Panasonic Lumix DMC-FX3 - wyższa czułość w kieszeni

Kolejna z dzisiejszych nowości firmy Panasonic to prostszy, a więc i tańszy kompakt Lumix DMC-FX3. Jest to kieszonkowy aparat wyposażony w stabilizowany obiektyw o 3-krotnym zbliżeniu (35 - 105 mm), matrycę 6 Megapikseli oraz tryb wysokiej czułości operujący w zakresie ISO 800 - 1600.
Panasonic Lumix DMC-FX3

Panasonic przyzwyczaił nas już do tego, że wszystkie swoje aparaty wyposaża w optyczny stabilizator obrazu MEGA O.I.S. Najnowsze Lumixy wyróżniają się od poprzedników innym mechanizmem pozwalającym na wykonanie ostrych zdjęć w trudnych warunkach. Chodzi o zwiększony zakres czułości - w wypadku opisywanego FX3 do ISO 800 - ISO 1600 (ustawienie automatyczne w trybie "wysoka czułość"). Jeśli chodzi o wybór ręczny pozostają nam wartości od ISO 100 do ISO 400.

Aparat przeznaczony jest dla początkujących użytkowników oraz osób, które chcą mieć jakiś kompakt zawsze przy sobie. Oczywiście nie ma tu manualnych trybów ekspozycji, ale jest długa lista trybów tematycznych, od 'portretu', poprzez 'fajerwerki' i 'rozgwieżdżone niebo', po 'zdjęcia podwodne'. Do dyspozycji jest też korekta ekspozycji (rozjaśnienie / przyciemnienie) oraz korekta balansu bieli (ocieplenie / ochłodzenie). Możliwa jest także korekta kolorów lub wprowadzenie efektów wizualnych.

Panasonic Lumix DMC-FX3


Panasonic Lumix DMC-FX3

Lumix DMC-FX3 nie posiada wizjera. Jego funkcję przejął spory, 2,5-calowy wyświetlacz LCD. Matryca o rozdzielczości 6 Megapikseli rejestruje zdjęcia (do dyspozycji trzy proporcje boków, 4:3, 3:2 i 16:9) oraz filmy (640 x 480 lub panoramiczny tryb 848 x 480) w pamięci wbudowanej lub na kartach SD. Orientacyjna cena dla rynku polskiego to 1400 złotych.

