Fotograficzny flash mob w Katowicach

Kilka dni temu informowaliśmy o planowanym flash mobie na dworcu PKP w Katowicach. Akcja miała być protestem przeciwko wprowadzonemu zakazowi fotografowania. Zarząd dworca usunął tabliczki jeszcze przed piątkowym popołudniem, więc kilkadziesiąt zgromadzonych osób mogło w pełni legalnie wyciągnąć aparaty i zrobić zdjęcie.
fot. Marek Arciszewski

O zakazie fotografowania na katowickim dworcu i planowanym flash mobie napisaliśmy w czwartek. Informacja o całej sprawie przetoczyła się przez fotograficzne fora dyskusyjne i niektóre media. W efekcie, w piątkowe popołudnie pod dworcowymi kasami zgromadziło się kilkadziesiąt osób. Uczestnicy happeningu mogli się bez przeszkód sfotografować, gdyż tabliczki z symbolem przekreślonego aparatu zostały zdjęte już wcześniej. To dobrze, że zarząd dworca wycofał się z absurdalnej decyzji. Źle, że w ogóle komuś taki zakaz przyszedł do głowy, a wycofanie nastąpiło pod presją mediów i społeczności amatorów fotografii.

Więcej zdjęć z dworcowego flash moba można znaleźć na naszym forum. oraz na forum Pentax. Poniżej film zrobiony przez jednego z naszych czytelników, Jacka Lidwina:

Dziękujemy wszystkim, którzy nadesłali do nas swoje materiały z tego wydarzenia. Szczególne podziękowania dla: Marka Arciszewskiego, Przemysława Charatynowicza, Łukasza Smoły i Jacka Lidwina.
1
1
0
0