Fujifilm FinePix S5600 Zoom - reaktywacja

Dzisiaj koncern Fujifilm zaprezentował nowy zaawansowany kompakt cyfrowy, FinePix S5600 Zoom. Jest on następcą doskonałego S5500. Oprócz większej rozdzielczości sensora Super CCD HR, S5600 oferuje także nową funkcję stabilizacji obrazu, Anti Blur.
W nowym modelu zastosowano przetwornik Super CCD HR piątej generacji, który jest własną konstrukcją Fujifilm. Przypomnijmy, że w poprzedniku, modelu S5500 zastosowana była tradycyjna matryca CCD. Wielu specjalistów, w tym nasza redakcja, zastanawiało się nad przyszłością tej technologii. Zupełnie niepotrzebnie. Jak widać koncern Fujifilm powrócił do swoich autorskich rozwiązań i w S5600 pracuje matryca o efektywnej rozdzielczości 5.1 megapiksela.

Fujifilm FinePix S5600 Zoom

Zastosowana matryca pozwoliła na podniesienie ekwiwalentu czułości, który teraz wynosi aż ISO 1600. Na ile udało się opanować szumy pokażą testy aparatu. Z pewnością swoją rolę odgrywa tutaj także nowy system przetwarzania obrazu o nazwie Fujifilm Real Photo Technology, który znany jest już z modeli FinePix F10 i Z1 zaprezentowanych na początku roku.

Oprócz wysokiej czułości robienie zdjęć przy słabym świetle wspomaga system Anti Blur, który według zapewnień producenta redukuje nie tylko rozmazanie obrazu spowodowane ruchem ręki fotografującego, ale także "fotografowanego obiektu". Fujifilm twierdzi, że ten system jest bardziej efektywny niż tradycyjne systemy redukcji wstrząsów. Na razie musimy wierzyć zapewnieniom producenta, który nie ujawnił więcej szczegółów na temat swojego rozwiązania. Redukcja wstrząsów po woli staje się standardem w kompaktach z 10-krotnym zoomem.

Fujifilm FinePix S5600 Zoom

Zastosowany w S5600 obiektyw Fujinon, to nieco inna konstrukcja niż ta w S5500. Nieco inny przedział ekwiwalentu ogniskowych, który teraz wynosi 38-380 mm (było 37-370) i gorsze światło F3.2-F3.5 (było F2.8-F3.1) prawdopodobnie nie ucieszą potencjalnych użytkowników. Jednak na obiektyw nadal można założyć typowe filtry o średnicy 55mm.

ekran LCD o przekątnej 1.8 cala

Kolejną zmianą w stosunku do poprzednika jest większy ekran LCD, który teraz ma przekątną 1.8 cala. Bardziej rozbudowany został system pomiaru ekspozycji, który teraz korzysta z 256 pól. Kolejne różnice dotyczą programów tematycznych, w których wprowadzono kilka zmian.

Bez zmian pozostał elektroniczny wizjer i zasilanie za pomocą baterii "paluszków". Nowy model jest za to większy i cięższy od poprzednika i jak pokazują fotografie obudowa zachowała doskonałą funkcjonalność i jakość wykonania.

Nowy model będzie dostępny w sklepach od września tego roku. W Stanach Zjednoczonych będzie oznaczony numerem S5200.

Dane techniczne:
NazwaFujifilm FinePix S5600 Zoom
Typzaawansowany kompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość5,1 Mp
Sensor1/2.5 cala Super CCD HR, 5.2 megapikseli (5.1 efektywnie)
PamięćxD-Picture Card, karta 16MB w zestawie
Rozdzielczość
  • 2592 x 1936
  • 2592 x 1728 (3:2)
  • 2272 x 1704
  • 1600 x 1200
  • 640 x 480
Formaty zapisu obrazufoto: JPEG (Exif 2.2), RAW, film: AVI Motion JPEG
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjiJPEG/RAW
Obiektyw
  • Fujinon 10x zoom optyczny
  • 38-380 mm (ekwiwalent 35mm)
  • F3.2 - F3.5
Stabilizacja obrazutak
Zoom cyfrowyb.d.
PrzysłonaF3.2-F3.5 do F11 (T)
Migawka30 s - 1/4000 s
Tryby pracyfoto/film
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • priorytet przysłony
  • priorytet migawki
  • manual
  • sceny: Portret, Krajobraz, Noc, Światło naturalne, Bez poruszenia)
Pomiar światła
  • 256-strefowy multi TTL
  • punktowy
  • uśredniony
Kompensacja ekspozycji+/- 2 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingb.d.
Metody pomiaru ostrości
Tryby pracy autofocusatryby pracy: AF center, AF multi, AF area
Manual focustak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto, ISO 80 / 100 / 200 / 400 / 800 / 1600
Balans bieli
  • Auto
  • Fine
  • cień
  • jarzeniowe dzienne
  • jarzeniowe ciepłe białe
  • jarzeniowe zimne białe
  • światło żarowe
  • ręczny
Efektyzdjęcia czarno-białe, nasycone (Chrome), standardowe (Standard)
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjnetak
Rejestracja filmu
  • 640 x 480 30 kl/s
  • 320 x 240 30 kl/s
  • dźwięk
Monitor LCD1.8 cala TFT LCD, 115 000 punktów
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • wbudowana (typu pop-up)
  • zasięg: 30 cm - 4 m (W), 80 cm - 4 m (T)
  • tryby pracy: Auto, redukcja cz. o., wymuszona, osłabiona
  • długa synchronizacja
  • redukcja cz. o. + długa synchr.
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówbrak
Matówkab.d.
Lustrob.d.
Wizjerelektroniczny (EVF), 115,000 punktów
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 s
Złącza
  • USB
  • wyj. AV (NTSC/PAL)
  • wej. zasilania DC
Pilotb.d.
Zasilanie4 x AA (rekomendowane akumulatorki Ni-MH), zasilacz (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywutak
Obudowaplastik
Wymiary114 x 85 x 112 mm
Waga370 g (bez baterii)
Akcesoriab.d.
Oprogramowanieb.d.
Uwagifunkcja Anti Blur
Artykuł na Fotopolis3217


 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
18
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0