Tamron 100-400 mm F/4.5-6.3 Di VC USD - zdjęcia przykładowe

Tamron 100-400 mm F/4.5-6.3 Di VC USD - zdjęcia przykładowe

Zobaczcie, na co stać nowego Tamrona 100-400 mm F/4.5-6.3 Di VC USD. Czy ma szansę stać się jedną z bardziej uniwersalnych konstrukcji w segmencie telezoomów? 

Tamron 100-400 mm F/4.5-6.3 Di VC USD to obiektyw adresowany głównie do fotografii podróżniczej, przyrody i sportowej. W stabilizowanym układzie optycznym znajdziemy 3 soczewki LD (Low Dispersion). Ich zadaniem jest skuteczne redukowanie aberracji chromatycznej. Poza tym poszczególne elementy pokryto powłokami antyrefleksyjne eBand Coatron, które mają minimalizować powstawania blików i flar. Z kolei za szybkie przeostrzanie ma odpowiadać autofokus USD z systemem Dual MPU (Micro-Processing Unit). Minimalna odległość ostrzenia wynosi 1,5 m, zaś współczynnik powiększenia to 1:3,6.

Zoom Tamrona został częściowo wykonany z magnezu, z którego powstały kluczowe elementy tubusu, dzięki czemu obiektyw ma być wyjątkowo wytrzymały. Poza tym został on uszczelniony i jest odporny na wilgoć i kurz. Ponadto nowy Tamron to także jeden z lżejszych obiektywów w swojej klasie - waży 1,115 g. Warto także wspomnieć, że jest on w pełni kompatybilny z konwerterem Tamron 1.4x oraz ze stacją TAP-in Console, która umożliwia spersonalizowanie niektórych funkcji obiektywu. Wszystko to otrzymamy w mocno konkurencyjnej cenie 3399 zł. Zdjęcia przykładowe wykonaliśmy Canonem EOS 5D Mark III.

Zdjęcia przykładowe

1/250s, f/6.3, ISO 200, ogniskowa: 300 mm

1/320s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/11, ISO 400, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/8, ISO 1250, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 320, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 2500, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 200 mm

1/320s, f/4.5, ISO 400, ogniskowa: 100 mm

1/320s, f/4.5, ISO 10000, ogniskowa: 100 mm

1/250s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/5, ISO 250, ogniskowa: 161 mm

1/250s, f/6.3, ISO 160, ogniskowa: 300 mm

1/320s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/5.6, ISO 640, ogniskowa: 258 mm

1/320s, f/11, ISO 200, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/6.3, ISO 2500, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/6.3, ISO 800, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 200 mm

1/320s, f/6.3, ISO 320, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/6.3, ISO 400, ogniskowa: 400 mm

1/250s, f/8, ISO 1250, ogniskowa: 208 mm

1/400s, f/6.3, ISO 100, ogniskowa: 400 mm

1/320s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 300 mm

1/320s, f/4.5, ISO 5000, ogniskowa: 100 mm

1/250s, f/5, ISO 640, ogniskowa: 143 mm

1/320s, f/6.3, ISO 160, ogniskowa: 400 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 100 mm

przysłona f/4.5

przysłona f/5.6

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

przysłona f/22

przysłona f/32

Zakres przysłon - ogniskowa 400 mm

przysłona f/6.3

przysłona f/8

przysłona f/11

przysłona f/16

przysłona f/22

przysłona f/32

przysłona f/45

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Przetestuj i wygraj konsolę Loupedeck - opinia Adama Rottera
14 Maj 2018
Pod koniec marca zaprosiliśmy Was do przetestowania konsoli do edycji zdjęć Loupedeck. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy Wam opinię drugiego z nich, Adama Rottera.
0
Przetestuj i wygraj konsolę Loupedeck - opinia Tomasza Tołłoczko
7 Maj 2018
Pod koniec marca zaprosiliśmy Was do przetestowania konsoli do edycji zdjęć Loupedeck. Spośród wszystkich zgłoszeń wyłoniliśmy trzech uczestników. Dziś prezentujemy Wam opinię pierwszego z nich, Tomasza Tołłoczko.
0
Komis fotograficzny, czyli jak bezpiecznie (i niedrogo) kupić używany sprzęt
19 Kwi 2018
Aparaty i obiektywy to niemały wydatek, zwłaszcza dla początkujących. Ten sam, używany sprzęt, możemy jednak znacznie taniej zakupić za pośrednictwem komisu fotograficznego.
4
Jacek Poremba: „Średni format to plastyka, o której sam trochę zapomniałem”
5 Kwi 2018
Dlaczego Hasselblad X1D? Zapytaliśmy o to jednego z najlepszych polskich portrecistów, który porzucił niedawno „mały obrazek”, na rzecz poręcznego „średniaka”. Jego opinię konfrontujemy z bezdusznymi, laboratoryjnymi wynikami pomiarów DxO.
16