Grand Prix Fotofestiwal 2017: Wojciech Grzędziński, „Reminescencje“

Grand Prix Fotofestiwal 2017: Wojciech Grzędziński, „Reminescencje“

Co roku w Grand Prix Fotofestiwal nagradzani są artyści o wyjątkowej osobowości i śmiałych wizjach. Postanowiliśmy więc przybliżyć Wam projekty każdego z tegorocznych finalistów. Dziś przyglądamy się projektowi „Reminescencje“, polskiego fotografa Wojciecha Grzędzińskiego.

Konkurs Grand Prix Fotofestiwal jest już nieodłącznym wydarzeniem związanym z łódzkim Fotofestiwalem, w którym co roku prezentowane są wyjątkowe projekty nieszablonowych artystów.

Tradycyjnie już spośród zakwalifikowanych fotografów jury wybierze jednego zwycięzcę i dziewięciu finalistów. Laureat nagrody głównej otrzyma 10 000 zł, a prace wszystkich finalistów będzie można zobaczyć podczas tegorocznej edycji Fotofestiwalu (czerwiec 2017 rok).

Do ścisłego finału zostało wybranych 10 projektów. Jako kolejny prezentujemy cykl Reminescencje, znanego i cenionego polskiego fotoreportera i dokumentalisty Wojciecha Grzędzińskiego.

Pamięć – zawsze zaskakuje mnie jak działa. Te same perfumy na skórze tej samej kobiety. Zapach po latach przywołujący stopklatki przeżyć. Ciężarówka przejeżdżająca w słoneczny dzień. Smród rozkładających się trupów... Widziałem.

Zamykam oczy. Od dzieciństwa śnię podobnie, w kolorze. Mikstura zdarzeń, w których zawsze jestem bez wyjścia i muszę walczyć. Czasami atakują mnie węże, czasem celuję w napastnika. Z całej siły ściągam spust. Nie mam siły, żeby go poruszyć. Napastnik się zbliża. Zabija. Po chwili jestem znów w tej samej sytuacji. Czarny pies wiernie podążający za nogą. Zawsze pół kroku za swym Panem. Depresja. Czeka aż tylko się położę.

Wojciech Grzędziński - fotoreporter, mieszkający w Warszawie. Laureat konkursów fotograficznych World Press Photo, Visa D’Or, NPPA, Sony World Photography Awards, Zdjęcie Roku BZWBK Press Photo. W latach 2011-2015 szef zespołu fotografów i fotograf osobisty Prezydenta RP. W fotografii interesuje się człowiekiem i emocjami. Fotografował w strefach konfliktów zbrojnych. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
Komentarze
Polecane artykuły
Holga Printer - tania drukarka do instaksów, która nie potrzebuje zasilania
16 Paź 2018
Chyba trudno o osobę, której nie świecą się oczy na widok zdjęć natychmiastowych. W dobie smartfonów, coraz większą popularnością cieszą się drukarki, które pozwalają w ten sposób drukować zdjęcia z telefonu. Zwykle jednak nie należą one do tanich.
0
TourBox to niedroga konsola, która usprawni pracę w programach graficznych
16 Paź 2018
Choć może to brzmieć niewiarygodnie, często fotografowie spędzają znacznie więcej czasu na obróbce niż samym wykonywaniu zdjęć. Nic dziwnego, że wciąż powstają rozwiązania, które mają ten proces przyspieszyć. Twórcy konsoli TourBox obrali przy tym bardzo ciekawy kierunek.
0
Zeiss Batis 40 mm f/2 Close Focus - znamy polską cenę i dostępność
16 Paź 2018
Zeiss Batis 40 mm f / 2 CF to już piąty obiektyw z tej serii do pełnoklatkowych aparatów Sony. Kompaktowy odporny na warunki pogodowe, minimalistyczny design z charakterystycznym wbudowanym wyświetlaczem OLED oraz ponadprzeciętna optyka, uniwersalna ogniskowa i krótka minimalna odległość ostrzenia mają sprawić, że znajdzie się dla niego miejsce w arsenale wielu fotografów.
0
„Zbrodnia“ to pierwsza w Polsce indywidualna wystawa prac Mac'a Adamsa
16 Paź 2018
Już 25 października w przestrzeniach Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie odbędzie się wernisaż fotografii Maca Adamsa. „Zbrodnia“ to „sytuacje niejednoznaczne i równocześnie niepokojące, zdjęcia manipulujące percepcją widza“.
0