Kurs Fotografii Czarno-Białej w Gdańsku

0
Marta Majewska
10 Maj 2004
Artykuł na: 4-5 minut
Kronika Studencka Politechniki Gdańskiej organizuje "Kurs Fotografii Czarno-Białej" dla początkujących. Podczas 18 godzin zajęć uczestnicy zostaną zapoznani z podstawowymi zagadnieniami. Cena kursu to jedyne 80 zł a spotkanie organizacyjne odbywa się już dzisiaj o godzinie 18.00.
Kronika Studencka Politechniki Gdańskiej organizuje "Kurs Fotografii Czarno-Białej" dla początkujących. Kurs dedykowany jest dla każdej osoby zainteresowanej fotografią, która stawia pierwsze kroki w tej fascynującej dziedzinie sztuki. Kursant będzie miał możliwość zaznajomienia się w jasny, prosty i przejrzysty sposób z podstawowymi zagadnieniami fotograficznymi umożliwiającymi dalszą samodzielną pracę, pozwalającą uniknąć błędów i rozczarowania z nim związanych.

Głównym prowadzącym jest Szymon Zduńczyk oraz kronikarze. Spotkanie organizacyjne odbędzie się już dziś, 10 maja o godzinie 18.00 w redakcji Kroniki Studenckiej przy ul. Siedlickiej 4 w Gdańsku (Budynek Bratniaka II piętro, pokój 310, tam gdzie jest siedziba Kwadratowej).

Organizatorzy przewidzieli grupy nie przekraczające 10 osób i 18 godzin zajęć. Kurs będzie składał się z 2 części:
Część teoretyczna: wykłady w blokach tematycznych podparte pokazami zdjęć z danego zagadnienia z aparatu cyfrowego z manualnymi funkcjami (dający odniesienie do aparatu tradycyjnego) bezpośrednio na ekranie telewizora. Efekt jest widoczny natychmiast, co ułatwia zrozumienie zawiłych tematów. Np. jeżeli mówimy o głębi ostrości, to po zrobieniu 3 zdjęć z różnymi wartościami przysłon, zależność jest od razu uwidoczniona na ekranie.
  • Lustrzanka małoobrazkowa: budowa i działanie oraz podstawowe parametry, obiektywy: ogniskowa, jasność, powłoki antyrefleksowe, szeroki kąt, standard, tele, zoom.
  • Czas naświetlania i przysłona: zależności między nimi, jak wykonać zdjęcie obiektów poruszających się
  • głębia ostrości - kiedy jest duża, a kiedy mała
  • Negatyw: czułość, ziarnistość, kontrast - pokaz slajdów, jaką wybrać czułość np. do reportażu
  • Lampa błyskowa: podstawowe parametry, jak używać aby zdjęcia nie były "płaskie", efekt zamrożenia i poruszenia, błyski wypełniające
  • Najczęstsze błędy: niedoświetlenie, zdjęcia pod światło, zniekształcenie perspektywy, poruszenie, nieostrość
  • Podstawy kompozycji obrazu i wybrane zagadnienia estetyki
  • jak kadrować obraz, mocne punkty obrazu, rola światła - budowanie nastroju

Część praktyczna: ćwiczenia w ciemni fotograficznej. Do dyspozycji kursanta jest w pełni wyposażona ciemnia fotograficzna. Jeden powiększalnik przypada na maksymalnie 2 osoby. Format odbitek to 13x18cm. Odczynniki chemiczne i papier fotograficzny są wliczone w koszt kursu. Ćwiczenia prowadzi kronikarz
  • Sprzęt ciemniowy: powiększalnik, zegar, maskownica, kuwety, lampy ciemniowe.
  • Odczynniki chemiczne: wywoływacz, przerywacz, utrwalacz, zwilżacz
  • Proces pozytywowy czarno - biały
  • Powiększenia: ustawianie ostrości, kadrowanie, ustalenie ramek, próbki, stykówki
  • Archiwizacja materiałów: odbitek i negatywów

Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymają dyplom. Ważniejsze są jednak umiejętności wyniesione podczas trwania zajęć: fotoamator będzie potrafił świadomie panować nad wszystkimi parametrami aparatu fotograficznego i uwolni się od automatyki. Poza tym kursant będzie umiał wykonać własnoręcznie czarno - białe powiększenia w ciemni fotograficznej.

Opłata jest symboliczna i wynosi zaledwie 80 zł od uczestnika. W cenę wliczone są wszystkie odczynniki chemiczne i papier fotograficzny.

Więcej informacji na stronie: www.pg.gda.pl/ks
E-mail do prowadzącego: Szymon Zduńczyk szymzdu@pg.gda.pl
tel. mob.: 0505 868 217
tel. dom.: 347 25 05 wew. 453
tel. dom.: 341 75 60 wew. 453

16
0
3
0
Chcesz stać się lepszym fotografem? Unikaj tych 13 błędów [WIDEO]
Chcesz stać się lepszym fotografem? Unikaj tych 13 błędów [WIDEO]
Nigel Danson, uznany fotograf krajobrazu, powraca z kolejnym ciekawym poradnikiem. Tym razem naświetla 13 błędów, które trzeba wyeliminować, aby wskoczyć na wyższy...
23
0