Portret Zbiorowy Polaków

Fotograficzny projekt Portret Zbiorowy Polaków ma na celu uwiecznienie emocji na twarzach ludzi oglądających transmisję telewizyjną papieskiej pielgrzymki 16 sierpnia 2002. Do udziału w przedsięwzięciu zaproszeni są zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy.
Przyjazd papieża 16 sierpnia 2002 stwarza wyjątkową okazję - miliony ludzi w całej Polsce będą w tym samym czasie robić tą samą czynność - oglądać telewizyjną transmisję z wizyty. Organizatorzy projektu pragną uwiecznić emocje na twarzach ludzi patrzących się w ekran telewizora, zarejstrować reakcję na przekaz telewizyjny, który jest zazwyczaj jednostronny.

Koncepcja realizacji tego projektu zrodziła się w historycznym momencie pierwszego przyjazdu papieża do Polski. Dopiero jednak dziś m. in. dostępność aparatów fotograficznych, kamer i Internetu sprawia, że może ona zostać zrealizowana na naprawdę ogólnopolską skalę.

Organizatorzy projektu chcą postawić wezwanie przed profesjonalistami i amatorami fotografii - zapraszają ich do odpowiedzi na pytania: kim są ludzie, którzy przed telewizorami uczestniczyć będą w tym wydarzeniu? Jakie towarzyszą im emocje? Jak wygląda zbiorowy portret Polski w tym dniu?
Dotychczas udział w akcji zapowiedzieli: Andrzej Janaszewski, Sławomir Idziak, Michał Silski, Krzysztof Tchórzewski, Andrzej Adamczak, Juliusz Donajski, Piotr Mikucki, Tomek Wert, Krzysztof Wojciechowski, Mariusz Front, Bogdan Dziworski...


Zebrane zdjęcia posłużą do zrealizowania albumu internetowego, a w miarę zainteresowania i możliwości także publikacji drukowanej. Z materiałów filmowych i wideo zostanie zmontowany film, na którym słysząc dźwięk telewizyjnej transmisji, będzie można oglądać telewidzów - samych siebie - świadków papieskiej wizyty.

Nadesłane fotografie i filmy posłużą też do zrealizowania multimedialnej instalacji, którą będziemy starali się udostępnić widzom w całej Polsce w galeriach, muzeach i innych miejscach. Wokół monitorów z zarejestrowaną transmisją telewizyjną rozmieszczone zostaną niezliczone monitory pokazujące telewidzów w ich mieszkaniach. W tej realizacji szczególnie zależy nam na rejestracjach obejmujących cały czas trwania sprawozdania telewizyjnego (uruchomiona tuż przed rozpoczęciem transmisji kamera powinna zarejestrować siedzących przed telewizorami telewidzów przez całą transmisję).

Żeby zgłosić swoje uczestnictwo w projekcie, należy zapoznać się z regulaminem i wypełnić kartę zgłoszeniową , znajdującą się na stronie internetowej projektu
REGULAMIN
KARTA ZGŁOSZENIOWA

Prace należy nadsyłać na adres:
CINEMA
Portret Zbiorowy Polaków
ul. Chełmska 21, budynek 4
00-724 Warszawa
Spośród pierwszych 100 osób, które nadeślą zgłoszenie do udziału w akcji oraz bezzwłocznie po transmisji nadeślą zarejestrowany materiał, rozlosowane zostaną 3 roczne prenumeraty miesięcznika CINEMA.

W związku z tym, że Fotopolis objął projekt patronatem medialnym, na naszych stronach będą publikowane informacje o wszelkich wydarzeniach oraz fotografie zrobione widzom transmisji papieskiej pielgrzymki.
Komentarze
Polecane artykuły
“Prace artystów takich jak on są bardzo potrzebne”. Poznaliśmy zwycięzcę Sony World Photography Awards 2019
17 Kwi 2019
Podczas dzisiejszej gali finałowej konkursu SWPA 2018 poznaliśmy laureatów sekcji profesjonalnej oraz zwycięzcę tytułu Fotografa Roku. Tym razem otrzymał go włoski fotoreporter Federico Borella. Zobaczcie nagrodzone prace.
3
Szymon Brodziak uznany najlepszym twórcą fotografii czarno-białej na świecie w konkursie One Eyeland
17 Kwi 2019
Fotograf z Polski zdobył główna nagrodę w konkursie fotografii czarno-białej, organizowanym przez platformę One Eyeland, zrzeszającą zawodowych fotografów z całego świata.
1
Fotograficzne Nagrody Pulitzera 2019
17 Kwi 2019
Za nami kolejne rozdanie Nagród Pulitzera. W kategoriach Feature Photography i Breaking News Photography to prestiżowe wyróżnienie otrzymali Lorenzo Tugnoli z The Washington Post oraz redakcja Reuters.
1
„Bez taryfy ulgowej” - o pracy ze średnim formatem w fotografii podróżniczej rozmawiamy z Jackiem Boneckim
13 Kwi 2019
Jak postrzega zmiany w branży z perspektywy 50-latka? Dlaczego do pracy w terenie zabiera średni format i czemu mimo to fotografuje w JPEG-ach? O aparatach, sztuce patrzenia i radzeniu sobie z ograniczeniami, w dniu jego 50. urodzin rozmawiamy z Jackiem Boneckim.
4