Gallery Postcard - ciekawa inicjatywa

0
Marta Majewska
21 Sierpień 2003
Artykuł na: 4-5 minut
"Gallery Postcard" jest nietypową galerią fotografii artystycznej, która eksponuje zdjęcia w formie wydrukowanej kartki pocztowej 10 x 15 cm. Niewielka cena pocztówki przy specjalnie stworzonych seriach pozwala na obcowanie z doskonałą, mającą duże tradycje i historię polską fotografią.
"Gallery Postcard" jest nietypową galerią fotografii artystycznej, która eksponuje zdjęcia w formie wydrukowanej kartki pocztowej 10 x 15 cm. Idea narodziła się z inicjatywy kilku osób związanych amatorsko i zawodowo z fotografią, które chciały, żeby fotografie były dostępne wszędzie: w księgarniach, salonach prasowych, galeriach lub najzwyczajniej na ulicy, docierając do zwykłych ludzi.



Gallery Postcard to kilkadziesiąt fotografii "zaklętych" w kartki pocztowe o formacie 10 x 15 cm, umieszczonych na specjalnych stojakach w wielu miejscach, wciąż zmieniająca swoją zawartość i kolekcję, zapraszając do współpracy nowych twórców. Ten "pocztówkowy świat fotografii" ma być formą sztuki, dokumentu, obrazu o swoistej poetyce, estetyce i stylistycznej formie prezentacji.

Na każdej użytkowej karcie pocztowej Gallery Postcard zawarte będą następujące informacje: imię i nazwisko autora, tytuł pracy, seria, numer edycji, limitowany nakład oraz indywidualny numer.

z archiwum Gallery Postcard, fot. SZMAŃDA MIECZYSŁAW "PUNKT KONTROLI", Seria: ruch, Wydanie: I, Nakład: 250, Rodzaj: kartki pocztowe, Cena: 2.95 PLN, Wymiar: 10x15 cm, ISBN: EAN13: 5-906598-327015, Opis: Autor-lat 27. Pochodzi z Kędzierzyna-Koźla.

Pomysł Gallery Postcard to nie tylko prezentowanie znanych i cenionych twórców, ale także mało popularnych, młodych fotografów. Ciekawi artyści będą więc mieli możliwość pokazania swoich prac fotograficznych w formie małych zapisów rzeczywistości 10x15, sprzedawanych i dostępnych w całym kraju, a być może z czasem i za granicą. Galeria fotografii artystycznej pokazana w takim wymiarze, jest obszarem wspólnych doświadczeń i spotkań - amatorów, studentów fotografii, a także profesjonalistów chcących pokazać swoje autorskie prace w ten nietypowy sposób.
Pocztówki potraktować bowiem należy zarówno jako produkt jak i wizerunek kultury, w której żyjemy. Będąc obrazową dokumentacją kultury, stają się opowieścią o tworzących je ludziach i ich wyobrażeniach, propozycją lektury dla szerokiego grona odbiorców.

z archiwum Gallery Postcard, fot. BOGUCKI ARTUR, "DARK SIDE", Seria: styl życia, Wydanie: I, Nakład: 250, Rodzaj: kartki pocztowe, Cena: 2.95 PLN, Wymiar: 10x15 cm, ISBN: EAN13: 5-906598-327015, Opis: Autor-lat 38. Pochodzi z Opola.

Żeby rozpocząć współpracę z Gallery Postcard, wystarczy skontaktować się drogą tradycyjną lub elektroniczną info@gallerypostcard.org. Przy okazji prezentacji pewna część dochodów uzyskana ze sprzedaży danego nakładu autorskich pocztówek jest przekazywana autorowi w ramach tantiemów. W ten sposób młodzi (nie tylko wiekiem) twórcy mogą przedstawić własne fascynacje fotograficzne i punkt widzenia na świat, uzyskując przy okazji środki finansowe na dalsze rozwijanie swojej twórczości.

Jak piszą autorzy projektu: Gallery Postcard to szansa dla wszystkich, którym bliska jest fotografia, zarówno tych wykonujących zdjęcia, jak i pasjonatów oglądających lub kolekcjonujących dobrą fotografię. Ta wyjątkowa formuła daje szanse odkrycia wielu wrażliwych fotografów z każdego zakątka naszego kraju. Jesteśmy otwarci.

Gallery Postcard to także bogata oferta dla kolekcjonerów pocztówek i ludzi zafascynowanych fotografią. Dzięki witrynie internetowej www.gallerypostcard.org można przeglądać aktualną ofertę, nowości, listę punktów sprzedaży kartek pocztowych oraz galerie autorskie.

Wykorzystano materiały Gallery Postcard: www.gallerypostcard.org

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Jak robić dobre portrety zwierząt?
Zastanawialiście się kiedyś jak powstają studyjne portrety naszych czworonożnych przyjaciół? Zajrzyjcie za kulisy pracy Vincenta Lagrange’a, który opiera na nich swoja...
30
2
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik
Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie...
18
0
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Jak fotografować wodospady? Przyglądamy się pracy zawodowego fotografa krajobrazu, Jima Cosseya
Nasza dziennikarka dołącza do Jima Cosseya, by w Parku Narodowym Brecon Beacons nauczyć się robić wspaniałe zdjęcia krajobrazowe.
21
1