Kurs "Fotografia w ochronie dóbr kultury"

Autor: Tomasz Gutkowski

13 Marzec 2004
Artykuł na: 4-5 minut
Instytut Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Politechniki Krakowskiej zaprasza na semestralny kurs "Fotografia w ochronie dóbr kultury". Program obejmuje zagadnienia ogólne z historii sztuki, wykłady programowe nt. fotografowania dzieł sztuki oraz ćwiczenia w atelier.

Konserwacji Zabytków Politechniki Krakowskiej zaprasza na roczny kurs "Fotografia w ochronie dóbr kultury". Rozpoczęcie zajęć zaplanowano na 19 marca 2004!

Kurs obejmuje problematykę fotograficzną związaną z szeroko pojętą ochroną zabytków i dóbr kultury. Adresowany jest do studentów i absolwentów uczelni, oraz osób zainteresowanych powyższym tematem. Wykłady dotyczą zagadnień fotograficznych, jak np; fotografii architektury i wnętrz, ruchomych dzieł sztuki, rejestracji badań i prac konserwatorskich, fotografii w promieniowaniu niewidzialnym oraz współczesnych systemów archiwizacji fotograficznych zbiorów. Pozostałe obejmują zagadnienia ogólne z zakresu historii sztuki i architektury, archeologii, etnografii oraz szeroko pojętej ochrony zabytków.

Kurs składa się z 100 godzin wykładów i ćwiczeń praktycznych realizowanych w semestrze letnim (luty - czerwiec) w piątki wieczorem i w soboty. Ćwiczenia w 10 osobowych grupach prowadzone pod kierunkiem wykładowców, polegają na konkretnej realizacji fotograficznych zadań. Prowadzone sa w terenie, w autentycznych zabytkowych wnętrzach i muzeach, obiektach będących w trakcie prac rewaloryzacyjnych, na stanowiskach archeologicznych. Uczestnicy winni posiadać własny aparat fotograficzny oraz podstawowe umiejętności jego obsługi. Ukończenie kursu potwierdzane jest dyplomem.

Prowadzący wykłady i ćwiczenia praktyczne

Prof. dr hab. inż. arch. Andrzej Kadłuczka (Instytut Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej )

Prof. dr hab. inż. arch. Wiktor Zin (Instytut Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej )

Konrad Pollesch (Wydział Archeologii Uniwersytetu Jagiellońskiego)

Dr Piotr Kotucha (Zespół Fotografii Instytutu Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej)

Marek Maszczak (Muzeum Historii Fotografii w Krakowie)

Dr Beata Kwiatkowska (Państwowe Zbiory Sztuki Na Wawelu)

Dr Paweł Pencakowski (Wydział Konserwacji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie)

Dr Zbigniew Wikłacz (Instytut Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej )

Dr Maciej Motak (Instytut Historii Architektury i Konserwacji Zabytków Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej )

Kierownik organizacyjny

- Dr Piotr Kotucha

Dodatkowe informacje i zgłoszenia

Osobiście ul.Kanonicza 1. pokój 305

Telefonicznie (12) 628-24-89, (0)505537327

Poczta e-mail: foto@usk.pk.edu.pl

Oplata za całość studium wynosi 1200,00 zł.

Wpłaty należy dokonać na konto Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej.

Nr.konta:BPHPBK S.A. O/Kraków

84 1060 0076 0000 3200 0046 7994

Wniesienie opłaty jest równoznaczne z przyjęciem zgłoszenia uczestnictwa.

Pełny program kursu i szczegółowe informacje znajdują się na stronie http://riad.usk.pk.edu.pl/foto/foto2/.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak wybrać kabel HDMI, żeby nie mieć problemów na planie i uzyskać optymalną jakość? W tym poradniku przyglądamy się odpowiednim kablom do filmowania na przykładzie oferty marki...
17
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
16