A day in the life of Africa

28 lutego 2002 ponad setka czołowych fotoreporterów reprezentujących 21 krajów weźmie udział w jednym z największch projektów fotograficznych jakie kiedykolwiek podjęto.
28 lutego 2002 ponad setka czołowych fotoreporterów reprezentujących 21 krajów weźmie udział w największym projekcie fotograficznym jaki kiedykolwiek podjęto: przemierzą 53 państwa, aby uchwycić życie całego kontynentu afrykańskiego w ciągu jednego dnia. Najlepsze zdjęcia złożą się na album "A Day in the Life of Africa", stronę internetową oraz wystawę, która będzie próbą najszerszego spojrzenia na Afrykę. Cały dochód zostanie przeznaczony na program edukacyjny o AIDS.

"Projekt ten będzie sławieniem życia w Afryce, a jednocześnie przyczyni się do jego ratowania," mówi David Cohen, szef przedsięwzięcia. "Ponad 25 milionów mężczyzn, kobiet i dzieci jest zarażonych wirusem HIV i co minutę dochodzi do dwóch nowych zakażeń". Cohen, który nadzorował 11 edycji programu "Day in the Life" podkreśla, że "tworzymy projekt od 20 lat, tworząc archiwum kultur świata, ale nasz główny cel to zwrócenie uwagi opinii publicznej na zagrożony kontynent."

Fotograficy zanim wyruszą do miejsc przeznaczenia w Afryce, spotkają się w kwaterze głównej organizatora w Paryżu. Wśród obecnych ekip fotograficznych znajdzie się przeszło tuzin laureatów Pulitzer Prize i World Press Photo oraz 20 członków słynnych agencji Magnum i Group VII. Będą także Afrykanie i Afro-Amerykanie. Cała 100-osobowa ekipa zostanie wyposażona w aparaty Olympys E-20N i C-4040 (Olympus jest jednym ze sponsorów - TG), a książka, która powstanie będzie pierwszym dużym wydawnictwem fotograficznym zawierającym w większości cyfrowe obrazy.

Zainteresowani wezmą także udział w sesjach treningowych (w Nowym Jorku, Paryżu i Johanesburgu), które pozwolą im zapoznać się ze sprzętem zanim wyruszą we właściwą podróż.

Między Kairem a Przylądkiem Dobrej Nadziei żyję miliard ludzi i przeszło 800 oddzielnych grup etnicznych. Niewiarygodna różnorodność i kontrasty uczynią "A day in the Life of Africa" najsilniej przemawiającym dokumentem wizualnym 2002 roku. Autorzy wyruszą do miejsc docelowych od bezludnych terenów w Tanzanii po wypełnione ludźmi bazary Dakaru, od wilgotnych dżungli w Kongu do pozbawionej wody Sahary. Odwiedzając domy, szkoły i miejsca pracy wzdłuż i wszerz kontynentu stworzą wiarygodny obraz prawdziwego życia Afryki uchwyconego w jednym dniu. Tylko najlepsze fotografie - około 250 z 50000 lub więcej - zostaną włączone do wystawy i książki.

Od 20 lat albumy z serii "Day in the Life" przybliżają ludziom kultury świata. 13 tytułów, wśród których znaleźć można "Dzień z życia... Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji i Japonii" sprzedano w łącznym nakładzie 2.5 miliona egzemplarzy. "Dzień z życia Afryki" powstanie pod przewodnictwem Davida Cohena i Lee Libermana, który piastuje także funkcję prezesa fundacji na rzecz edukacji o AIDS.

"A Day..." zostanie wydana w USA i Kanadzie 1 listopada 2002 przez Publishers Group West, największego niezależnego wydawcy i dystrybutora w Ameryce Północnej natomiast w krajach frankofońskich przez Editions Filipacchi. Książka zostanie także wydana w Południowej Afryce, wielkiej Brytanii i Australii. Będzie zawierać wstęp autorstwa Nelsona Mandeli, byłego prezydenta RPA i laureata Pokojowej Nagrody Nobla.

Wszystkie dochody z publikacji zostaną przeznaczone na fundusz edukacji o AIDS w Afryce.
Program zostanie stworzony przy współpracy The Harvard Aids Institute, słynną południowo afrykańską fundację Soul City oraz John Hopkins\' Center for Communication Programs. Fundusz będzie administrowany przez Tides Foundation.


--------------------------------------------------------------------------------

A Day in the Life of Africa is made possible by generous grants from: Pfizer, Olympus, Anheuser-Busch and ChevronTexaco.
A Day in the Life of Africa\'s technology partner is Apple.
A Day in the Life of Africa\'s hotel partner is Le Meridien.
Crucial support for A Day in the Life of Africa is provided by Lexar Media, The World Bank Group, Eskom, South African Airways and Air France.
Additional support is provided by RFI-Radio France Internationale and CFI-Canal France International.
Venture funding was provided by LJCB Investments of Melbourne, Australia.

A Day in the Life is a registered trademark of HarperCollins Publishers, and it is used with their generous permission.

Oryginalna informacja prasowa na amerykańskiej stronie Olympusa.
Komentarze
Polecane artykuły
Konsumpcja, jako narzędzie kontroli społecznej na zdjęciach Clemensa Aschera
17 Sty 2019
"Modernist Lunchbreak” jest realizacją mojego większego pragnienia stworzenia równoległego świata. Podobnego do naszego, ale bardziej stylizowanego; świata, w którym uwypuklam pewne zjawiska - mówi nam o swoim projekcie austriacki fotograf.
0
Zobacz 25 zdjęć, które walczą o Nagrodę Publiczności konkursu Wildlife Photographer of the Year 2018
16 Sty 2019
Miłośnicy fotografii przyrodniczej z całego świata mogą już oddawać głosy na swoją ulubioną fotografię konkursu Wildlife Photographer of the Year 2018.
2
Oto dlaczego warto zaufać zawodowcom. Wyniki The Best Wedding Photos Of 2018: Fearless Awards
14 Sty 2019
Poznaliśmy wyniki The Best Wedding Photos Of 2018: Fearless Awards. Wyselekcjonowana galeria 50 zdjęć prezentuje to, co najlepsze w fotografii ślubnej: uchwycone emocje i wyczucie momentu. „Twoje zdjęcia powinny być równie nieustraszone jak Twoja miłość“ - zaznaczają organizatorzy Fearless Awards.
0
Opowiedzieć muzykę zdjęciami - rozmowa z Witkiem Orskim
9 Sty 2019
Dzięki technologicznemu partnerstwu BMW i Canon, powstały niezwykłe wizualizacje, ściśle współgrające z muzyką symfoniczną i prezentowane w najlepszych przestrzeniach koncertowych w Polsce. O genezę tego mariażu pytamy ich autora, Witka Orskiego.
0