Fujifilm FinePix S5500 Zoom - dla reporterów?

Kolejna z lipcowych premier Fujifilm, FinePix S5500 Zoom, to model dla zaawansowanych amatorów dysponujących ograniczonym budżetem. Większa niż u poprzednika matryca 4.0 pikseli i tryb zdjęć seryjnych pozwala na wykorzystanie aparatu do poważniejszych zadań.
Kolejna z lipcowych premier Fujifilm, FinePix S5500 Zoom, to model dla zaawansowanych amatorów dysponujących ograniczonym budżetem. Większa niż u poprzednika matryca 4.0 pikseli i tryb zdjęć seryjnych pozwala na wykorzystanie aparatu do poważniejszych zadań.



FinePix S5500 to następca wielce udanego modelu S5000, który jednak nie mógł rozwinąć skrzydeł ze względu na stosunkową mała rozdzielczość matrycy. Nowy model otrzymał już sensor o rozdzielczości 4.0 miliona pikseli. Jednak, w przeciwieństwie do poprzednika wyposażonego w matrycę Fujifilm SuperCCD HR, w S5500 znajdziemy tradycyjną konstrukcję CCD. Czyżby japoński koncern odchodził od swojej sztandarowej technologii?

Całe szczęście bez zmian pozostał doskonały obiektyw Fujinon o ekwiwalencie ogniskowych 37-370 mm, co jak łatwo obliczyć, daje 10-krotny zoom optyczny. Minimalne wartości przysłony to F2.8-F3.1 w zależności od wybranej ogniskowej. W ergonomia S5000 była bardzo chwalona i dlatego producent postanowił zachować czarną obudowę przypominającą funkcjonalnością lustrzankę.

Poza nową matrycą zmiany są raczej kosmetyczne. Dodano możliwość nagrywania filmu w formacie VGA (640x480 lub 320x240) z prędkością 30 kl/s, ręczny dobór balansu bieli oraz wyświetlanie histogramu. Zarówno ekran LCD, jak i elektroniczny wizjer pokazują teraz 100% kadru, co jest wyraźnie ukłonem w stronę pół-profesjonalnych użytkowników.

Fujifilm kieruje swój produkt przede wszystkim do użytkowników, których kompaktowe cyfrówki nie dawały sobie rady z zdjęciami akcji, a nie było ich stać na szybkie cyfrowe lustrzanki z wymiennymi obiektywami. Dzięki 10-krotnemu zoomowi i zdjęciom seryjnym o szybkości 3 kl/s (do trzech ujęć, z opcją zapisania ostatnich trzech w dłuższej serii) lub 1.6 kl/s (aż do 40 zdjęć) znacznie łatwiej będzie wykonać udane zdjęcie na imprezach sportowych. Ciekawe czy ambicjom producenta dorównuje szybkość układu pomiaru światła i automatycznego ustawiania ostrości. Cóż, o tym przekonamy się gdy aparat trafi w nasze ręce do testów.

Wymieńmy najważniejsze właściwości: praca w trybach automatycznych, tematycznych, półmanualonych i manualnych; szeroki zakres czasów ekspozycji (15 - 1/2000 sek.); 3 tryby pomiaru światła; pomiar ostrości automatyczny (obszarowy lub centralny) oraz ustawienie ręczne; czułość w zakresie ISO 64 - 400; lampa pracująca w 6 trybach. Oczywiście nowy model obsługuje standard bezpośredniego wydruku PictBridge, a zdjęcia zapisywane są na kartach xD-Picture Card. Producent pozostał też przy zasilaniu za pomocą czterech baterii lub akumulatorków w rozmiarze AA. Miejmy nadzieję, że takie zasilanie wytrzyma poprawione osiągi aparatu.

Aparat dostępny będzie w sprzedaży od września 2004.