NazwaPanasonic Lumix DMC-FX3
Typcyfrowy aparat kompaktowy
Efektywna rozdzielczość6,0 Mp
Sensor
  • 1/2,5 cala CCD
  • 6,37 Mp (6,0 Mp efektywnie)
  • filtr kolorów podstawowych
Pamięć
  • 13,5 MB wbudowanej
  • karty SD/MMC
  • zgodny ze standardem SDHC
Rozdzielczość
  • format 4:3: {LST
;format 3:2:
  • 2816 x 1880
  • 2048 x 1360
;format 16:9:
  • 2816 x 1584
  • 1920 x 1080
}
Formaty zapisu obrazu
  • JPEG (DPOF, Exif 2.2, PictBridge)
  • zdjęcia z dźwiękiem JPEG + QuickTime
  • film: QuickTime MPEG
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiFine/Standard
Obiektyw
  • Leica DC Vario-Elmarit
  • 35 - 105 mm (nominalnie 5,8 - 17,4 mm)
  • zoom: 3 x
  • F2.8 - F5.0
  • 7 elementów w 6 grupach (3 soczewki asferyczne / 3 powierzchnie asferyczne)
  • optyczny stabilizator obrazu MEGA O.I.S. (2 tryby)
Stabilizacja obrazuoptyczna stabilizacja MEGA O.I.S. (tryb 1 / tryb 2)
Zoom cyfrowy
  • 3x
  • "rozszerzony zoom optyczny": do 4,1 x
PrzysłonaF2.8 / F5.6, 2 kroki (W) F5.0 / F10, 2 kroki (T)
Migawka
  • 8-1/2000 s
  • tryb Gwieździste niebo: 15, 30, 60 s
Tryby ekspozycji
  • Normalny
  • Prosty
  • Makro
  • programy tematyczne: {LST
}
Pomiar światławielosegmentowy
Kompensacja ekspozycji+/-2EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketing+/- 1/3 EV do 1 EV, 3 klatki
Metody pomiaru ostrości
  • automatyczny: TTL, do 5 punktów AF
  • makro AF
Tryby pracy autofocusa
  • 1-punktowy/1 punktowy szybki, 3-punktowy szybki, 5-punktowy, punktowy
  • pojedynczy AF, ciągły AF
  • normalny: 50 cm - nieskończoność
  • makro: 5 cm - nieskończoność (W), 30 cm - nieskończoność (T)
Manual focusbrak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
Czułość
  • Auto
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800-1600 (tryb Wysoka czułość)
Balans bieli
  • Auto
  • definiowany ręcznie (krok 150K, +/- 1500K)
  • ustawienia zdefiniowane: {LST
}
Efekty
  • barwy zimne
  • barwy ciepłe
  • czarno-białe
  • sepia
Korekta obrazu
  • obraz naturalny
  • obraz standardowy
  • obraz czysty
Zdjęcia seryjne
  • 3 kl/s lub 2 kl/s
  • do 8 zdjęć (Standard) lub do 6 zdjęć (Fine) w serii
Rejestracja filmu
  • format 4:3: {LST
;format 16:9:
  • 848 x 480, 30 kl/s lub 10 kl/s
;czas nagrywania do 2GB zapisanych na karcie}
Monitor LCD
  • 2,5 cala TFT LCD
  • 115 tys. punktów
  • pole widzenia ok. 100%
  • tryby: Power LCD, High Angle
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowawbudowana: zasięg: 0,3 - 4,0 m (W), 0,3 - 2,2 m (T)
Kontrola błysku
  • Auto
  • włączona
  • wyłączona
  • synchronizacja z długimi czasami
  • redukcja efektu czerwonych oczu
  • synchronizacja z długimi czasami z redukcją czerwonych oczu
Stopka akcesoriówbrak
Matówkan.d.
Lustron.d.
Wizjerbrak
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowatak, do 5 s, możliwość dogrania dźwięku do zdjęcia do 10 s
Tryby odtwarzania
  • miniatury 9/25
  • powiększenie: 1x, 4x, 8x, 16x
  • obracanie (poza RAW)
  • pokaz slajdów (regulowana prędkość lub ręczne sterowanie)
  • odtwarzanie ulobionych
  • edycja: skalowanie, kadrowanie, zabezpieczenie, ustawienia DPOF
Samowyzwalacztak, 2 s lub 10 s
Złącza
  • USB
  • wejście zasilania DC
  • wyjście AV (NTSC/PAL)
Pilotb.d.
Zasilanieakumulator litowo-jonowy (3,7V, 1150 mAh) lub zasilanie sieciowe (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)320 zdjęć (wg CIPA)
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowab.d.
Wymiary94,1 x 51,1 x 24,2 mm
Waga125 g (153 g z akumulatorem i kartą SD)
Akcesoriaw zestawie:
  • ładowarka do akumulatora
  • akumulator
  • pokrywka na obiektyw
  • kabel AV
  • kabel USB
  • kabel AC
  • pasek
  • CD-ROM z oprogramowaniemkarta pamięci SD 16MB
Oprogramowanie
  • LUMIX Simple Viewer
  • ArcSoft PhotoImpression
  • ArcSoft PhotoBase
  • ArcSoft Panorama Maker
Uwagijęz. polski w menu, histogram, linie ułatwiające kompozycję, wykrywanie orientacji aparatu, animacja poklatkowa, data podróży i ustawienia czasu na świecie
Artykuł na Fotopolis4612
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0