karty}
Monitor LCD
  • 2,5-calowy TFT LCD
  • 115 tys. punktów
  • pokrycie około 100% kadru
  • tryby: High Angle, Power LCD
Synchronizacja z lampąn.d.
Lampa błyskowawbudowana, zasięg: 0,5 - 5,4 m (W), 0,5 - 3,3 m (T)
Kontrola błysku
  • Auto
  • Auto z redukcją cz. oczu
  • wymuszona
  • synchronizacja z długimi czasami migawki z redukcją cz. oczu
  • wyłączona
Stopka akcesoriówbrak
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDlinie ułatwiające kompozycję (2 wzory)
Notka dźwiękowabrak
Tryby odtwarzania
  • 9, 25 miniatur
  • kalendarz
  • powiększenie (do 16x)
  • obracanie
  • pokaz slajdów (regulowana prędkość lub ręcznie)
  • odtwarzanie ulubionych
  • skalowanie (wybór liczby pikseli)
  • kadrowanie
  • zabezpieczanie
  • ustawienia drukowania DPOF
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB, wejście DC, wyjście AV
Pilotb.d.
Zasilaniebaterie AA, akumulator AA lub zasilanie sieciowe (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)250 zdjęć wg standardu CIPA
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowametalowa
Wymiary98,5 x 62,3 x 33,1 mm
Waga230 g (z akumulatorem i kartą SD)
Akcesoriadołączone: bateria AA Oxyride (2 szt.), kabel AV, kabel USB, pasek, CD-ROM
OprogramowanieLumix Simple Viewer, ArcSoft PhotoBase, ArcSoft PhotoImpression, ArcSoft Panorama Maker, QuickTime, Adobe Reader, USB Driver
Uwagiprocesor obrazu Venus Engine III, tryb Intelligent ISO Control, nadruk daty na zdjęciu, wykrywanie orientacji
Artykuł na Fotopolis5401


Specyfikacje techniczne:
NazwaPanasonic Lumix DMC-LZ6
Typamatorski cyfrowy aparat kompaktowy
Efektywna rozdzielczość7,2 Mp
Sensor
  • 1/2,5 cala CCD
  • 7,2 Megapikseli efektywnych (7,38 Mp całkowicie)
  • filtr kolorów podstawowych
Pamięć
  • ok. 27 MB wbudowanej
  • karty pamięci SD/SDHC/MMC
Rozdzielczość
  • format 4:3:{LST
;format 3:2:
  • 3072 x 2048
  • 2048 x 1360
;format 16:9:
  • 3072 x 1728
  • 1920 x 1080
}
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.21), DPOF, Motion JPEG (film)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresji
  • Fine
  • Standard
Obiektyw
  • Leica DC Vario
  • 37-222 mm (nominalnie 6,1-36,6 mm), 6x
  • F2.8 (F8.0) - F4.5 (F12.7)
  • 8 elementów w 7 grupach
  • 2 soczewki asferyczne / 3 powierzchnie asferyczne
  • optyczny stabilizator obrazu MEGA O.I.S (2 tryby)
Stabilizacja obrazutak, optyczna MEGA O.I.S (Tryb 1/Tryb 2)
Zoom cyfrowy4x
PrzysłonaF2.8 - F4.5
Migawka
  • 1/2000 - 8 s
  • 15, 30 lub 60 s w trybie Gwieździste niebo
Tryby ekspozycji
  • Program AE
  • Normalny
  • Prosty
  • Makro
  • programy tematyczne:{LST
;Intelligent ISO}
Pomiar światłainteligentny wielosegmentowy
Kompensacja ekspozycji+/-2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościautofocus
Tryby pracy autofocusa
  • 1-punktowy/1 punktowy szybki
  • 3-punktowy szybki
  • 5-punktowy
  • punktowy
  • Sytem AF, Ustawienia normalne
  • normalny: 50 cm - nieskończoność (W), 120 cm - nieskończoność (T)
  • makro: 5 cm - nieskończoność (W), 30 cm - nieskończoność (T)
Manual focusbrak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • Auto
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1250
  • Tryb wysokiej czułości: ISO 3200
Balans bieli
  • Auto
  • Światło dzienne
  • Pochmurno
  • Cień
  • Światło halogenowe
  • Ustawienie balansu bieli (+/- 1500 K, krok 150 K, oprócz ustawienia automatycznego)
Efekty
  • czarno-białe
  • sepia
Korekta obrazu
  • naturalny
  • standardowy
  • wyrazisty
Zdjęcia seryjne3 lub 2 kl/s do 7 zdjęć (jakość Standard), do 5 zdjęć (jakość Fine)
Rejestracja filmu
  • format 4:3:{LST
;format 16:9:
  • 848 x 480
;30 kl/s lub 10 kl/s;do zapełnienia karty}
Monitor LCD
  • 2-calowy TFT LCD
  • 86 tys. punktów
  • pokrycie około 100% kadru
  • tryby: High Angle, Power LCD
Synchronizacja z lampąn.d.
