II Światowy Dzień Fotografii Otworkowej

28 kwietnia 2002 odbył się Światowy Dzień Fotografii Otworkowej. 650 autorów z 34 krajów w tym właśnie dniu złożyło hołd niezwykłej metodzie fotografowania.
28 kwietnia 2002 miał miejsce Światowy Dzień Fotografii Otworkowej. 650 autorów z 34 krajów w tym właśnie dniu złożyło hołd tej niezwykłej metodzie fotografowania.

Mimo, że centrum dowodzenia jest Pinhole.org to z tradycyjną organizacją ma to na szczęście niewiele wspólnego. ŚDFO to przede wszystkim promocja nieskrępowanego niczym radosnego tworzenia i rozwijania własnej pomysłowości. Nie ma żadnych formularzy, wpisowego, a jedynymi kryteriami jest posiadanie aparatu otworkowego oraz wykonanie zdjęć w ciągu 24h trwania imprezy. Następnie, po wywołaniu należy wysłać swoją pracę by została umieszczona w zbiorowej galerii - trzeba to zrobić do 31 maja 2002.

"Używając własnoręcznie skonstruowanego aparatu, który umożliwia uzyskanie nieskończonej głębi ostrości, nietypowych perspektyw i długich czasów naświetlania, możesz dać ponieść się twórczości i zacząć uważniej wybierać tematy swoich zdjęć. Fotografia otworkowa pozwala na uchwycenie magii chwili." - to cytat ze strony. Warto zwrócić uwagę, że dzięki Pani Annie Ołdak cała witryna tłumaczona jest na język polski. W tym roku w imprezie wzięło udział 10 osób z naszego kraju. Może dzięki rozpropagowaniu w przyszłym roku będzie ich znacznie więcej.

Ze wspomnianej strony dowiemy się ponadto jakie są zasady uczestnictwa, co to jest fotografia otworkowa, jak wykonać własnoręcznie aparat no i dlaczego warto to zrobić. Zgodnie z zaleceniami naszym narzędziem może być każdy przedmiot nieprzepuszczający światła - od pudełka po zapałkach do przyczepy campingowej. Następnie trzeba zrobić niewielką dziurkę w jednej ze ścian, a na przeciwległym brzegu umieścić dowolny materiał światłoczuły. I aparat jest gotowy. Z takim sprzętem uzyskamy efekty nieosiągalne dla zwykłego aparatu wyposażonego w soczewki, światłomierz i całą resztę niezbędnej mechaniki. Niby to prymitywne, ale warto popatrzeć na efekty - zapraszamy do galerii.

Wstępne podsumowanie tegorocznej - II edycji wskazuje, że zakończy się ona dużym sukcesem. Póki co wiadomo o 650 uczestnikach z 34 krajów (291 z 24 krajów w zeszłym roku), a jeszcze nie wszyscy przysłali swoje zdjęcia. Pełne dane wkrótce, a już teraz namawiamy do udziału za rok.
Komentarze
Polecane artykuły
Witold Ziomek i Michał Sadowski nagrodzeni w konkursie fotografii dronowej Skypixel 2018
22 Mar 2019
Poznaliśmy wyniki tegorocznej odsłony jednego z największych konkursów fotografii lotniczej. Wśród laureatów znalazło się dwóch Polaków. Zobaczcie galerię najlepszych podniebnych zdjęć.
0
Poczuj magię natury płynącą ze zdjęć laureatów International Garden Photographer of the Year
21 Mar 2019
Za nami 12. edycja prestiżowego konkursu International Garden Photographer of the Year. Jak zwykle otrzymujemy urok przyrody najdalszych zakątków świata oraz prawdziwy czar natury z całą paletą barw zaprezentowanych na nagrodzonych zdjęciach laureatów.
0
Polacy wśród zwycięzców FEP European Professional Photographer of the Year 2019. Zobacz najlepsze prace
19 Mar 2019
Organizacja FEP od 1999 roku zrzesza i wspiera zawodowych fotografów pracujących na terenie Europy. Od dekady organizuje także konkurs fotograficzny. Miło nam poinformować, że w tym roku na podium stanęli także fotografowie z Polski.
0
“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
4