Warsztaty fotograficzne Pawła Żaka w Luksferze

0
Marta Sinior
10 Luty 2006
Artykuł na: 2-3 minuty
Warszawska Galeria Luksfera zaprasza do udziału w warsztatach fotograficznych prowadzonych pod kierunkiem Pawła Żaka. Pierwsza część odbędzie się 4 - 5 marca, natomiast druga 1 kwietnia i jak zapewniają organizatorzy nie jest to prima aprilisowy żart.
Paweł Żak urodził się w 1965 roku. Studiował nauki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim. Od 1995 roku jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. W 2002 roku zrealizował dyplom na Wydziale Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Prace Żaka znajdują się w kolekcji Francuskiej Biblioteki Narodowej w Paryżu i kolekcjach prywatnych w Polsce, Francji, Norwegii, Niemczech, Danii, Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i USA.
Do najważniejszych cykli fotograficznych Pawła Żaka należy zaliczyć: Opowieści (realizowane od 1996 roku), Bez tytułu (od roku 2000 roku), Bliski znajomy (2002-2004).

Wszystkie niezbędne szczegóły w zamieszczonej poniżej informacji prasowej organizatorów:

Celem warsztatów w Luksferze jest przybliżenie uczestnikom możliwości samodzielnego kreowania obrazu fotograficznego jako autorskiej wypowiedzi, którego źródłem nie jest cytat z rzeczywistości zastanej, ale rzeczywistość wykreowana na potrzeby fotografii i świadomie zinterpretowana za pomocą środków fotograficznych. Uczestnicy będą mieli okazję spróbować sfotografować nie "to co jest", ale to, co widzą w wyobraźni, poznać środki wiodące do tego celu.

PROGRAM WARSZTATÓW
Spotkanie 1 (4 marca 2006)
:

10-13 - wykład: prezentacja zagadnienia na przykładach z historii fotografii.
13-17 - pokaz: kształtowanie obrazu za pomocą środków fotograficznych: kompozycja, kadr, oświetlenie, kolor, ruch, ostrość - nieostrość, relacja między elementami obrazu. Propozycje tematów do realizacji w drugim dniu.

Spotkanie 2 (5 marca 2006)
10-17 - wspólna praca-realizacja projektów uczestników pod opieką prowadzącego. Propozycje tematów do pracy własnej.

Spotkanie 3 (1 kwietnia 2006)
10-14 - podsumowanie warsztatów i analiza prac wykonanych samodzielnie.
Uczestnicy są proszeni o przyniesienie własnych aparatów (analogowych lub cyfrowych), filmów i statywów.

Koszt warsztatów: 350 zł od osoby (za trzy dni).

Uwaga! - maksymalna liczba uczestników 15 osób.

Zapisy i informacje:

GALERIA LUKSFERA
ul. Ząbkowska 27/31, Warszawa
tel./faks: 618-5766, 741-0555]
e-mail:kasia.berczynska@luksfera.pl

Zapraszamy do przeczytania rozmowy Fotopolis z Pawłem Żakiem "Najważniejszy jest klimat"

Zobacz fotografie Pawła Żaka w galerii Fotopolis.pl

15
0
3
0
Chcesz stać się lepszym fotografem? Unikaj tych 13 błędów [WIDEO]
Chcesz stać się lepszym fotografem? Unikaj tych 13 błędów [WIDEO]
Nigel Danson, uznany fotograf krajobrazu, powraca z kolejnym ciekawym poradnikiem. Tym razem naświetla 13 błędów, które trzeba wyeliminować, aby wskoczyć na wyższy...
23
0