Lampa błyskowawbudowana, zasięg: 0,5 - 5,4 m (W), 0,5 - 3,3 m (T)
Kontrola błysku
  • Auto
  • Auto z redukcją cz. oczu
  • wymuszona
  • synchronizacja z długimi czasami migawki z redukcją cz. oczu
  • wyłączona
Stopka akcesoriówbrak
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDlinie ułatwiające kompozycję (2 wzory)
Notka dźwiękowabrak
Tryby odtwarzania
  • 9, 25 miniatur
  • kalendarz
  • powiększenie (do 16x)
  • obracanie
  • pokaz slajdów (regulowana prędkość lub ręcznie)
  • odtwarzanie ulubionych
  • skalowanie (wybór liczby pikseli)
  • kadrowanie
  • zabezpieczanie
  • ustawienia drukowania DPOF
Samowyzwalacz2 lub 10 s
ZłączaUSB, wejście DC, wyjście video
Pilotb.d.
Zasilaniebaterie AA, akumulator AA lub zasilanie sieciowe (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)260 zdjęć wg standardu CIPA
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowametalowa
Wymiary98,5 x 62,3 x 33,1 mm
Waga226 g (z akumulatorem i kartą SD)
Akcesoriadołączone: bateria AA Oxyride (2 szt.), kabel video, kabel USB, pasek, CD-ROM
OprogramowanieLumix Simple Viewer, ArcSoft PhotoBase, ArcSoft PhotoImpression, ArcSoft Panorama Maker, QuickTime, Adobe Reader, USB Driver
Uwagiprocesor obrazu Venus Engine III, tryb Intelligent ISO Control, nadruk daty na zdjęciu, wykrywanie orientacji
Artykuł na Fotopolis5401

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Fujifilm X-A7 - niedrogi aparat dla vlogera, lub początkującego fotografa
Fujifilm X-A7 - niedrogi aparat dla vlogera, lub początkującego fotografa
Po tym jak Fujifilm w 2018 roku pokazało model X-T100, myśleliśmy, że firma nie będzie już oferować niższych modeli z segmentu “entry level”. Tymczasem otrzymujemy...
12
0
Nikon Z6 Essential Movie - filmowy zestaw pozwalający łatwo wejść w świat zaawansowanych produkcji
Nikon Z6 Essential Movie - filmowy zestaw pozwalający łatwo wejść w świat zaawansowanych produkcji
Nikon przedstawia swój pierwszy zestaw do filmowania aparatem bezlusterkowym, Nikon Z 6. Jak zapewnia producent, to komplet...
1
2
Phase One XT - profesjonalny średni format na miarę naszych czasów?
Phase One XT - profesjonalny średni format na miarę naszych czasów?
Podczas gdy Hasseblad i Fujifilm ścigają się na bezlusterkowce, Phase One proponuje nieco odmienne podejście do tematu mobilnego aparatu średnioformatowego. I z...
19
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)