"Pop art and conceptual photography" - wykład Alexandra Alberro w CSW

np
29 Paź 2004
Już dzisiaj o godzinie 18 wygłoszony zostanie interesujący wykład o sztuce pop-artu i fotografii konceptualnej. Do Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie zawita Alexander Alberro, historyk sztuki wykładający na University of Florida w USA.
29 października do Centrum Sztuki Współczesnej, o godzinie 18.00 zawita Alexander Alberro, historyk sztuki wykładający na University of Florida w USA. Alberro ma zamiar przybliżyć swoim słuchaczom problem radykalizacji sposobu pojmowania fotografii we wczesnej fazie twórczości Andy'ego Warhola. Opowie również o reakcjach, jakie wywoływały eksperymenty kontrowersyjnego artysty, w Europie, i w Ameryce, w latach 60.

Papież Pop Artu niewątpliwie odmienił podejście do sztuki fotografii w sposób radykalny. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że po Warholu nic już nie było już takie samo. Warto, więc posłuchać, co na ten temat, mają do powiedzenia prawdziwi znawcy tematu.



Alexander Alberro wykłada historię sztuki na University of Florida w USA. Zajmuje się historią sztuki nowoczesnej i współczesnej oraz teorią sztuki. Jest autorem licznych tekstów poświęconych współczesnym artystom, takim jak Rodney Graham, Renee Green, John Knight, Christian Philipp Muller, Martha Rosler oraz Lawrence Weiner. Współpracuje także z wieloma magazynami artystycznymi, tj. Artforum, Frieze, Index, October. Ma na koncie publikację książki "Conceptual Art: The Politics of Representation" (2002) a także zredagowanie zbiorów pism artystów, m. in. "Two-Way Mirror Power: Dan Grahamas Writings on Art" (1999) i "Spoiled By Language: The Collected Writings of Vito Acconci" (w przygotowaniu). Ponadto Alberro współredagował książki "Conceptual Art: A Critical Anthology" (1999) i "Recording Conceptual Art" (2001).

Pop art and conceptual photography - wykład poświęcony tradycji sztuki konceptualnej zorganizowany dzięki dotacji Trust for Mutual Understanding odbędzie się w piątek 29 października, o godz. 18.00, w Sali Kino/Audytorium, w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Al. Ujazdowskie 6.
 
Komentarze
Polecane artykuły
Ilya Shtutsa: „Dobra fotografia jest darem“
5 Lis 2018
O swoich początkach, darze jakim jest fotografia czy wpływie prac Arnolda Mindella opowiada nam Ilya Shtutsa - rosyjski entuzjasta street’a, który opisuje fotografię jako grę o nieprzewidywalnym wyniku.
2
Najnowsza sesja Vanity Fair należała do Polaków
2 Lis 2018
Suspiria, włoski horror z lat siedemdziesiątych, doczekał się odświeżenia i właśnie wchodzi na ekrany polskich kin. W obsadzie znalazły się takie gwiazdy jak Tilda Swinton i Dakota Johnson, ale zagrała w nim również Polka - Małgosia Bela. Postprodukcję obszernej sesji obsady filmu dla włoskiego Vanity Fair wykonało studio House OF Retouching.
0
Oded Wagenstein: „Nie możesz po prostu pojawić się u kogoś w drzwiach i poprosić o zdjęcie”
1 Lis 2018
W syberyjskiej wiosce Yar-Sale mieszka grupa starszych kobiet. Większość dni spędzają w odosobnieniu, odizolowane od świata, który kochały. Podczas gdy mężczyźni zwykle zachęcani są do pozostania w migrującej społeczności i utrzymania ról społecznych, kobiety muszą same radzić sobie ze starością. Fotograf Oded Wagenstein przybliża ich historię w projekcie “Forgotten Like Last Year’s Snow”.
0
Siena International Photo Awards 2018 to piękno świata pod różną postacią
30 Paź 2018
Za nami już czwarta edycja prestiżowego konkursu Siena International Photo Awards. W tym roku zwycięzcą został K M Asad - freelancer współpracujący między innymi z Getty Images. Jednak wśród laureatów nie zabrakło też Polaków. III miejsce w kategorii „The beauty of the nature“ zajął Mariusz Potocki, a Bartłomiej Jurecki otrzymał wyróżnienie w sekcji „Journeys & Adventures“.
0