"Żarłoczne oko" Anny Beaty Bohdziewicz

Fundacja Atelier zaprasza do Atelier Foksal na spotkanie Anną Beatą Bohdziewicz. Artystka opowie o chęci sfotografowania wszystkiego, o niemożności sfotografowania wszystkiego oraz o chaosie wynikającym z fotografowania wszystkiego.
Fundacja Atelier zaprasza do Atelier Foksal na spotkanie Anną Beatą Bohdziewicz. Artystka opowie o chęci sfotografowania wszystkiego, o niemożności sfotografowania wszystkiego oraz o chaosie wynikającym z fotografowania wszystkiego.



Spotkanie odbywa się w ramach programuSztuka w przestrzeni społecznej - podaj dalej realizowanego przez Fundację Atelier od stycznia 2005 roku. Celem programu jest przekazywanie oraz wymiana kompetencji między cenionymi artystami i organizatorami życia kulturalnego a młodymi ludźmi.
Spotkania w Atelier Foksal są połączeniem prezentacji z dyskusją, dlatego ich przebieg w dużej mierze od zaangażowania publiczności.

Anna Beata Bohdziewicz studiowała archeologię i etnografię, potem pracowała w filmie jako asystent i drugi reżyser. Przygoda z fotografią rozpoczęła w 1980 roku od dokumentowania początków przemian politycznych w Polsce i narodzin Solidarności. Od końca 1982 roku wszystkie zdjęcia z życia codziennego w Polsce włącza do zbioru zatytułowanego Fotodziennik czyli piosenka o końcu świata, który pomiomo uciążliwej cenzury wystawia w oficjalnych galeriach. Inne projekty Bohdziewicz to: Kapliczki Warszawskie, Kosmos oraz Antypocztówki. Ostatni cykl artystki oparty jest na fotografiach bilboardów zatytułowany Piękni i Sczęśliwi. Bohdziewicz jest również autorką tekstów o fotografii oraz kuratorem wystaw fotograficznych takich jak: Fotografie Gazety Wyborczej, Stan wojenny, Pod ręką boską czy Warszawa 1943-1944. Fotograf nieznany.


Spotkanie z Anną Beata Bohdziewicz odbędzie się w poniedziałek 24 października 2005 o godzinie 18 w Atelier Foksal przy ulicy Foksal 11 (II piętro) w Warszawie.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Ilya Shtutsa: „Dobra fotografia jest darem“
5 Lis 2018
O swoich początkach, darze jakim jest fotografia czy wpływie prac Arnolda Mindella opowiada nam Ilya Shtutsa - rosyjski entuzjasta street’a, który opisuje fotografię jako grę o nieprzewidywalnym wyniku.
1
Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków
2 Lis 2018
Suspiria, włoski horror z lat siedemdziesiątych, doczekał się odświeżenia i właśnie wchodzi na ekrany polskich kin. W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Tilda Swinton i Dakota Johnson, ale zagrała w nim również Polka - Małgosia Bela. Postprodukcję obszernej sesji obsady filmu dla włoskiego Vanity Fair wykonało studio House OF Retouching.
0
Oded Wagenstein: „Nie możesz po prostu pojawić się u kogoś w drzwiach i poprosić o zdjęcie”
1 Lis 2018
W syberyjskiej wiosce Yar-Sale mieszka grupa starszych kobiet. Większość dni spędzają w odosobnieniu, odizolowane od świata, który kochały. Podczas gdy mężczyźni zwykle zachęcani są do pozostania w migrującej społeczności i utrzymania ról społecznych, kobiety muszą same radzić sobie ze starością. Fotograf Oded Wagenstein przybliża ich historię w projekcie “Forgotten Like Last Year’s Snow”.
0
Siena International Photo Awards 2018 to piękno świata pod różną postacią
30 Paź 2018
Za nami już czwarta edycja prestiżowego konkursu Siena International Photo Awards. W tym roku zwycięzcą został K M Asad - freelancer współpracujący między innymi z Getty Images. Jednak wśród laureatów nie zabrakło też Polaków. III miejsce w kategorii „The beauty of the nature“ zajął Mariusz Potocki, a Bartłomiej Jurecki otrzymał wyróżnienie w sekcji „Journeys & Adventures“.
0