II Światowy Dzień Fotografii Otworkowej

28 kwietnia 2002 odbył się Światowy Dzień Fotografii Otworkowej. 650 autorów z 34 krajów w tym właśnie dniu złożyło hołd niezwykłej metodzie fotografowania.
28 kwietnia 2002 miał miejsce Światowy Dzień Fotografii Otworkowej. 650 autorów z 34 krajów w tym właśnie dniu złożyło hołd tej niezwykłej metodzie fotografowania.

Mimo, że centrum dowodzenia jest Pinhole.org to z tradycyjną organizacją ma to na szczęście niewiele wspólnego. ŚDFO to przede wszystkim promocja nieskrępowanego niczym radosnego tworzenia i rozwijania własnej pomysłowości. Nie ma żadnych formularzy, wpisowego, a jedynymi kryteriami jest posiadanie aparatu otworkowego oraz wykonanie zdjęć w ciągu 24h trwania imprezy. Następnie, po wywołaniu należy wysłać swoją pracę by została umieszczona w zbiorowej galerii - trzeba to zrobić do 31 maja 2002.

"Używając własnoręcznie skonstruowanego aparatu, który umożliwia uzyskanie nieskończonej głębi ostrości, nietypowych perspektyw i długich czasów naświetlania, możesz dać ponieść się twórczości i zacząć uważniej wybierać tematy swoich zdjęć. Fotografia otworkowa pozwala na uchwycenie magii chwili." - to cytat ze strony. Warto zwrócić uwagę, że dzięki Pani Annie Ołdak cała witryna tłumaczona jest na język polski. W tym roku w imprezie wzięło udział 10 osób z naszego kraju. Może dzięki rozpropagowaniu w przyszłym roku będzie ich znacznie więcej.

Ze wspomnianej strony dowiemy się ponadto jakie są zasady uczestnictwa, co to jest fotografia otworkowa, jak wykonać własnoręcznie aparat no i dlaczego warto to zrobić. Zgodnie z zaleceniami naszym narzędziem może być każdy przedmiot nieprzepuszczający światła - od pudełka po zapałkach do przyczepy campingowej. Następnie trzeba zrobić niewielką dziurkę w jednej ze ścian, a na przeciwległym brzegu umieścić dowolny materiał światłoczuły. I aparat jest gotowy. Z takim sprzętem uzyskamy efekty nieosiągalne dla zwykłego aparatu wyposażonego w soczewki, światłomierz i całą resztę niezbędnej mechaniki. Niby to prymitywne, ale warto popatrzeć na efekty - zapraszamy do galerii.

Wstępne podsumowanie tegorocznej - II edycji wskazuje, że zakończy się ona dużym sukcesem. Póki co wiadomo o 650 uczestnikach z 34 krajów (291 z 24 krajów w zeszłym roku), a jeszcze nie wszyscy przysłali swoje zdjęcia. Pełne dane wkrótce, a już teraz namawiamy do udziału za rok.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Polacy wśród finalistów Urban Photo Awards 2018. Zobaczcie nagrodzone zdjęcia
20 Wrz 2018
Międzynarodowy konkurs fotografii miejskiej Urban 2018 wchodzi w fazę finałową. Poznaliśmy nagrodzone cykle i nazwiska finalistów sekcji pojedynczej. Wśród nich znalazło się aż 5 Polaków.
0
Leica Oskar Barnack Award 2018 - oto zwycięskie prace
18 Wrz 2018
Poznaliśmy wyniki jednego z najbardziej prestiżowych konkursów poświęconych fotografii dokumentalnej. Tegoroczną nagrodę główną Leica Oskar Barnack Award otrzymał belgijski fotograf Max Pinckers. Natomiast wyróżnienie dla wschodzącego talentu powędrowało w ręce pochodzącej z Rosji Mary Gelman. Niestety w tym roku na podium zabrakło Polaków.
1
Fotografia przyrodnicza na luzie. Oto najlepsze zdjęcia z konkursu Comedy Wildlife Photography Awards 2018
17 Wrz 2018
Naturze nie brakuje poczucia humoru! Jeśli nie wierzycie, zobaczcie zdjęcia finalistów konkursu Comedy Wildlife Photography Awards, który od 4 lat nagradza najzabawniejsze zdjęcia przyrodnicze.
1
Eduardo Asenjo Matus: “Na zdjęciach staram się pokazać swoją rzeczywistość”
12 Wrz 2018
Przed wejściem do świata fotografii Chilijczyk Eduardo Asenjo Matus zajmował się malarstwem, ale wkrótce w jego domu zaczęło brakować już ścian do powieszenia obrazów. Dziś jako fotograf mierzy się ze swoją chorobą, starając się opowiedzieć o niej za pomocą zdjęć.
0