Fujifilm FinePix S5500 Zoom - zdjęcia produktu i specyfikacja techniczna






NazwaFujifilm FinePix S5500 Zoom
TypZaawansowany kompakt cyfrowy
Efektywna rozdzielczość4,0 Mp
Sensor1/2.7 cala CCD, 4.23 Megapikseli (4.0 Mp efektywnych)
PamięćxD-Picture Card, 16MB xD w zestawie
Rozdzielczość2272 x 1704, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuCCD-RAW, JPEG (Exif 2.2), Film: AVI (Motion JPEG)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
ObiektywFujinon 10x, 37-370mm (ekwiwalent 35mm), F2.8 - F3.1
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowyb.d.
PrzysłonaF2.8 - F8 (szeroki kąt) / F3.1 - F9 (tele) co 1/3EV
MigawkaAuto: 1/4 - 1/2000 sek., Manual: 15 - 1/2000 sek.
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • (P) Program AE
  • (A) Priorytet przysłony
  • (S) Priorytet migawki
  • (M) Manual
  • Scenki (Portret, Krajobraz, Sport, Noc)
  • Film
Pomiar światła64-strefowy multi TTL / punktowy / uśredniony
Kompensacja ekspozycjib.d.
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrości
  • Pomiar automatyczny / Manual
  • Pojedynczy AF / ciągły AF
  • Strefowy AF / Centralny AF
  • Lampa doświetlająca pomiar ostrości
Tryby pracy autofocusaNormal: od 90cm, Makro: 10cm - 2m (dla szerokiego kąta)
Manual focusTak
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćAuto (ISO 64-320) / ISO 64 / 100 / 200 / 400
Balans bieli
  • Auto
  • słońce
  • cień
  • jarzeniowe dzienne
  • jarzeniowe ciepłe białe
  • jarzeniowe zimne białe
  • światło żarowe
  • balans ręczny
EfektyCzarno-białe, Chroma (wyższe nasycenie), Standard
Korekta obrazuCzarno-białe, Chroma (nasycone)
Zdjęcia seryjne
  • Top 3 (pierwsze 3): 3 kl/sek. do 3 ujęć w serii
  • Final 3 (ostatnie 3): 3 kl/sek. do 3 ujęć na koniec serii
  • Długa seria: 1.6 kl/sek. do 40 ujęć w serii
Rejestracja filmu640 x 480 lub 320 x 240, 30 kl/sek. z dźwiękiem
Monitor LCD1.5 cala TFT LCD, 115,000 punktów, 100% krycia
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • Wbudowana, automatyka z sensorem kontroli błysku
  • tryby: Auto, redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona, długa synchronizacja, redukcja cz. o. + długa synchronizacja
  • zasięg: 0.3 - 4.5m (szeroki kąt), 0.6 - 4.0m (tele)
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerElektroniczny, 0.33 cala TFT, 115,000 punktów, 100% krycia
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowaDo 30 sek. (WAV)
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz2 lub 10 sek.
ZłączaUSB, Video out, DC-IN
Pilotb.d.
Zasilanie4 x AA (baterie alkaliczne w zestawie) lub sieciowe (opcjonalny zasilacz 5C AC)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary112.7 x 81.1 x 79.3mm
Waga337g (bez baterii i nośnika)
AkcesoriaBaterie, ładowarka, 16MB xD, kable, pierscien (AR-FX5A), CD-ROM
OprogramowanieFinePix Viewer, ImageMixer VCD2, RAW File Converter LE
Artykuł na Fotopolis2144
Komentarze
Polecane artykuły
SanDisk Extreme Portable SSD - test dysku SSD
18 Sty 2019
Wytrzymały, pojemny i szybki a do tego naprawdę mały. Najnowszy dysk przenośny SSD SanDisk to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Sprawdziliśmy, jak spisuje się w praktyce!
0
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF - zdjęcia przykładowe
8 Sty 2019
Zaawansowana optyka z wyrazistym i kontrastowym obrazem oraz ultraszybki autofokus współpracujący z systemem Sony Fast Hybrid AF - to główne cechy Tokiny FíRIN 20 mm f/2 FE AF. Zobaczcie, jak stałka poradziła sobie w praktyce.
0
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu
31 Gru 2018
Dziś sprawdzamy czy druga odsłona Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 to krok w dobrą stronę i faktyczny konkurent systemowych odpowiedników. Producent zapewnia, ze zmiany są zauważalne, a my przyglądamy się im bliżej.
1
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2 - zdjęcia przykładowe
21 Gru 2018
Po 4 latach Tamron pokazał aktualizację obiektywu 15-30 mm, który szczególnie spodobać może się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację, w tej samej cenie co wcześniej. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.
0
zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!