Portret Zbiorowy Polaków

Fotograficzny projekt Portret Zbiorowy Polaków ma na celu uwiecznienie emocji na twarzach ludzi oglądających transmisję telewizyjną papieskiej pielgrzymki 16 sierpnia 2002. Do udziału w przedsięwzięciu zaproszeni są zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy.
Przyjazd papieża 16 sierpnia 2002 stwarza wyjątkową okazję - miliony ludzi w całej Polsce będą w tym samym czasie robić tą samą czynność - oglądać telewizyjną transmisję z wizyty. Organizatorzy projektu pragną uwiecznić emocje na twarzach ludzi patrzących się w ekran telewizora, zarejstrować reakcję na przekaz telewizyjny, który jest zazwyczaj jednostronny.

Koncepcja realizacji tego projektu zrodziła się w historycznym momencie pierwszego przyjazdu papieża do Polski. Dopiero jednak dziś m. in. dostępność aparatów fotograficznych, kamer i Internetu sprawia, że może ona zostać zrealizowana na naprawdę ogólnopolską skalę.

Organizatorzy projektu chcą postawić wezwanie przed profesjonalistami i amatorami fotografii - zapraszają ich do odpowiedzi na pytania: kim są ludzie, którzy przed telewizorami uczestniczyć będą w tym wydarzeniu? Jakie towarzyszą im emocje? Jak wygląda zbiorowy portret Polski w tym dniu?
Dotychczas udział w akcji zapowiedzieli: Andrzej Janaszewski, Sławomir Idziak, Michał Silski, Krzysztof Tchórzewski, Andrzej Adamczak, Juliusz Donajski, Piotr Mikucki, Tomek Wert, Krzysztof Wojciechowski, Mariusz Front, Bogdan Dziworski...


Zebrane zdjęcia posłużą do zrealizowania albumu internetowego, a w miarę zainteresowania i możliwości także publikacji drukowanej. Z materiałów filmowych i wideo zostanie zmontowany film, na którym słysząc dźwięk telewizyjnej transmisji, będzie można oglądać telewidzów - samych siebie - świadków papieskiej wizyty.

Nadesłane fotografie i filmy posłużą też do zrealizowania multimedialnej instalacji, którą będziemy starali się udostępnić widzom w całej Polsce w galeriach, muzeach i innych miejscach. Wokół monitorów z zarejestrowaną transmisją telewizyjną rozmieszczone zostaną niezliczone monitory pokazujące telewidzów w ich mieszkaniach. W tej realizacji szczególnie zależy nam na rejestracjach obejmujących cały czas trwania sprawozdania telewizyjnego (uruchomiona tuż przed rozpoczęciem transmisji kamera powinna zarejestrować siedzących przed telewizorami telewidzów przez całą transmisję).

Żeby zgłosić swoje uczestnictwo w projekcie, należy zapoznać się z regulaminem i wypełnić kartę zgłoszeniową , znajdującą się na stronie internetowej projektu
REGULAMIN
KARTA ZGŁOSZENIOWA

Prace należy nadsyłać na adres:
CINEMA
Portret Zbiorowy Polaków
ul. Chełmska 21, budynek 4
00-724 Warszawa
Spośród pierwszych 100 osób, które nadeślą zgłoszenie do udziału w akcji oraz bezzwłocznie po transmisji nadeślą zarejestrowany materiał, rozlosowane zostaną 3 roczne prenumeraty miesięcznika CINEMA.

W związku z tym, że Fotopolis objął projekt patronatem medialnym, na naszych stronach będą publikowane informacje o wszelkich wydarzeniach oraz fotografie zrobione widzom transmisji papieskiej pielgrzymki.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Jeśli podróż, to tylko z aparatem. Zobaczcie najlepsze zdjęcia z konkursu Travel Photographer of the Year 2018
13 Gru 2018
Poznaliśmy zwycięzców jednego z największych konkursów poświęconych fotografii podróżniczej. Finałowa galeria TPOTY 2019 to zarówno ujmujące zdjęcia natury jak i ciekawe reportaże.
0
Natura, miejsca, ludzie, czyli najlepsze zdjęcia z konkursu National Geographic Photo Contest 2018
7 Gru 2018
Poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji National Geographic Photo Contest. Finałowa galeria to zarówno piękne kadry, jak i przykład niszczącej działalności człowieka. Zobaczcie zwycięskie zdjęcia.
1
Oto wyniki Leica Street Photo 2018 - zobacz najlepsze polskie zdjęcia uliczne
28 Lis 2018
Dobiegła końca 8. edycja konkursu fotografii ulicznej organizowanego przez Leikę. Głównego zwycięzcę poznamy jutro, a już teraz możemy oglądać kompletną galerię finalistów.
4
Kalendarz Lavazza 2019 - natura jako sztuka w nowej, oryginalnej odsłonie
22 Lis 2018
4 kontynenty, 6 wyjątkowych instalacji artystycznych, kobiecie spojrzenie. Tak w skrócie można opisać najnowszą, zaskakująca edycję kalendarza Lavazza, za której sterami stanęła związana z National Geographic, sześciokrotna laureatka nagrody WPP Ami Vitale.
0