II Światowy Dzień Fotografii Otworkowej

28 kwietnia 2002 odbył się Światowy Dzień Fotografii Otworkowej. 650 autorów z 34 krajów w tym właśnie dniu złożyło hołd niezwykłej metodzie fotografowania.
28 kwietnia 2002 miał miejsce Światowy Dzień Fotografii Otworkowej. 650 autorów z 34 krajów w tym właśnie dniu złożyło hołd tej niezwykłej metodzie fotografowania.

Mimo, że centrum dowodzenia jest Pinhole.org to z tradycyjną organizacją ma to na szczęście niewiele wspólnego. ŚDFO to przede wszystkim promocja nieskrępowanego niczym radosnego tworzenia i rozwijania własnej pomysłowości. Nie ma żadnych formularzy, wpisowego, a jedynymi kryteriami jest posiadanie aparatu otworkowego oraz wykonanie zdjęć w ciągu 24h trwania imprezy. Następnie, po wywołaniu należy wysłać swoją pracę by została umieszczona w zbiorowej galerii - trzeba to zrobić do 31 maja 2002.

"Używając własnoręcznie skonstruowanego aparatu, który umożliwia uzyskanie nieskończonej głębi ostrości, nietypowych perspektyw i długich czasów naświetlania, możesz dać ponieść się twórczości i zacząć uważniej wybierać tematy swoich zdjęć. Fotografia otworkowa pozwala na uchwycenie magii chwili." - to cytat ze strony. Warto zwrócić uwagę, że dzięki Pani Annie Ołdak cała witryna tłumaczona jest na język polski. W tym roku w imprezie wzięło udział 10 osób z naszego kraju. Może dzięki rozpropagowaniu w przyszłym roku będzie ich znacznie więcej.

Ze wspomnianej strony dowiemy się ponadto jakie są zasady uczestnictwa, co to jest fotografia otworkowa, jak wykonać własnoręcznie aparat no i dlaczego warto to zrobić. Zgodnie z zaleceniami naszym narzędziem może być każdy przedmiot nieprzepuszczający światła - od pudełka po zapałkach do przyczepy campingowej. Następnie trzeba zrobić niewielką dziurkę w jednej ze ścian, a na przeciwległym brzegu umieścić dowolny materiał światłoczuły. I aparat jest gotowy. Z takim sprzętem uzyskamy efekty nieosiągalne dla zwykłego aparatu wyposażonego w soczewki, światłomierz i całą resztę niezbędnej mechaniki. Niby to prymitywne, ale warto popatrzeć na efekty - zapraszamy do galerii.

Wstępne podsumowanie tegorocznej - II edycji wskazuje, że zakończy się ona dużym sukcesem. Póki co wiadomo o 650 uczestnikach z 34 krajów (291 z 24 krajów w zeszłym roku), a jeszcze nie wszyscy przysłali swoje zdjęcia. Pełne dane wkrótce, a już teraz namawiamy do udziału za rok.
0
0
Young Poland 2019 - oto najlepsze zdjęcia młodych polskich fotografów z konkursu Grand Press Photo
17 Maj 2019
Young Poland to specjalna sekcja konkursu GPP, kierowana do twórców, którzy nie ukończyli jeszcze 26 roku życia. Zobaczcie, jakie zdjęcie podbiły w tym roku serca jurorów.
2
Poznaliśmy laureatów Grand Press Photo 2019. Zobacz najlepsze polskie zdjęcia prasowe minionego roku
16 Maj 2019
Tegoroczna edycja najważniejszego polskiego konkursu fotografii prasowej Grand Press Photo dobiegła końca. Oto najlepsze zdjęcia polskich fotoreporterów.
8